Gå til innhold

Er det greit at gjester tar sjøl?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Med fare for å virke jævlig gjerrig..

Jeg liker å kunne by gjestene mine på gode ting, og jeg liker å spise snask selv..

Jeg smykker meg et usedvanlig ryddig kjøkken, der jeg vet hva som finnes og hva som ikke finnes..

Derfor irriterer det meg noe jævlig at et par-tre kompiser jeg har (inkludert eksen! Grr! jeg måtte være sur på han i sted..:-I) bare forsyner seg _uten_ å si at de ar tatt..Sånn at når jeg får sleldnere gjester og troddee jeg hadde..Båtispakning i fryseren..tapinikjeks...brownies til å varme...potetgull...en pakke aftereight...noen små gode oster...i det hele tatt hva som helst..Så har jeg ikke det allikevel, fordi the regular gang of mooching assholes har stått på kjøkkenet og maula! Grr! :-I

Jeg tok det opp med eksen, og han var bare sånn..Å så?! Er det ikke til gjester a? Kjiper du på kjeks nå?

Det er _ikke_ poenget. Selvfølgelig kjiper jeg ikke på kjeks, men jeg vil vite hva jeg har og ikke har.

Synes dere det er OK at gjester går i skapet selv?

Jeg liker å sette frem. Eller at folk sier fra at de finner seg noe. Er det kjipt av meg?

Jeg merker at jeg blir gretten, men føler meg samtidig litt smålig.

:-)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

16

• Dorthe

10

• morsan

5

• serendipity

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvfølgelig er du ikke kjip av deg! Du bare bare noen uhøflige gjester. Til og med mine barn må spørre meg før de tar slike ting, nettopp for å unngå at jeg går tom.

Har aldri hatt så husvarme gjester selv, men jeg hadde sagt ifra, ja. De må da forstå det når du attpåtil oppgir en god grunn!

Og det typiske er jo at en får gjester, når man er tom får godiser å servere...

Skrevet

Det må jo være du som har gitt de signalene da - at det er greit -eller gjør de sånn hos andre også? Sett deg i respekt.

Gjest Pontiac
Skrevet

Du har skrevet opptil flere innlegg om vennene dine Laguna, hadde tenkt å si det sisst men sier det nå: guddameiendubedre for vennegjeng du har!

;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, det er ikke greit, hvis jeg ikke har sagt at de bare skal finne seg mat selv. Dessuten synes jeg det er rart å begynne å snacke på brownies og denslags uten å bli bedt.

"Forsyn deg selv" mener jeg gjelder om vanlig mat som brødskiver etc., og så kan vi spise middag sammen, og evt. andre ting settes fram så alle kan kose seg med det.

Skrevet

Jeg ville i hvert fall aldri forsynt meg fra kjøkkenskapene til venner uten å spørre først.

Skjønner at du blir gretten.

laguna1365380434
Skrevet

Selvfølgelig er du ikke kjip av deg! Du bare bare noen uhøflige gjester. Til og med mine barn må spørre meg før de tar slike ting, nettopp for å unngå at jeg går tom.

Har aldri hatt så husvarme gjester selv, men jeg hadde sagt ifra, ja. De må da forstå det når du attpåtil oppgir en god grunn!

Og det typiske er jo at en får gjester, når man er tom får godiser å servere...

Ja nemlig..Ei venninne som er innom sjeldnere ( jeg ser henne vel sånn en gang i måneden) stakk innom, og jeg hadde _ingenting_ å by på bortsett fra kaffe, selvom jeg vet jeg kjøpte alt overnevnte i forrige uke, og jeg har ikke makt på noe av det selv.:-/

De er greie gutter, men de er jævlig husvarme! Og å ha nerver til å mene at jeg var manisk og kjip, fordi jeg vil ha noe til andre gjester også..Altså! ( det var eksen da..Han står vel litt i særstilling på hva han synes han kan si og ikke si!)

laguna1365380434
Skrevet

Det må jo være du som har gitt de signalene da - at det er greit -eller gjør de sånn hos andre også? Sett deg i respekt.

De gjør nok sånn hos andre også ( tror jeg) men jeg vil ikke ha det sånn her for det..Jeg skal sette meg i respekt, jeg liker å vite hva jeg har å by på.

