Gå til innhold

Overbeskyttende foreldre, eller hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt storesøster
Skrevet

Jeg fikk en oppgitt sms fra lillebroren min nettopp. Han er 18 år og har med dama på hyttetur. Han hadde satt mobilen på lydløs av en eller annen grunn, og på to timer hadde foreldrene våre ringt 23 (!) ganger. Siden de ikke fikk noe svar, hadde de ringt en hyttenabo og får han til å gå og sjekke at ungdommene var i live!

Jeg blir helt oppgitt, de har alltid voktet veslegutten sin, men da han er 18 må de da slappe av litt??

Er dette er minstemannting?

Skrevet

Syns faktisk det hørtes VELDIG ille ut, særlig pga. at det er en gutt. Stakkars han, og stakkars naboen!

Selvsagt må broren din si fra om dette, med store utropstegn!! Slik kan de ikke oppføre seg!

Kanskje han må la være å ta med seg telefonen fremover, så de ikke har mulighet til å ringe. (Men da får han vel naboen på døra 5 ganger daglig..)

Eller kanskje han skal ta telefonen og si at han er litt opptatt nå, for han holder på å elske med kjæresten. Eller noe som får dem til å slutte. hehe

Og hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en prat med de foreldrene deres hvis de ikke gir seg. Men dette må broren din først og fremst ta. Pepp han på å si fra!!

Skrevet

Klart en minstemannting...

Synes vel kanskje at lillegutt bør ta det opp med foreldrene. Er selv mor så jeg hadde vel også blitt bekymret hvis mitt barn ikke svarte på mobilen. Uansett hvor h*n måtte befinne seg.

Men jeg hadde ikke ringt til hyttenaboen altså.

Skrevet

Syns faktisk det hørtes VELDIG ille ut, særlig pga. at det er en gutt. Stakkars han, og stakkars naboen!

Selvsagt må broren din si fra om dette, med store utropstegn!! Slik kan de ikke oppføre seg!

Kanskje han må la være å ta med seg telefonen fremover, så de ikke har mulighet til å ringe. (Men da får han vel naboen på døra 5 ganger daglig..)

Eller kanskje han skal ta telefonen og si at han er litt opptatt nå, for han holder på å elske med kjæresten. Eller noe som får dem til å slutte. hehe

Og hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en prat med de foreldrene deres hvis de ikke gir seg. Men dette må broren din først og fremst ta. Pepp han på å si fra!!

Hvorfor er det mye værre om det er en gutt.........?

Skrevet

Hvorfor er det mye værre om det er en gutt.........?

Har et inntrykk av at gutter generelt får (mye) mer frihet enn jenter i samme alder.. Tror nok det er ubevisst i mange sammenhenger, men det er nok en greie som er nedfelt i oss, en tradisjon om du vil, i å behandle gutter og jenter forskjellig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...