Gå til innhold

Sykdomsregister, jeg venta på det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskerne er umettelige på presise data. De gir blanke f... i personvern. Registreringen av medisinforbruk var bare et skritt lenger inn i kontrollsamfunnet.

Snart blir du innkalt til blodprøver og blodtrykksmåling, får automatisk pålegg om å møte i nærmeste idrettshall for å avlegge obligatorisk mosjon, slik at forskere kan forske på deg. Det fins alltid folk som støtter slike tiltak, for det er jo så sunt.... Hvis du ikke møter, får du færre rettigheter.

Røykeloven er et skritt i samme retning.

Det samme er de nye NAV-kontorene.

Til slutt knyttes trådene sammen til et nett hvor du sitter grundig fast.

Snart må du søke myndighetene om å få prompe.

Skrevet

Jeg vet at jeg har blitt registrert etter de nye IPLOS-reglene. Hun som gjorde det, jeg visste ikke om det, bare hoppet over alle teite spørsmål.

Skrevet

Jeg vet at jeg har blitt registrert etter de nye IPLOS-reglene. Hun som gjorde det, jeg visste ikke om det, bare hoppet over alle teite spørsmål.

Aha.

Diskrimineringsregisteret!

Skrevet

Er Brustad fremdeles å regne som beregnelig, altså?

Hun burde jo vært innlagt for lenge siden...

Tror du jeg blir regnet som tilregnelig hvis jeg skyter henne :o)

Skrevet

Tror du jeg blir regnet som tilregnelig hvis jeg skyter henne :o)

Skyt først og spør etterpå!

Vi ville være deg evig takknemlig, vet du!

Skrevet

Skyt først og spør etterpå!

Vi ville være deg evig takknemlig, vet du!

Jeg skal tvinge henne til å fortelle hele Norge hvilken vei hun tørker seg i ræva når hun har mensen først. Og om andre folk synes hun er ufyselig å se på når hun spiser.

Skrevet

Jeg skal tvinge henne til å fortelle hele Norge hvilken vei hun tørker seg i ræva når hun har mensen først. Og om andre folk synes hun er ufyselig å se på når hun spiser.

Inne i mellom der kunne du godt nevne BRUSTADBRUA, sånt pent og forsiktig...

Kan du gjøre noe med Høybråten også? Bare litt...

Skrevet

Inne i mellom der kunne du godt nevne BRUSTADBRUA, sånt pent og forsiktig...

Kan du gjøre noe med Høybråten også? Bare litt...

Jeg har mailet han og jeg.

Mailer og mailer de fleste som har med helsevesenet å gjøre.

Skrevet

Jeg har mailet han og jeg.

Mailer og mailer de fleste som har med helsevesenet å gjøre.

Seriøst?

Skulle gjerne mailet den mannen noen sannhetsord...

Skrevet

Seriøst?

Skulle gjerne mailet den mannen noen sannhetsord...

Ja, det er seriøst. Har mailet både helseministeren, Jens, byråd for helse og velvære flere ganger. Det hender hjelper også, det er det verste. Dessverre bare meg som får hjelp, men jeg tror at hvis folk hadde vært flinkere til å maile så hadde ting kanskje blitt bedre for alle

Skrevet

Ja, det er seriøst. Har mailet både helseministeren, Jens, byråd for helse og velvære flere ganger. Det hender hjelper også, det er det verste. Dessverre bare meg som får hjelp, men jeg tror at hvis folk hadde vært flinkere til å maile så hadde ting kanskje blitt bedre for alle

Jeg tror at vi vanlige, dødelige mennesker ikke er klar over at det går an å maile sånne folk!

Hvor finner du mailadressene?

*sitter klar til å maile villt og uhemmet, he, he*

Skrevet

Jeg tror at vi vanlige, dødelige mennesker ikke er klar over at det går an å maile sånne folk!

Hvor finner du mailadressene?

*sitter klar til å maile villt og uhemmet, he, he*

Du finner det på denne siden

http://www.stortinget.no/om_stortinget/henvendelser.html#3

Mail i vei du. Men husk og skriv hele navnet ditt og adressen din for ellers så får du ikke svar.

Skrevet

Altså ikke i irritasjon over deg :-)

Skrevet

Altså ikke i irritasjon over deg :-)

Nix, jeg tror hun synes det er ganske uvesentlig om hvilken vei jeg tørker meg. Dessuten så spiser hun kake og drikker kaffe her så jeg tror ikke hun synes jeg er urenslig eller ekkel å se på heller.

Skrevet

Jepp :o)

Det er forskerne som skal ha alt dette. Og politikerne bruker dem som legitimasjon, samt at etatene syns det er flott og greit å leke med.

Jeg husker jeg var i jobb på et sykehjem da det ble innført, forstadiet til det. Helt nytt og tilpasset datasystem (som jeg bygget) ble dumpet til fordel for et helt nytt som ikke funket i det hele tatt på et år. De måtte tilbake på det manuelle systemet i to år før rapporteringsssystemet (som var forløperen) fungerte. Så vidt jeg vet, så betrakter de ansatte systemet som et påfunn i tillegg til det manuelle de har fra før. Pain in the ass. Men ikke si det til noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...