Gå til innhold

Er det greit at gjester tar sjøl?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes det er greit at gjestene er husvarme nok til å finne seg en brødskive eller et glass melk/brus/juice hvis jeg har sagt de skal, så jeg slipper å dekke på frokostbord eller noe sånt. Men man går da ikke rundt og snoker i andres skap etter godis!

Nei, det er godis biten som plager meg også..Folk kan godt lage seg skiver! ( for all del;-))

Deter jo ikke som om jeg kjøper godter og snop _bare_ til dem! (men det synes vist de! Grr!)

:-)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

16

• Dorthe

10

• morsan

5

• serendipity

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest excresco
Skrevet

Hææ? Går de i skapet og forsyner seg selv? De føler seg som hjemme, da. Men _litt_ for husvarme etter min smak..

laguna1365380434
Skrevet

Hææ? Går de i skapet og forsyner seg selv? De føler seg som hjemme, da. Men _litt_ for husvarme etter min smak..

De er litt i overkant husvarme etter min smak også..;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, det er godis biten som plager meg også..Folk kan godt lage seg skiver! ( for all del;-))

Deter jo ikke som om jeg kjøper godter og snop _bare_ til dem! (men det synes vist de! Grr!)

Da hadde jeg sagt at de får vente til de blir budt på noe, eller kjøpe sitt eget godis!

(Eller, det hadde jeg vel ikke turt å si, så jeg hadde vel bare irritert meg i det stille. ;))

Gjest excresco
Skrevet

De er litt i overkant husvarme etter min smak også..;-)

Det neste er vel at de plutselig finner på å ta en dusj og roter i skapene deres etter klesskift? Du finner dem antagelig i sengen din en vakker dag..

;)

laguna1365380434
Skrevet

Da hadde jeg sagt at de får vente til de blir budt på noe, eller kjøpe sitt eget godis!

(Eller, det hadde jeg vel ikke turt å si, så jeg hadde vel bare irritert meg i det stille. ;))

Hehe..nettopp..;-P

Jeg tør å si det til eksen da, for HAN burde sannelig vite bedre..Men da føler han seg singla ut og dårlig behandla..;-)

Det blir for teit å begynne å gjemme snopet, så jeg får vel rett og slett bare kvinne meg opp og be dem legge av til de blir budt.

Skrevet

Jeg syns ikke det er greit iallefall. Klart - hvis jeg har bedt gjestene om å forsyne seg selv, kan de gjerne titte i skapet og finne noe de har lyst på. Men de sier iallefall fra om hva de har tatt, slik at jeg blir klar over hva jeg evt. er tom for.

Selv er det så vidt jeg tørr titte i matskapene til andre - gjør det iallefall ikke uten jeg blir bedt om det.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er rar fordi du ikke liker at gjester forsyner seg i skapene uten å spørre deg/si fra til deg først. Det er de som er uhøflige.

laguna1365380434
Skrevet

Det neste er vel at de plutselig finner på å ta en dusj og roter i skapene deres etter klesskift? Du finner dem antagelig i sengen din en vakker dag..

;)

Hehe..Kleskift tror jeg ikke de tør håpe på, men de har faktisk kommet her både for å vaske tøy og dusje innimellom. (Men da har de spurt..Sånn mellom trening og ut på byen for eks..Jeg bor sentralt;-))

Skrevet

Det der er KUN tillatt for "barn" (store sådan ;-) som snoker i foreldrene skap når de er innom på besøk...

Gjest excresco
Skrevet

Hehe..Kleskift tror jeg ikke de tør håpe på, men de har faktisk kommet her både for å vaske tøy og dusje innimellom. (Men da har de spurt..Sånn mellom trening og ut på byen for eks..Jeg bor sentralt;-))

Bare de spør, så. Du høres svært gjestfri og hyggelig ut.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe..nettopp..;-P

Jeg tør å si det til eksen da, for HAN burde sannelig vite bedre..Men da føler han seg singla ut og dårlig behandla..;-)

Det blir for teit å begynne å gjemme snopet, så jeg får vel rett og slett bare kvinne meg opp og be dem legge av til de blir budt.

Huff, sånt er grusomt og vanskelig! Hvorfor skal -jeg- bli flau for å påpeke deres dårlige folkeskikk!?

Gjest nei, det er det ikke
Skrevet

Det var frekt! Jeg tror du må si ifra i store bokstaver for at de ikke skal gjøre det! Jeg synes ikke gjester skal ta selv. Småsøsken kan finne på å snoke i skapene, eller jeg kan kikke i skapet til foreldrene mine. Men det er etter å ha spurt. Du må ikke være for snill du laguna! Si ifra, og jeg synes også at du er for snill med denne exen din.

Skrevet

Det er helt greit at gjester forsyner seg selv så lenge jeg vet hva de tar. For som deg liker jeg å ha et visst innblikk i status på kjøkkenskapene.

Skrevet

Hehe - dette skjønner jeg. Med huset fullt av tilsynelatende umettelige unger og deres venner, kan kjøkkenskapene bli hel ribba i løpet av en ettermiddag. Jeg har forsøkt uttallige strategier for å holde svinnet kontrollert, inkludert kjefting og grettenhet:-)

Nå har jeg et hemmelig lager (tror jeg hvertfall) med godis bakerst i gryteskapet... Er vel bare et tidsspørsmål før de oppdager det - hehe.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Fy søren så frekt. Man spiser det som står på bordet etter at den man er på besøk hos har sagt vær så god, trodde det var normal folkeskikk. Selv hjemme hos min mamma spør jeg om å få ta ting, i tilfelle mamma skal ha det til noe spesielt.

Skrevet

Det er helt greit som regel at gjestene forsyner seg selv men jeg foretrekker at de spør om det er ok. Det gjelder forøvrig ungene mine også. Jeg må jo vite at hva jeg har.

Og så blir jeg dritsur hvis de ikke rydder opp etter seg på kjøkkenet og ikke bærer ut kopper og glass fra stua.

Skrevet

Det der er KUN tillatt for "barn" (store sådan ;-) som snoker i foreldrene skap når de er innom på besøk...

Nei, de må spørre de også, men det er helt ok at de snoker etter noe de har lyst på.

Skrevet

Noe må det være..Jeg ville aldrifinne på å gjøre sånt selv..Eller kanskje hjemme hos mutter, menselv der sier jeg i fra om jeg har pist opp ett eller annet ekstra godt! ;-)

(Og mødre står i særstilling på å finne seg i ting fra døtrene sine, nemlig..;-))

Puh, døttre er ikke i noen særstilling, nei. Det er ikke kult å skulle på byen og så oppdage at dattera mi har stukket av med det jeg hadde tenkt å ha på meg ;o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...