smurf78 Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Har satt vin som nå er ferdig. Den var veldig tørr da jeg smakte på den så har tatt i litt sukker blandet i vann etter bruksanvisningen. I forhold til hva som var normalt for den vinen har jeg tatt i veldig lite sukker, men nå er den altfor søt. Nesten kvalmende. Er det mulig å gjøre den mindre søt igjen? 0 Siter
hannemora1365381003 Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 du kan kanskje ha i gjær på nytt? eller brenne den da blir det sprit:-D huff, nei aner ikke.. Lykke til:-D 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 eneste jeg kan komme på er å tynne den ut med litt vann. den vi fortsatt smake vin, men bli litt mildere og litt svakere (og bedre for formen dagen derpå i og med du får i deg mer veske). bruker ofte å tynne ut hjemmelaget vin med litt vann (vi lager hetvin), så da får jeg litt mere kontroll over formen utover kvelden ellers kan du prøve å ringe en vinråstoff butikk. (f.eks. ring den i trondheim, søk på vinråstoffer trondheim på gulesider (gulesider streiker hos meg), de er _kjempeflinke_ og veldig behjelpelig med hva det nå måtte være). lykke til! gjerne si ifra om du fant noen løsning 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.