Gå til innhold

Kunsten å legge skylda på andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du ikke unne de her taxisjåførene litt "space"? Har DU noengang kjørt folk hjem til beste vestkant og fått motbydelig mange penger i tips? Eller kjørt vakre, vidunderlige mennesker av det motsatte kjønn som presser telefonnummeret sitt ned over halsen på deg.

Har du PEILING på hvor stort presset kan bli?

Klart de må sykemeldes og andre ta over (uten at noen vet).

Gud bedre, hva ER du likssom?

Og klagene strømmer inn på en lang rekke nye problemer vi ikke hadde før. Før var det fotball-VM som var problemet.

I Oslo er det nå bl a umulig å ta med hunder i taxi (heller ikke førerhunder).

Og når problemene luftes for taxiledelsen, så hagler det med trusler og anklager, også mot sjåfører som krever at også andre sjåfører skal oppføre seg som del av en servicenæring. Snart begynner de å slåss på åpen gate.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

32

• hidi

18

• Dorthe

13

• McLoud

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og klagene strømmer inn på en lang rekke nye problemer vi ikke hadde før. Før var det fotball-VM som var problemet.

I Oslo er det nå bl a umulig å ta med hunder i taxi (heller ikke førerhunder).

Og når problemene luftes for taxiledelsen, så hagler det med trusler og anklager, også mot sjåfører som krever at også andre sjåfører skal oppføre seg som del av en servicenæring. Snart begynner de å slåss på åpen gate.

NÅ svartmaler du veldig, keinstein! Trodde de var pålagt å frakte førerhunder, det er de ihvertfall her nede.

Hvorfor ikke benytte piratdrosje, som de fleste andre av oss gjør...

Skrevet

NÅ svartmaler du veldig, keinstein! Trodde de var pålagt å frakte førerhunder, det er de ihvertfall her nede.

Klagene er blitt så mange at det renner snart over.

Nå om dagen er det faste og alle er hjemme og spiser når sola går ned. Ikke en bil å få.

Neste søndag på kvelden blir det full stopp i Oslo. Antagelig ikke en bil å oppdrive. I fjor var det i hvert fall slik.

De som driver utesteder er fortvilet.

Skrevet

Klagene er blitt så mange at det renner snart over.

Nå om dagen er det faste og alle er hjemme og spiser når sola går ned. Ikke en bil å få.

Neste søndag på kvelden blir det full stopp i Oslo. Antagelig ikke en bil å oppdrive. I fjor var det i hvert fall slik.

De som driver utesteder er fortvilet.

Hva hadde du ventet? At de la fasten på hylla for å tjene penger? Uselviske som de er, velger de å faste, for å vise sine fattige medmennesker hvor vondt det er å sulte...

De kan jo spise mellom solnedgang og soloppgang...Tenk å gjøre det hver dag i en måned.

Skrevet

Hva hadde du ventet? At de la fasten på hylla for å tjene penger? Uselviske som de er, velger de å faste, for å vise sine fattige medmennesker hvor vondt det er å sulte...

De kan jo spise mellom solnedgang og soloppgang...Tenk å gjøre det hver dag i en måned.

Det er ikke lov med sex eller amming heller, hva har det med fattigdom å gjøre?

Skrevet

Det er ikke lov med sex eller amming heller, hva har det med fattigdom å gjøre?

Sudrik, faste innebærer å la være!

La være har aldri vært godtatt i vår kultur...

La være å spise, la være å drikke, la være å elske, la være å svømme etc.

Trodde ærlig talt at en vismann som du visste det her!

Skrevet

Sudrik, faste innebærer å la være!

La være har aldri vært godtatt i vår kultur...

La være å spise, la være å drikke, la være å elske, la være å svømme etc.

Trodde ærlig talt at en vismann som du visste det her!

Og la være å være homse/lesbe?

Skrevet

Jeg synes de kan sparke alle som ikke gidder å stoppe for meg på gata eller kjører når jeg har bestillt drosje.

