smurf78 Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Har tatt oss råd til en elgbiff hver imorgen, enda det var dyyyrt. Noen forslag til tilbehør? Vet jo om det standarde som viltgrønnsaker, potet/fløtegratinerte poteter og viltsaus. Men finnes det noe spennende jeg kan lage til som er godt? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har lyst på elg en dag, men jeg har aldri stekt det selv. Hvordan gjør man det? Er det samme greia som med biff? 0 Siter
hidi Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har lyst på elg en dag, men jeg har aldri stekt det selv. Hvordan gjør man det? Er det samme greia som med biff? Viltkjøtt skal stekes som vilt. Og det er jo sååå godt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Viltkjøtt skal stekes som vilt. Og det er jo sååå godt. Hvordan stekes en elgsteik da? Hvis jeg f.eks. kjøper en stek på en kilo. Hvor lang steketid snakker vi da om? 0 Siter
hidi Skrevet 13. oktober 2006 Skrevet 13. oktober 2006 Hvordan stekes en elgsteik da? Hvis jeg f.eks. kjøper en stek på en kilo. Hvor lang steketid snakker vi da om? Bruk steketermometer! Det viktigste for mine steker er hviletid. La steken hvile under masse håndkle i en halv time, og deretter skjær steken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.