Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jentetur til Firenze nå i oktober.

Kan noen her anbefale gode og rimelige spisesteder samt komme med shoppingtips og kansje tipse om hva som er verdt å se utenom de opplagte severdighetene? Noen som har vært i Fiesole?

Skrevet

Jeg var i Firenze i sommer, og også Fiesole, som er en nydelig liten by oppe i åsen over Firenze. Absolutt å anbefale.

Det er ikke spesielt dyrt å spise ute i Firenze, men heller ikke veldig billig. Rundt Piazza della Republicca (tror jeg) er det en del fortausrestauranter i ulike prisklasser. Og det er mye liv på plassen om kvelden, i allefall om sommeren.

Det er enkelt å finne et sted å spise som ikke koster skjorta. De fleste steder kan man få en pizza til rundt 8 euro. Noen restauranter har også et menytilbud, der man får to retter til ca 12 euro.

Og om du vil kjøpe skinnklær, ikke kjøp det på markedene, da det gjerne er dårlig kvalitet.

Firenze er også et bra utgangspunkt for dagsturer til for eksempel Pisa, Lucca og Siena.

Meg1365380063
Skrevet

Husk på at det er strengt forbudt med gatesalg i Firenze, og at også kjøper vil få bot/straff av politiet hvis det oppdages. Forbudet forhindrer jo ikke at gateselgerne er der...

Ellers er katedralen veldig stilig utenfra, men heller kjedelig og minimalistisk innreddet - så er det lang kø kan dere prioritere andre ting...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...