Gå til innhold

Foreldre på besøk vs å besøke foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest Lettere å reise bort ;)
Skrevet

Jeg må si at jeg trives best med å besøke foreldrene mine. Der er jeg liksom hjemme, kan låne dataen eller lage en kopp te uten at noen tenker over det.

Da de kommer på besøk hit føler jeg at jeg må rydde litt og slikt. Liker best at de sier ifra på forhånd, selv om jeg reiser uanmeldt til dem. Det er heller ikke slik at de går i skapene her og finner seg ting, jeg koker kaffe og dekker ev. på det jeg har.

Hvordan er det med dere? Er dere like avslappet med å få besøk av foreldre, som å besøke dem selv?

Skrevet

Ja, egentlig så er jeg det. Men det tok noen år, ja - de første årene ryddet og vasket jeg som en gal når foreldrene mine var i anmarsj.

Skrevet

Helt enig med deg!

Føler det på samme måten. Hos mine foreldre er jeg hjemme og tar meg til rette, mens jeg styrer fælt og varter opp når de er på besøk med meg.

Merkelige greier det der=0)

Skrevet

Jeg har det som deg. Når jeg kommer til dem så oppfører jeg meg som da jeg bodde hjemme, men når de kommer til oss så er de på besøk og får middag, kaffe og dessert og sånt. Hehe. :)

Syns det er minst stress å dra til dem enn at de kommer til oss - mest pga det skal være ryddig og rent.

Skrevet

Hos meg er det litt både og. Min mor bor såpass langt unna at hun aldri kommer på uventet besøk. Og selvfølgelig vasker jeg og styrer her før hun kommer. Men når hun kommer overnatter hun gjerne noen netter, så da er det jo greit at det er litt rent her, at ikke støvet fyker rundt i krokene. Når jeg er hos henne er jeg ofte noen netter der også, og jeg oppfører meg vel nesten som hjemme, men ikke helt.

Min far bor litt her og litt der, har egentlig bosted i nord, men har kjæreste som bor i byen her - så han bor jo ofte lengre perioder her også. Han kommer heller aldri helt uanmeldt, men kan ringe og spør om jeg er hjemme og om han kan ta seg en tur.

Jeg er ikke så nøye på om det er rent, bare det er noenlunde ryddig her hvis han kommer. Jeg drar heller aldri på uanmeldt besøk til han og hans kjæreste. Hun har vel gitt uttrykk for at det ikke er greit, så dit drar jeg kun når jeg er invitert. Men vi møtes også innimellom i sentrum - tar en tur på kafe eller en middag ute, gjerne på initiativ fra min far - og da sammen med to av mine søsken som også bor i byen.

Så - litt forskjellig i forhold til mor og far her i gården.

Skrevet

Ja, egentlig så er jeg det. Men det tok noen år, ja - de første årene ryddet og vasket jeg som en gal når foreldrene mine var i anmarsj.

Jeg har det som deg, dvs fra den andre siden.

Datteren min kommer hjem, låner dataen, tar seg mat osv - mens jeg er veldig gjest hos henne.

Det syns jeg er helt naturlig.Sånn hadde moren min det med oss døtrene også. For ikke å snakke om sønnene, for der var hun jo svigermor, og brydde seg aldri. ba knapt om en kopp kaffe.

Skrevet

Jeg har det som deg. Nå får jeg ikke foreldrebesøk så ofte da; de bor timevis unna, og jeg blir veldig glad når de først kommer. Da kan jeg bruke det som en unnskydning til å vaske osv, noe jeg ikke får gjort for ofte ellers. Det samme er det når svigerforeldrene mine kommer (de kommer vel litt oftere). Jeg pleier å gjøre meg flid med middagen, servere dessert/kake osv, men det er ikke stress for meg. Jeg synes det er morsomt.

Skrevet

Ja, det er likt - det kunne ikke ramle meg inn å gå i skapene hjemme hos dem - det er jo frekt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...