Skrevet

Det er innebygd fra de er født, at det finnes ikke!

Hvorfor skal du på død og liv motsette deg hva de sier?

Skrevet

Han gjør ikke det. Du aner ikke hvor mange som bare kjører når de ser meg etterat jeg har bestillt drosje. Så mange at jeg nesten aldri gidder å kjøre mer.

Og ingen stopper hvis jeg prøver å få tak i en på gata.

Skrevet

Jeg synes de kan sparke alle som ikke gidder å stoppe for meg på gata eller kjører når jeg har bestillt drosje.

Eksperiment:

En blind med førerhund kommer ut av Oslo S med kurs for taxiholdeplassen, hva skjer når sjåførene ser han/hunden?

Gjest excresco
Skrevet

Akkurat det er vel utenfor tema faste, men jeg skjønner hvor du vil.

Skrevet

Eksperiment:

En blind med førerhund kommer ut av Oslo S med kurs for taxiholdeplassen, hva skjer når sjåførene ser han/hunden?

De later selvfølgelig som de ikke ser ham og siden han ikke ser dem så blir det nok vanskelig.

Skrevet

Det er innebygd fra de er født, at det finnes ikke!

Hvorfor skal du på død og liv motsette deg hva de sier?

I dagens Norge er det bare et ord som kan framkalle spetakkel og krigshumør i homsemiljøer. KrF er helt glemt.

Skrevet

Eksperiment:

Så lenge denne blinde med førerhund kommer ut av Oslo S og ikke er iført Lokomotivføreruniform, så har jeg et avslappet forholdt til hele saken.

PS

Jeg har ingenting i mor hverken blinde eller hunder.

Skrevet

I dagens Norge er det bare et ord som kan framkalle spetakkel og krigshumør i homsemiljøer. KrF er helt glemt.

Glemmer aldri røykeloven og høybråten...

drittsekken

Skrevet

De later selvfølgelig som de ikke ser ham og siden han ikke ser dem så blir det nok vanskelig.

Det er egentlig et ganske underlig scenarie. Etterhvert har det løst seg ved at en ikke-muslim går fram og tar med folk som har hund. De har lært. Tidligere ble det et svare leven når andre passasjerer blandet seg hissig inn og ikke forsto problemet sjåførene hadde, dessuten begynte de å rope ulike meldinger til hundefolk og blinde før de kom fram, og noen kjørte for å slippe unna. Klagene fosset inn fra publikum og sjåfører som klaget på hundehatende kolleger ble truet.

Skrevet

Det er egentlig et ganske underlig scenarie. Etterhvert har det løst seg ved at en ikke-muslim går fram og tar med folk som har hund. De har lært. Tidligere ble det et svare leven når andre passasjerer blandet seg hissig inn og ikke forsto problemet sjåførene hadde, dessuten begynte de å rope ulike meldinger til hundefolk og blinde før de kom fram, og noen kjørte for å slippe unna. Klagene fosset inn fra publikum og sjåfører som klaget på hundehatende kolleger ble truet.

Jeg ser i hvert fall nummeret på drosja jeg og kan klage. Og hvis jeg har bestilt så vet de hvem som har stukket av.

Skrevet

Så lenge denne blinde med førerhund kommer ut av Oslo S og ikke er iført Lokomotivføreruniform, så har jeg et avslappet forholdt til hele saken.

PS

Jeg har ingenting i mor hverken blinde eller hunder.

De blinde og svaksynte vil sjøl ikke sitte på når blinde skal føre motorkjøretøyer, så de er egentlig usolidariske.

Skrevet

Jeg ser i hvert fall nummeret på drosja jeg og kan klage. Og hvis jeg har bestilt så vet de hvem som har stukket av.

Der har du også et moment. Svaksynte eller blinde jenter som blir klådd på har heller ikke noe særlig å klage på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...