Gå til innhold

Rundkjøringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg har lappen

Men når jeg skal inn i rundkjøringer og det er mye trafikk. Biler kommer i høy fart fra forkjørsveier.

Er det riktig av meg da og "gasse på " for å komme inn i rundkjøringen først slik at de får vikeplikt for meg?

eller ehm bør jeg bare vente

Skrevet

Nei, du har alltid vikeplikt når du er på vei inn i en rundkjøring. Du må nok vente til det er fritt leide :o)

Skrevet

HAV

Hensynsfullt, Aktsomt, Varsomt

;)

ja

men når det er mye trafikk kan man bli stående der i timesvis. om man ikke kjører litt agressivt..

huff

Skrevet

ja

men når det er mye trafikk kan man bli stående der i timesvis. om man ikke kjører litt agressivt..

huff

Men krasjer du så kan det bli både farlig og dyrt.

Skrevet

En har jo i prinsippet kun vikeplikt for de som allerede er inni rundkjøringen og ved feltskifte. Dersom trafikken glir greit selv om du gasser på, så ser jeg ikke noe galt i det.

Skrevet

Så lenge du ikke kommer i veien for de som er i rundkjøringen (eller de må senke farta) er det ingenting i veien med å gasse på. Men du har vikeplikt for dem som er i rundkjøringen, og de skal ikke være nødt til å måtte bremse opp for deg.

Skrevet

ja

huff

Du skal ikke kjøre aggressivt, men raskt og lett. Det er forferdelig å stå bak de som er overforsiktig. Jo mere trafikk, jo mer påpasselig skal du være med å kjøre fremover, så få flyt og kom deg frem. Men selvsagt skal du ikke være en bølle og kjøre så agressivt at du blir påkjørt.

Noen er så trege at man kan få mark av å stå bak å vente.

Pass på og følg godt med og bruk de mulighetene du har til å smette inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...