Gå til innhold

Kunsten å legge skylda på andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Du aner ikke hvor mange som bare kjører når de ser meg etterat jeg har bestillt drosje. Så mange at jeg nesten aldri gidder å kjøre mer.

Og ingen stopper hvis jeg prøver å få tak i en på gata. "

Har opplevd det samme. Hadde det travelt en gang. 4(!) drosjer måtte jeg bestille en gang jeg hadde det fryktelig travelt. De nektet å stoppe. Ble lei. Gikk bort til drosjeplassen og ba en av dem kjøre meg. I drosja fortalte jeg det inntrufne til sjåføren. Han hadde ingen kommentar, for han var en av dem !

Jeg tar aldri mer drosje uten å bli helt nødt. Så får heller de folka sage over grenen de sitter på.

Drosjesjåførene driter i det. Ring og legg inn klage på taxisentralen.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

32

• hidi

18

• Dorthe

13

• McLoud

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest i samme båt
Skrevet

Drosjesjåførene driter i det. Ring og legg inn klage på taxisentralen.

Det var jo drosjesentralen jeg ringte til. Og klaget over at drosja hadde passert da jeg ringte andre, tredje og fjerde gangen. Klage....hmmm...:-( For drosjesjåførene er det nok verre at kundene utblir, enn at de klager. Ingen blir vel oppsagt/mister tillatelsen....

Gjest excresco
Skrevet

Homofil funksjonshemma er ikke så ille.

Ser i ettertid at uthevingen ble satt feil. Det skulle selvsagt være funksjonshemma, _homofil muslim_.

Skrevet

Jeg tviler på om det blir laget et museum over det...

Ikke så lenge det berører en latent holdning dypt nede i vår psyke. Et naturens nådeløse overlevelseinstinkt - for å bringe artene videre med bedre arv.

Det er bare å se på hvordan dyr behandler hverandre. Vi er en høyere form for dyr. Noen instinkter må vi slite med å undertrykke.

Skrevet

Skjønner at det går bra, så lenge vedkommende ikke er muslim.

Homofile funksjonshemma har det ofte bedre. F eks homofile miljøer av menn har en rørende omsorg for hverandre du ikke møter i så stor grad i andre. En funksjonshemma mann er bare en mann med en skade, og får ofte mer positiv oppmerksomhet enn andre. Det er noe som ligger i deres natur tror jeg.

Skrevet

Ser i ettertid at uthevingen ble satt feil. Det skulle selvsagt være funksjonshemma, _homofil muslim_.

Hvis du stiller disse to opp mot hverandre, hvilken gruppe må i dag tåle legitimert intoleranse fra den andre? Hvilken av dem er en legning som ikke er et valg?

Muslim er noe de velger selv.

Homofili er ikke.

Gjest excresco
Skrevet

Hvis du stiller disse to opp mot hverandre, hvilken gruppe må i dag tåle legitimert intoleranse fra den andre? Hvilken av dem er en legning som ikke er et valg?

Muslim er noe de velger selv.

Homofili er ikke.

Muslimer tolererer ikke homofili. Og det er jo nettopp dette jeg tenkte på. At det må være skikkelig ille å være homofil muslim.

Men muslimer tolererer antagelig ikke homofili blant mennesker utenfor sin egen tro, heller.

Hadde jeg vært homofil muslim, ville jeg konvertert til en annen trosretning. Men de _kan_ kanskje ikke det?

Skrevet

Det var jo drosjesentralen jeg ringte til. Og klaget over at drosja hadde passert da jeg ringte andre, tredje og fjerde gangen. Klage....hmmm...:-( For drosjesjåførene er det nok verre at kundene utblir, enn at de klager. Ingen blir vel oppsagt/mister tillatelsen....

Etikk er ikke et fag på taxiskolen, og klagene går ut i ingenting. Enten biter ikke klagene, eller så tør ingen ta det videre.

Men en dag forstår de at kvalitet er noe mer enn at de bare er der.

Jeg kunne tjent meg rik på å hente kjentfolk og kvinnfolk i Oslo. Mange tør ikke lenger stole på transport i Oslo og bestiller taxi helt herfra, selv om det koster skjorta (1500-1700 kr for maxi). Noen bestiller rom for helga på hotell. Sjåførene herfra som henter utrygge bygdeboere får ofte kjeft av tilfeldige "etniske" sjåfører for å "rappe kunder fra dem". En herfra hadde visst kjørt 5 avtalte turer på en lørdag.

Skrevet

Muslimer tolererer ikke homofili. Og det er jo nettopp dette jeg tenkte på. At det må være skikkelig ille å være homofil muslim.

Men muslimer tolererer antagelig ikke homofili blant mennesker utenfor sin egen tro, heller.

Hadde jeg vært homofil muslim, ville jeg konvertert til en annen trosretning. Men de _kan_ kanskje ikke det?

En muslim som konventerer kan bli drept, hvis han bor i et muslimsk land, da.

Homfile muslimer finnes sikkert, men de ville aldri tørre å "komme ut av skapet", og lever sannsynligvis sine liv på en løgn...

Gjest excresco
Skrevet

En muslim som konventerer kan bli drept, hvis han bor i et muslimsk land, da.

Homfile muslimer finnes sikkert, men de ville aldri tørre å "komme ut av skapet", og lever sannsynligvis sine liv på en løgn...

Huff, stakkars.

Skrevet

Homofil muslim betyr enten å stå fram, bli i skapet eller bli fryst ut. Slik jeg ser det.