Skrevet

Ja nemlig..Ei venninne som er innom sjeldnere ( jeg ser henne vel sånn en gang i måneden) stakk innom, og jeg hadde _ingenting_ å by på bortsett fra kaffe, selvom jeg vet jeg kjøpte alt overnevnte i forrige uke, og jeg har ikke makt på noe av det selv.:-/

De er greie gutter, men de er jævlig husvarme! Og å ha nerver til å mene at jeg var manisk og kjip, fordi jeg vil ha noe til andre gjester også..Altså! ( det var eksen da..Han står vel litt i særstilling på hva han synes han kan si og ikke si!)

Kanksje ikke helt gått opp for eksen at han er eks! Før forsynte han seg som han ville og nå må han spørre....Menn er ikke lette å forandre på!

*lol*

laguna1365380434
Skrevet

Du har skrevet opptil flere innlegg om vennene dine Laguna, hadde tenkt å si det sisst men sier det nå: guddameiendubedre for vennegjeng du har!

;)

Disse er egentlig veldig greie ( i motsetning tl de to på festen..;-)) men de er i overkant husvarme altså! ;-P

Jeg vil gjerne vite hva jeg har i skapet, og jeg synes folk kan si hva de tar, eller vente til jeg byr dem noe ( for det gjør jeg stort sett)

laguna1365380434
Skrevet

Nei, det er ikke greit, hvis jeg ikke har sagt at de bare skal finne seg mat selv. Dessuten synes jeg det er rart å begynne å snacke på brownies og denslags uten å bli bedt.

"Forsyn deg selv" mener jeg gjelder om vanlig mat som brødskiver etc., og så kan vi spise middag sammen, og evt. andre ting settes fram så alle kan kose seg med det.

Enig! :-) Godt å høre at det ikke er jeg som er steikerar da.

Synes det er hyggelig at folk trives hos meg, men det der er _for_ husvarmt synes jeg.

Gjest Nei det er ikke greit!
Skrevet

Jeg har også opplevd slike gjester og det er utrolig irriterende. Har minimalt med kontakt nå da de også hadde store huller i normal folkeskikk på andre områder.

Dette er et resultat av personer som ikke har fått oppdragelse hjemme i kombinasjon med dumskap.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ville i hvert fall aldri forsynt meg fra kjøkkenskapene til venner uten å spørre først.

Skjønner at du blir gretten.

Godt å høre at folk sider med meg her! :-)

Det kan godt hende jeg har lyst på noe hjemme hos andre, men jeg spør da alltid om så..Jeg går ikke ubedt i skapne!;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Enig! :-) Godt å høre at det ikke er jeg som er steikerar da.

Synes det er hyggelig at folk trives hos meg, men det der er _for_ husvarmt synes jeg.

Du har noen utrolig rare venner, laguna. :)

laguna1365380434
Skrevet

Kanksje ikke helt gått opp for eksen at han er eks! Før forsynte han seg som han ville og nå må han spørre....Menn er ikke lette å forandre på!

*lol*

Nei tydeligvis ikke..;-P

Jeg nevnte det for han, mn han var bare sånn at "jammen de andre tar brownies også..Og mente på at det var ukledelig av meg å kjipe på kjeks!!

Jeg kjiper ikke på kjeks altså! ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Du har noen utrolig rare venner, laguna. :)

Hehe..joo, men disse er egentlig veldig koselige..men mange er nok litt _vel_ husvarme..;-)

Gjest this is a signature
Skrevet

Det er rimelig frekt da..

Ville blitt pissed selv..

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har også opplevd slike gjester og det er utrolig irriterende. Har minimalt med kontakt nå da de også hadde store huller i normal folkeskikk på andre områder.

Dette er et resultat av personer som ikke har fått oppdragelse hjemme i kombinasjon med dumskap.

Noe må det være..Jeg ville aldrifinne på å gjøre sånt selv..Eller kanskje hjemme hos mutter, menselv der sier jeg i fra om jeg har pist opp ett eller annet ekstra godt! ;-)

(Og mødre står i særstilling på å finne seg i ting fra døtrene sine, nemlig..;-))

laguna1365380434
Skrevet

Det er rimelig frekt da..

Ville blitt pissed selv..

Godt å høre at det ikke er jeg som er helt snål..;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe..joo, men disse er egentlig veldig koselige..men mange er nok litt _vel_ husvarme..;-)

Jeg synes det er greit at gjestene er husvarme nok til å finne seg en brødskive eller et glass melk/brus/juice hvis jeg har sagt de skal, så jeg slipper å dekke på frokostbord eller noe sånt. Men man går da ikke rundt og snoker i andres skap etter godis!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...