keinstein Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Forskerne er umettelige på presise data. De gir blanke f... i personvern. Registreringen av medisinforbruk var bare et skritt lenger inn i kontrollsamfunnet. Snart blir du innkalt til blodprøver og blodtrykksmåling, får automatisk pålegg om å møte i nærmeste idrettshall for å avlegge obligatorisk mosjon, slik at forskere kan forske på deg. Det fins alltid folk som støtter slike tiltak, for det er jo så sunt.... Hvis du ikke møter, får du færre rettigheter. Røykeloven er et skritt i samme retning. Det samme er de nye NAV-kontorene. Til slutt knyttes trådene sammen til et nett hvor du sitter grundig fast. Snart må du søke myndighetene om å få prompe. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg vet at jeg har blitt registrert etter de nye IPLOS-reglene. Hun som gjorde det, jeg visste ikke om det, bare hoppet over alle teite spørsmål. 0 Siter
keinstein Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Jeg vet at jeg har blitt registrert etter de nye IPLOS-reglene. Hun som gjorde det, jeg visste ikke om det, bare hoppet over alle teite spørsmål. I irritasjonen glemte jeg linken. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134120 Hva er IPLOS? 0 Siter
keinstein Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Jeg vet at jeg har blitt registrert etter de nye IPLOS-reglene. Hun som gjorde det, jeg visste ikke om det, bare hoppet over alle teite spørsmål. Aha. Diskrimineringsregisteret! 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 I irritasjonen glemte jeg linken. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134120 Hva er IPLOS? http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00005/IS-1112_5469a.pdf Du kan jo titte på hva som blir registrert fra side 10 og utover. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Aha. Diskrimineringsregisteret! Jepp ) 0 Siter
hidi Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 I irritasjonen glemte jeg linken. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134120 Hva er IPLOS? Er Brustad fremdeles å regne som beregnelig, altså? Hun burde jo vært innlagt for lenge siden... 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Er Brustad fremdeles å regne som beregnelig, altså? Hun burde jo vært innlagt for lenge siden... Tror du jeg blir regnet som tilregnelig hvis jeg skyter henne ) 0 Siter
hidi Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Tror du jeg blir regnet som tilregnelig hvis jeg skyter henne ) Skyt først og spør etterpå! Vi ville være deg evig takknemlig, vet du! 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Skyt først og spør etterpå! Vi ville være deg evig takknemlig, vet du! Jeg skal tvinge henne til å fortelle hele Norge hvilken vei hun tørker seg i ræva når hun har mensen først. Og om andre folk synes hun er ufyselig å se på når hun spiser. 0 Siter
hidi Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg skal tvinge henne til å fortelle hele Norge hvilken vei hun tørker seg i ræva når hun har mensen først. Og om andre folk synes hun er ufyselig å se på når hun spiser. Inne i mellom der kunne du godt nevne BRUSTADBRUA, sånt pent og forsiktig... Kan du gjøre noe med Høybråten også? Bare litt... 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Inne i mellom der kunne du godt nevne BRUSTADBRUA, sånt pent og forsiktig... Kan du gjøre noe med Høybråten også? Bare litt... Jeg har mailet han og jeg. Mailer og mailer de fleste som har med helsevesenet å gjøre. 0 Siter
hidi Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har mailet han og jeg. Mailer og mailer de fleste som har med helsevesenet å gjøre. Seriøst? Skulle gjerne mailet den mannen noen sannhetsord... 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Seriøst? Skulle gjerne mailet den mannen noen sannhetsord... Ja, det er seriøst. Har mailet både helseministeren, Jens, byråd for helse og velvære flere ganger. Det hender hjelper også, det er det verste. Dessverre bare meg som får hjelp, men jeg tror at hvis folk hadde vært flinkere til å maile så hadde ting kanskje blitt bedre for alle 0 Siter
hidi Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Ja, det er seriøst. Har mailet både helseministeren, Jens, byråd for helse og velvære flere ganger. Det hender hjelper også, det er det verste. Dessverre bare meg som får hjelp, men jeg tror at hvis folk hadde vært flinkere til å maile så hadde ting kanskje blitt bedre for alle Jeg tror at vi vanlige, dødelige mennesker ikke er klar over at det går an å maile sånne folk! Hvor finner du mailadressene? *sitter klar til å maile villt og uhemmet, he, he* 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg tror at vi vanlige, dødelige mennesker ikke er klar over at det går an å maile sånne folk! Hvor finner du mailadressene? *sitter klar til å maile villt og uhemmet, he, he* Du finner det på denne siden http://www.stortinget.no/om_stortinget/henvendelser.html#3 Mail i vei du. Men husk og skriv hele navnet ditt og adressen din for ellers så får du ikke svar. 0 Siter
keinstein Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Jeg vet at jeg har blitt registrert etter de nye IPLOS-reglene. Hun som gjorde det, jeg visste ikke om det, bare hoppet over alle teite spørsmål. Altså ikke i irritasjon over deg :-) 0 Siter
hidi Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Du finner det på denne siden http://www.stortinget.no/om_stortinget/henvendelser.html#3 Mail i vei du. Men husk og skriv hele navnet ditt og adressen din for ellers så får du ikke svar. Det skal jeg huske. legger lista på favoritter! Tusen takk, søta! 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. oktober 2006 Skrevet 14. oktober 2006 Altså ikke i irritasjon over deg :-) Nix, jeg tror hun synes det er ganske uvesentlig om hvilken vei jeg tørker meg. Dessuten så spiser hun kake og drikker kaffe her så jeg tror ikke hun synes jeg er urenslig eller ekkel å se på heller. 0 Siter
keinstein Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Skrevet 14. oktober 2006 Jepp ) Det er forskerne som skal ha alt dette. Og politikerne bruker dem som legitimasjon, samt at etatene syns det er flott og greit å leke med. Jeg husker jeg var i jobb på et sykehjem da det ble innført, forstadiet til det. Helt nytt og tilpasset datasystem (som jeg bygget) ble dumpet til fordel for et helt nytt som ikke funket i det hele tatt på et år. De måtte tilbake på det manuelle systemet i to år før rapporteringsssystemet (som var forløperen) fungerte. Så vidt jeg vet, så betrakter de ansatte systemet som et påfunn i tillegg til det manuelle de har fra før. Pain in the ass. Men ikke si det til noen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.