Gå til innhold

Røyke dilemma..

Gjest streker paa veggen..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kay her er greia..

Har røyket fast siden jeg var 13, inni 20'åra nå.

Har lyst til og slutte, men motivasjonen har ikke heelt vært der enda.

I fjor så started jeg og røyke Prince Extra Mild. Det har fungert greit smaks messig.

Men jeg røyker MERE... kan f.eks ta 2 røyk rett etterhverandre iblandt. Hvis det ikke blir nok nikotin. Er litt sånn at jeg har lyst på enda en røyk etter å netopp ha tatt en. Uheldig..

Når jeg røyket Prince/Prince mild/lucky strike/malboroug etc..

Røyket jeg mindre, men kunne bli svimmel iblandt, spess hvis jeg kjedet meg så kan det fort bli litt mye røyk på rad.

(Bilsjuk aktig svimmel:o)

Så jeg byttet til Extra mild, kan så og si røyke konstant uten og bli svimmel nå.

Det er jo fint og ikke bli svimmel.. Men stakkars lunger!!

Det er jo verre for dem jo flere sigaretter jeg tar.

Så burte jeg begynne og røyke Prince igjen, selv om det kan gjøre meg svimmel iblandt?

Eller burte jeg fortsette og holde ut med Prince Extra Mild?

For at det da skal bli "lettere" for meg og slutte en gang i fremmtiden; med tanke på at jeg får i meg mindre nikotin?

(men at det da også kommer mere røyk ned i lungene gjennom en dag)

Skal jo slutte.................en dag.... ;)

Skrevet

Hei igjen, du:-)

Vet ikke så mye klokt om "milde" eller vanlige sigaretter - selv slutta jeg cold turkey fra vanlig marlboro for snart 10 år siden. Men hvis "milde" sigaretter får deg til å øke antall sigaretter - vil jeg si vinninga går opp i spinninga. "Milde" sigaretter er akkurat like farlige som de med mer nikotin i...

Ønsker deg all mulig lykke til på veien mot røykfrihet - *kiss me I'm a non-smoker*

Skrevet

Går det an å lage en psykisk sperre for seg selv om at "en røyk" er nok så er kanskje det best?

Jeg røyker ikke selv, men kjenner igjen problemstillinga på andre felt. (Eeeen sjokoladebit, ett glass vin..)

Ikke lett å moderere seg alltid, men psyken er nok avgjørende her. :)

Skrevet

De gangene jeg har sluttet å røyke har jeg byttet til mildere og mildere sigaretter så jeg tilslutt har havnet på lyseblå Barclay.

Men da har jeg passet på at jeg ikke har røkt flere og så har jeg redusert antallet tilslutt. De tar tid men du slipper i hvert fall abstinenser.

Akkurat nå driver jeg å planlegger å gå over til snus, men jeg har ikke kommet lenger enn planlegginga.

Skrevet

Hei igjen, du:-)

Vet ikke så mye klokt om "milde" eller vanlige sigaretter - selv slutta jeg cold turkey fra vanlig marlboro for snart 10 år siden. Men hvis "milde" sigaretter får deg til å øke antall sigaretter - vil jeg si vinninga går opp i spinninga. "Milde" sigaretter er akkurat like farlige som de med mer nikotin i...

Ønsker deg all mulig lykke til på veien mot røykfrihet - *kiss me I'm a non-smoker*

Hey babe ;)

Ja, netopp det, de blir jo kanskje enda farligere hvis jeg røykere mere. Imponert jeg, har prøvd og slutte cold turkey et par ganger, men har vært for svak ;p

Skrevet

Går det an å lage en psykisk sperre for seg selv om at "en røyk" er nok så er kanskje det best?

Jeg røyker ikke selv, men kjenner igjen problemstillinga på andre felt. (Eeeen sjokoladebit, ett glass vin..)

