Gå til innhold

Hvor mye plass trenger man?

Anbefalte innlegg

Gjest trippelarbeidende
Skrevet

Vi er en familile på 5 og nå merker jeg at det er blitt for trangt for meg her vi bor i hvert fall! Ungene bare vokser og vokser, men ikke leiligheten. Eller er det bare jeg som har lagt på meg, tro?

Hvor stor leilighet regner man - eller dere - med at en familie på 5, vi er mor og 4 barn - må ha for at det skal bli stort nok, ikke for trangt?

Jeg føler vel at mange krangler og mye rot kunne ha vært spart om vi bare hadde hatt litt mer plass enn vi har nå. Jeg vil ikke si hvor mye plass vi har - jeg vil heller høre hva andre mener vi trenger - altså

familie på 5, 1 voksen, tre i grunnskolen og en i videregående.

Skrevet

Jeg syns dere bør ha minst 4 soverom. Alle bør ha eget soverom, eller de to minste kan dele, til eldstemann flytter ut.

Aller helst burde dere hatt et helt hus, så du fikk litt avlastning i en lofts/kjellerstue eller sånn. Men ellers er vel ungdommer mye ute eller på rommet sitt. Jeg syns dere må ha minst 100 kv2, trolig mer.

Skrevet

Det er mulig å holde det ryddig fordet om det er trangt. Men tror man må være kjempestreng med barna, for å få det til. Vi gikk fra leilighet til større rekkehus med garasje og loft, og nå har vi plass til mye mer rot!!

Skrevet

Jeg har overlevd 2 voksne og 3 unger på 90 kvadrat. Det var i trangeste laget. Nå er det bare meg og minstemann på 90 kvadrat og jeg skulle ønske jeg hadde et rom til alt utstyr isteden for å ha det på veranda og soverom.

Skrevet

Det ideelle ville være et soverom til hver, men de færreste hus og leiliheter består av fem soverom.

Ellers trenger dere godt med skapplass, mye klær og utstyr til en så stor familie.

Å si i kvm hvor sstor plass dere trenger er vanskelig. Det kommer helt an på hvor godt de er utnyttet.

Dere skulle allerhelst hatt to bad eller iallefall et stort med to vasker vedsidenavhverandre.

Skrevet

Jeg har funnet ut at når jeg har fått fire barn, skal jeg ha et hus på ca. 200-230 kvadratmeter, og diger hage. Men nå blir jeg frustrert over å ikke ha plass rundt meg (har 56 kvm med skråtak nå, og holder på å gå på veggen av for lite plass). Man kan sikkert klare seg på mindre.

Skrevet

Er så heldig å eie et stort hus med masse plass og hybelleilighet.

Det viktigste har faktisk vært peisstuen i underetasjen.

Der kan alle de unge samles og utfolde seg uten å forstyrre meg i overetasjen.

Har hybelleilighet også, og det dekker mitt lån.

I dette øyeblikk sitter det tre unge mennesker nede i alder fra 16 til 18 år, og de koser seg!

Skrevet

4 soverom høres best ut ja. sånn at barna får hvert sitt.

Vi har bare et barn (desverre) og har 4 soverom og stort hus med hage. Hadde jo planlagt stor familie når vi bygde.. men av og til går det bare ikke sånn en drømmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...