Gå til innhold

Hvor ofte bør jeg bytte oppvaskbørste?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så ofte
Skrevet

Egentlig ikke så ofte, den er lite i bruk pga at vi har oppvaskmaskin.

Annenhver måned kanskje.

Gjest Sånn cirka
Skrevet

Når den begynner å se slitt og stygg ut. 2 g pr år, kanskje.

Dalai1365380918
Skrevet

Egentlig ikke så ofte, den er lite i bruk pga at vi har oppvaskmaskin.

Annenhver måned kanskje.

Sjeldent. Vasker den i oppvaskmaskinen hver gang jeg setter den på. Blir så god som ny :)

Gjest Peter Forsberg
Skrevet

Når den begynner å se slitt og stygg ut. 2 g pr år, kanskje.

Bor på studenthjem. Her bytter vi type en gang i uka. Heldigvis.

Skrevet

Bytter vel annenhver måned eller noe. Trenger 2 stk. til enhver tid. En "møkkabørste" som jeg kaller den ene. Den brukes bare til å samle sammen matrester i vasken og vaske boller det har vært deig i.

Gjest girl with no name
Skrevet

Når den er slitt. Jeg putter den i oppvaskmaskinen hver gang jeg starter den. Det samme med stålullskrubben. Ingen vits i å kjøpe ny da.

Gjest Aviaana
Skrevet

Når den er slitt. Jeg putter den i oppvaskmaskinen hver gang jeg starter den. Det samme med stålullskrubben. Ingen vits i å kjøpe ny da.

Har ikke oppvaskmaskin, derfor bør jeg kanskje skifte den relativ ofte?

Gjest Sånn ca
Skrevet

Bytter type? Gutt?

Gjest Felleskjøpet
Skrevet

Vi har oppvaskmaskin, så jeg vasker vår børste der av-og-til. Det er en oppvaskbørste kjøpt på felleskjøpet - den er kanongod. Er foreløpig 6 år...har en forventet levetid på 15 tror jeg... Kan kokes om en ikke har oppvaskmaskin :-)

Skrevet

Jeg bytter ikke så ofte, kun når busten blir slitt og sammenfiltret så matrestene setter seg fast. Men jeg skyller dem alltid godt i glohett vann etter bruk, og setter dem med jevne mellomrom i en kloroppløsning - kanskje ikke så miljøvennlig, men det tar i hvert fall knekken på de bakteriene som samler seg.

Skrevet

Vi har to: en til å fjerne matrester, deig osv, og en til å vaske med. Sistnevnte er finere og skiftes kanskje to ganger i året. Førsnevnte kanskje annenhver måned.

Skrevet

Vaker den jevnlig i oppvaskmaskinen og skifter derfor veldig skjelden, når bustene blir slitt

Skrevet

Da jeg bodde i kollektiv uten oppvaskmaskin kjøpte jeg ny annenhver måned. Gutta syntes jeg var fanatisk. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan kjærestene deres orket å være der før jeg flyttet inn. Den som var der fra før var det ikke bust på omtrent.

Nå bor jeg alene med maskin og bruker ca tre i året.

:-)

Gjest girl with no name
Skrevet

Har ikke oppvaskmaskin, derfor bør jeg kanskje skifte den relativ ofte?

Eller putte den i en vaskepose på kokvask sammen med klutene?

Gjest Peter Forsberg
Skrevet

Hehe.. Observant og vittig, du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...