Ikke lett å moderere seg alltid, men psyken er nok avgjørende her. :)

Hmm, tjo.. Burte vel gå ann! Den "andre røyken" kommer fordi det føles ut som jeg ikke har røyket i det heletatt, eller at det bare smaker litt bedre med røyk akuratt da. F.eks etter mat så er det litt ekstra godt med røyk etterpå.

Kan prøve jeg ;)

Skrevet

Du er ikke smart nok til å slutte med en gang, da?

Langt ifra ser det ut som ;)

Abstinenser er helt _forjævlig_ ;o

Får helt noian når jeg ikke har røyk..

Hørt om en medisin som faktisk kan ta bort abstinensene, husker ikke hva den heter akuratt nå.. Får spørre legen når jeg kommer meg til ham ;p

Skrevet

De gangene jeg har sluttet å røyke har jeg byttet til mildere og mildere sigaretter så jeg tilslutt har havnet på lyseblå Barclay.

Men da har jeg passet på at jeg ikke har røkt flere og så har jeg redusert antallet tilslutt. De tar tid men du slipper i hvert fall abstinenser.

Akkurat nå driver jeg å planlegger å gå over til snus, men jeg har ikke kommet lenger enn planlegginga.

Hadde nedtrapping i bakhodet når jeg startet med Extra mild, men det har ikke funket så bra merker jeg.. Røyker jo bare mere..

Mangler vel "litt" selvdisiplin, eller så har jeg for mye penger og brenne ;(

Søstra mi startet med snus, men så flyttet hun inn til meg for en liten stund.... og nå røyker hun igjen... :(

(jeg er lillebror)

HOLD DEG BORTE FRA RØYKERE!!! heh ;)

Skrevet

Hadde du ingen abstinenser altså, når du trappet ned ordentlig?

Var det veldig minnimalt?

*nærvøs bare av og tenke på det* ;)

Skrevet

Hey babe ;)

Ja, netopp det, de blir jo kanskje enda farligere hvis jeg røykere mere. Imponert jeg, har prøvd og slutte cold turkey et par ganger, men har vært for svak ;p

Det skulle egentlig ikke være lov å kalle det for "milde" sigaretter - det er blår kasta i øynene våre av tobakksprodusentene.

Det er i bunn og grunn ikke nikotinet som er farligst i sigaretter - men nikotinet er det som får oss avhengige av skiten. Tjære, CO, kadmium og en dullion andre stoffer er det som gir oss KOLS, hjerneslag og hjerteinfarkt.

Metode for røykeslutt er nok indiviuelt - men sånn gjorde jeg det: (hadde fått påvist for høyt blodtrykk og ble skremt:-))

Planla dato en måned i forveien, markert i kalenderen. Fortalte ALLE jeg kjenner at jeg skal slutte den datoen. Dagen i forveien hade jeg "gravøl" med noen venninner, drakk BØTTEVIS med rødvin og røyka som en skorstein. Dagen etter var jeg ekstremt fyllesjuk, kvalm og j--- med et helt askebeger i munnen. Etter å ha ryddet opp etter fylleslaget og tømt alle askebegrene tenkte jeg bare *æsj* til hele røyken. Og plutselig var hele dagen gått uten at jeg hadde lyst på røyk.

Dagene etter var ikke like lette.... Men jeg klorte meg gjennom dagene litt hjulpet av en kollega med porsjonssnus.

Nå snart 10 år etter har jeg ikke lyst på røyk på fest en gang, men er nok en festsnuser bare promillen blir høy nok.

:-)

Skrevet

Langt ifra ser det ut som ;)

Abstinenser er helt _forjævlig_ ;o

Får helt noian når jeg ikke har røyk..

Hørt om en medisin som faktisk kan ta bort abstinensene, husker ikke hva den heter akuratt nå.. Får spørre legen når jeg kommer meg til ham ;p

"Hørt om en medisin som faktisk kan ta bort abstinensene, husker ikke hva den heter akuratt nå.. Får spørre legen når jeg kommer meg til ham ;p "

= Zybane.

