Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har satt vin som nå er ferdig. Den var veldig tørr da jeg smakte på den så har tatt i litt sukker blandet i vann etter bruksanvisningen. I forhold til hva som var normalt for den vinen har jeg tatt i veldig lite sukker, men nå er den altfor søt. Nesten kvalmende. Er det mulig å gjøre den mindre søt igjen?

hannemora1365381003
Skrevet

du kan kanskje ha i gjær på nytt? eller brenne den da blir det sprit:-D huff, nei aner ikke.. Lykke til:-D

lalala1365380457
Skrevet

eneste jeg kan komme på er å tynne den ut med litt vann. den vi fortsatt smake vin, men bli litt mildere og litt svakere (og bedre for formen dagen derpå i og med du får i deg mer veske). bruker ofte å tynne ut hjemmelaget vin med litt vann (vi lager hetvin), så da får jeg litt mere kontroll over formen utover kvelden ;)

ellers kan du prøve å ringe en vinråstoff butikk. (f.eks. ring den i trondheim, søk på vinråstoffer trondheim på gulesider (gulesider streiker hos meg), de er _kjempeflinke_ og veldig behjelpelig med hva det nå måtte være).

lykke til! gjerne si ifra om du fant noen løsning ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...