hare1365380455 Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Har noen en god og enkel oppskrift? Takk! 0 Siter
nedtelling Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Dette er fra www.matprat.no Gartnerens høstfrikassé Frikassé er en tradisjonsrett som mange har minner om. Når høstmørket senker seg er det godt å varme seg på en rett som dette. tar litt tid forholdsvis enkel Porsjoner: 700 g lammekjøtt uten ben fra stek eller bog 4 dl vann 2 ts salt 2 stk. gulrot 2 stk. persillerot 1 bunt vårløk 1 bunt frisk grønn asparges ½ ts pepper 1 ss frisk timian 1 ts tørket 2 ss sitronsaft 1 dl melk 1 ss maisennamel 1 dl lettrømme Slik gjør du: 1. Kok opp vann og salt. Skjær kjøttet i terninger og kok opp. 2. Skum godt av og la kjøttet trekke i 20 minutter. 3. Tilsett grønnsaker skåret opp i mindre biter og ha i krydder. La det trekke videre i 10 minutter. 4. Kok opp og jevn med maisenna utrørt i melken. Smak til med rømme, urter og krydder. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Dette er fra www.matprat.no Gartnerens høstfrikassé Frikassé er en tradisjonsrett som mange har minner om. Når høstmørket senker seg er det godt å varme seg på en rett som dette. tar litt tid forholdsvis enkel Porsjoner: 700 g lammekjøtt uten ben fra stek eller bog 4 dl vann 2 ts salt 2 stk. gulrot 2 stk. persillerot 1 bunt vårløk 1 bunt frisk grønn asparges ½ ts pepper 1 ss frisk timian 1 ts tørket 2 ss sitronsaft 1 dl melk 1 ss maisennamel 1 dl lettrømme Slik gjør du: 1. Kok opp vann og salt. Skjær kjøttet i terninger og kok opp. 2. Skum godt av og la kjøttet trekke i 20 minutter. 3. Tilsett grønnsaker skåret opp i mindre biter og ha i krydder. La det trekke videre i 10 minutter. 4. Kok opp og jevn med maisenna utrørt i melken. Smak til med rømme, urter og krydder. Jeg fant en oppskrift i en kokebok, så jeg prøver den. Jeg har ikke maizena i skapet, men i den oppskriften skal det brukes hvetemel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.