Skrevet

Det er akkurat fordi mange ender opp som deg at de sier at "light" og "mild" er _farligere_ enn vanlig.

Skrevet

Hadde nedtrapping i bakhodet når jeg startet med Extra mild, men det har ikke funket så bra merker jeg.. Røyker jo bare mere..

Mangler vel "litt" selvdisiplin, eller så har jeg for mye penger og brenne ;(

Søstra mi startet med snus, men så flyttet hun inn til meg for en liten stund.... og nå røyker hun igjen... :(

(jeg er lillebror)

HOLD DEG BORTE FRA RØYKERE!!! heh ;)

Jeg?

Jeg røyker masse jeg og jeg kjenner faktisk ganske få ikke-røykere. De ikke-røykerne jeg kjenner er folk fra dol :o)

Skrevet

Hadde du ingen abstinenser altså, når du trappet ned ordentlig?

Var det veldig minnimalt?

*nærvøs bare av og tenke på det* ;)

Nei, jeg fikk ikke det. Men jeg brukte 6 mnd så det tok sin tid. Og da jeg sluttet røkte jeg 5 lyseblå Barcley om dagen. Nå er jeg oppe i 25 Marlboro Light så hvis jeg skulle slutte cold turkey nå så hadde jeg blitt skikkelig dårlig.

Skrevet

Det skulle egentlig ikke være lov å kalle det for "milde" sigaretter - det er blår kasta i øynene våre av tobakksprodusentene.

Det er i bunn og grunn ikke nikotinet som er farligst i sigaretter - men nikotinet er det som får oss avhengige av skiten. Tjære, CO, kadmium og en dullion andre stoffer er det som gir oss KOLS, hjerneslag og hjerteinfarkt.

Metode for røykeslutt er nok indiviuelt - men sånn gjorde jeg det: (hadde fått påvist for høyt blodtrykk og ble skremt:-))

Planla dato en måned i forveien, markert i kalenderen. Fortalte ALLE jeg kjenner at jeg skal slutte den datoen. Dagen i forveien hade jeg "gravøl" med noen venninner, drakk BØTTEVIS med rødvin og røyka som en skorstein. Dagen etter var jeg ekstremt fyllesjuk, kvalm og j--- med et helt askebeger i munnen. Etter å ha ryddet opp etter fylleslaget og tømt alle askebegrene tenkte jeg bare *æsj* til hele røyken. Og plutselig var hele dagen gått uten at jeg hadde lyst på røyk.

Dagene etter var ikke like lette.... Men jeg klorte meg gjennom dagene litt hjulpet av en kollega med porsjonssnus.

Nå snart 10 år etter har jeg ikke lyst på røyk på fest en gang, men er nok en festsnuser bare promillen blir høy nok.

Je tror ikke det er lov å kalle det mild lenger heller:-)

Se i butikken neste gang...hvertfall så har de tatt vekk "mild" på Prince mild pakka

Skrevet

Se i butikken neste gang...hvertfall så har de tatt vekk "mild" på Prince mild pakka

Det visste jeg ikke, synes det i såfall er meget lurt:-)

Gjest behøver det ikke
Skrevet

Håper på et totalt røykeforbud, også i heimen.

Skrevet

Jeg røyker dessverre også og klarer ikke å slutte...Enda, men alt håp er jo ikke ute.

Jeg har Marlboro light liggende og når jeg røyker de river jeg av filteret. Røyker til vanlig Prince og ville helt sikkert ha røykt mange flere om jeg ble tvunget til å røyke milde sigaretter.

Var jeg deg ville jeg gått tilbake på Prince light og heller gått ned antall røyk...

A være avhengig av røyk er noe dritt rett og slett!

Skrevet

Det stemmer det! Lette etter ordet mild på Marlboro pakka nettopp nå, men det står ikke! Det er bare fargen som indikerer at den er mildere, så hvitt og gullfarget pakke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...