Gå til innhold

Sykdomsregister, jeg venta på det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal jeg huske. legger lista på favoritter!

Tusen takk, søta!

Hehe, bare mail i vei neste gang du irriterer deg. Jeg sier det til alle jeg, helsevesenet og hjemmetjenestene er jo helt på trynet i Oslo. Folk må jo si ifra når de er misfornøyde.

Skrevet

Nix, jeg tror hun synes det er ganske uvesentlig om hvilken vei jeg tørker meg. Dessuten så spiser hun kake og drikker kaffe her så jeg tror ikke hun synes jeg er urenslig eller ekkel å se på heller.

Byråkratene kan være ganske ufyselige sett fra brukeres ståsted.

De burde ikke synes for vanlige folk.

Det burde være et grensesnitt de ikke fikk lov å krysse. Mange av de er i stand til å redusere livskvaliteten til så mange at det burde vært forbudt for dem å ha kontakt med brukere.

Skrevet

Det er forskerne som skal ha alt dette. Og politikerne bruker dem som legitimasjon, samt at etatene syns det er flott og greit å leke med.

Jeg husker jeg var i jobb på et sykehjem da det ble innført, forstadiet til det. Helt nytt og tilpasset datasystem (som jeg bygget) ble dumpet til fordel for et helt nytt som ikke funket i det hele tatt på et år. De måtte tilbake på det manuelle systemet i to år før rapporteringsssystemet (som var forløperen) fungerte. Så vidt jeg vet, så betrakter de ansatte systemet som et påfunn i tillegg til det manuelle de har fra før. Pain in the ass. Men ikke si det til noen.

Jeg synes det er på kanten de spørsmålene de kommer med. Og de har ikke lov å registrere meg uten at jeg er tilstede så jeg har klaget. Igjen :o)

Skrevet

Byråkratene kan være ganske ufyselige sett fra brukeres ståsted.

De burde ikke synes for vanlige folk.

Det burde være et grensesnitt de ikke fikk lov å krysse. Mange av de er i stand til å redusere livskvaliteten til så mange at det burde vært forbudt for dem å ha kontakt med brukere.

Hehe, noen burde holde seg unna for sin egen sikkerhet ;o)

Skrevet

Jeg synes det er på kanten de spørsmålene de kommer med. Og de har ikke lov å registrere meg uten at jeg er tilstede så jeg har klaget. Igjen :o)

Det er derfor brukermedvirkere skal på banen. Men det fins så få som stiller opp. Du kunne stilt og hjulpet mange.

Skrevet

Det er derfor brukermedvirkere skal på banen. Men det fins så få som stiller opp. Du kunne stilt og hjulpet mange.

Den interesseorganisasjonen jeg er medlem av er helt dø i Osloområdet. Julebord på Gardemoen, hvordan i helvete skal jeg komme dit?

Skrevet

Den interesseorganisasjonen jeg er medlem av er helt dø i Osloområdet. Julebord på Gardemoen, hvordan i helvete skal jeg komme dit?

Skriv og etterlys aktivitet.

Mange foreninger og organisasjoner er sosialklubber som håper at ingen krever noe.

Møt opp på årsmøter og kupp inn styremedlemmer. Foreslå deg sjøl.

Skrevet

Skriv og etterlys aktivitet.

Mange foreninger og organisasjoner er sosialklubber som håper at ingen krever noe.

Møt opp på årsmøter og kupp inn styremedlemmer. Foreslå deg sjøl.

Her er 1000 medlemmer i hele landet så du kan tenke deg hvor mange det er i Oslo og Akershus. Men vi er tydeligvis to på dol da, selv om jeg ikke aner hvem den andre er.

Skrevet

Jeg kjøre?

Skrevet

Jeg kjøre?

Jeg har egentlig ikke så lyst å dra, de er så mange rare ;o)

Men jeg vet jeg burde, er som keinstein sier, noen må ta tak i ting men det passer dårlig akkurat nå.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke så lyst å dra, de er så mange rare ;o)

Men jeg vet jeg burde, er som keinstein sier, noen må ta tak i ting men det passer dårlig akkurat nå.

Dra hvis du føler for det, hvis ikke så la vær! Ingen burde være alt for noen!

Kanskje er du_for_samvittighetsfull. Ingen som lønner deg for det...

Men vedder på at det faktisk "rykker" litt i foten, ja...

Skrevet

Her er 1000 medlemmer i hele landet så du kan tenke deg hvor mange det er i Oslo og Akershus. Men vi er tydeligvis to på dol da, selv om jeg ikke aner hvem den andre er.

Jeg syns du har et potensiale der. Ditt initiativ kunne gjort mer for andre?

Skrevet

Jeg syns du har et potensiale der. Ditt initiativ kunne gjort mer for andre?

Jeg tror det holder alt det jeg holder på med nå. Altså, det holder for meg, andre hadde kanskje orka mer :o)

Skrevet

Jeg tror det holder alt det jeg holder på med nå. Altså, det holder for meg, andre hadde kanskje orka mer :o)

Da får vi være takknemlig for det.

Skrevet

Da får vi være takknemlig for det.

Jeg har nok med mora mi og minstemann jeg, det er mer enn nok akkurat nå.

Rart det der, jeg skal passe på alle, hvem skal egentlig passe på meg?

Skrevet

Jeg har nok med mora mi og minstemann jeg, det er mer enn nok akkurat nå.

Rart det der, jeg skal passe på alle, hvem skal egentlig passe på meg?

Kanskje du burde stille det spørsmålet til hele familien?

Vi har gjort det, og det har ført til noe.

Det er noe med å sette foten ned.

Si at du ikke klarer mer og at situasjonen må løses av alle i et møte med alle aktører. Tvinge unge til å ta ansvar er ikke usunt. Livet er ikke bare å realisere seg selv.

Skrevet

Kanskje du burde stille det spørsmålet til hele familien?

Vi har gjort det, og det har ført til noe.

Det er noe med å sette foten ned.

Si at du ikke klarer mer og at situasjonen må løses av alle i et møte med alle aktører. Tvinge unge til å ta ansvar er ikke usunt. Livet er ikke bare å realisere seg selv.

Hehe, jeg har jo ingen familie bortsett fra ungene. Og de store studerer og jobber nesten fullt ved siden av.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Om vi må legge fram helseattest ved jobbintervju ligger jeg litt bak i køen... Selv om jeg er blant de ansatte som har minst fravær. Det mener jeg er urettferdig, og har jobben noe med hva man plages av da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...