Frafall fra islam skal etter boka straffes med døden. Det ble gjort i den muslimske staten Tsjetsjenia, både gravide og barn ble drept for det.

Homofili medfører også dødsstraff. Dette er videreført fra det gamle testamente.

Gjest excresco
Skrevet

Homofil muslim betyr enten å stå fram, bli i skapet eller bli fryst ut. Slik jeg ser det.

Frafall fra islam skal etter boka straffes med døden. Det ble gjort i den muslimske staten Tsjetsjenia, både gravide og barn ble drept for det.

Homofili medfører også dødsstraff. Dette er videreført fra det gamle testamente.

Så tragisk. De er dømt til å leve et meget innskrenket liv.

Skrevet

Så tragisk. De er dømt til å leve et meget innskrenket liv.

I skapet, og med økseeggen over nakken.

Skrevet

ikke vær så sår...

1. okt 2006: In Minneapolis, Minnesota, passengers arriving at Minneapolis-St Paul airport can hire taxis at booths at the Lindbergh and Humphrey Terminals....

......The information on the airport website makes it appear that getting a taxi is a simple matter. Unfortunately, an article from Associated Press in the New York Times suggests that matters may be getting out of hand on account of Muslim cabdrivers' disapproval of alcohol.

The Muslims are not complaining about picking up people who are drunk, though they are sure not to approve. They are against a person carrying alcohol in their luggage. And now their intransigence is leading to a proposal which means that the Muslim cabdrivers must place a colored light atop their vehicles....

-----------------

Nå venter jeg på at taxisjåførene skal slå siste spikern i kista si ved å nekte berusede og folk som har vært på polet....

Homser, hunder og prostituerte har de nekta lenge, og nå funksjonshemma...

Skrevet

1. okt 2006: In Minneapolis, Minnesota, passengers arriving at Minneapolis-St Paul airport can hire taxis at booths at the Lindbergh and Humphrey Terminals....

......The information on the airport website makes it appear that getting a taxi is a simple matter. Unfortunately, an article from Associated Press in the New York Times suggests that matters may be getting out of hand on account of Muslim cabdrivers' disapproval of alcohol.

The Muslims are not complaining about picking up people who are drunk, though they are sure not to approve. They are against a person carrying alcohol in their luggage. And now their intransigence is leading to a proposal which means that the Muslim cabdrivers must place a colored light atop their vehicles....

-----------------

Nå venter jeg på at taxisjåførene skal slå siste spikern i kista si ved å nekte berusede og folk som har vært på polet....

ne woman traveler said: "They're really kind of imparting their religious views on the public. I can understand if somebody's drunk; that's a whole different issue. But to just bring in a closed container, maybe you should look for other work."

One wonders if these drivers, being migrants, have passed a proficiency or "knowledge test" of the neighborhoods in both St Pauls, Minneapolis and thereabouts, or have sat-nav guidance on board. In London, a driver of a black cab (the original "Hackney Carriage") is only allowed to work if he has passed his "knowledge" test. This can take years to accomplish, as a driver has to know how to get to any street in the city. A black cab driver can be trusted, unlike so-called "minicabs", driven often by newly arrived immigrant students.

I once got a minicab in Forest Gate, London, to travel a distance of no more than two miles. The Senegalese driver had no clue of where I wanted to get to, had no map, took me in circles before returning to the office to get directions, which he then forgot, and then tried to charge me for his mileage and my wasted time.

Skrevet

-----------------

Ja, det skulle jo ta seg ut...

Da kunne de ihvertfall klage over lave inntekter.

Pussig at det var greit alkoholen var innabords, bare den ikke kom i fkaska i posen....

Skrevet

ne woman traveler said: "They're really kind of imparting their religious views on the public. I can understand if somebody's drunk; that's a whole different issue. But to just bring in a closed container, maybe you should look for other work."

One wonders if these drivers, being migrants, have passed a proficiency or "knowledge test" of the neighborhoods in both St Pauls, Minneapolis and thereabouts, or have sat-nav guidance on board. In London, a driver of a black cab (the original "Hackney Carriage") is only allowed to work if he has passed his "knowledge" test. This can take years to accomplish, as a driver has to know how to get to any street in the city. A black cab driver can be trusted, unlike so-called "minicabs", driven often by newly arrived immigrant students.

I once got a minicab in Forest Gate, London, to travel a distance of no more than two miles. The Senegalese driver had no clue of where I wanted to get to, had no map, took me in circles before returning to the office to get directions, which he then forgot, and then tried to charge me for his mileage and my wasted time.

Den var jo herlig.. Senegalnesere passer best til fotball!

Skrevet

De kan miste bevilgninga hvis de ikke tar med rullestolbrukere, det har blitt gjort hvis det har gjentatt seg flere ganger med samme sjåfør.

Skrevet

Ja, det skulle jo ta seg ut...

Da kunne de ihvertfall klage over lave inntekter.

Pussig at det var greit alkoholen var innabords, bare den ikke kom i fkaska i posen....

Absurditeten kjenner ingen grenser, men det er tydelige tegn på at noen ønsker makt. Behovet for kontroll over andre bunner alltid i maktbehov. Eller en urgammle regel som skulle skape splid mellom muslimer og vantro.

Skrevet

Den var jo herlig.. Senegalnesere passer best til fotball!

Fydda. Det er ikke korrekt. Fotball er for alle.

Untatt meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...