Gå til innhold

hva regnes som doping på treningsstudioene?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

På treningstudiet hvor jeg trener står det et sted at de tar jevnlige dopingprøver av brukerne.

Så hva regnes som doping?. Er det spesielle kosttilskudd jeg ikke kan ta?. Hva med Gerimax ginsengestrakt?.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kan selvfølgelig dytte i deg absolutt alt du får kjøpt på helsekosten i Norge, og det er ingen som vil pese deg for skyhøye koffeinverdier heller - selv om koffein står på dopinglista.

Det er naturligvis steroider (og muligens narkotiske stoffer) de leter etter, og med mindre du ikke ser ut som en A4-kvinne finnes det ingen fare for at de vil teste deg.

For øvrig tror jeg ikke studioet har lov til å teste deg uansett. Det er kun skremsel. Med mindre lovene har blitt forandret har de kun lov til å teste folk som driver organisert idrett.

Det er tross alt fult lovlig å bruke dopingpreparater i Norge.

Tester de noen er det broilerne på 120 kilo.

Gjest Aviaana
Skrevet

Du kan selvfølgelig dytte i deg absolutt alt du får kjøpt på helsekosten i Norge, og det er ingen som vil pese deg for skyhøye koffeinverdier heller - selv om koffein står på dopinglista.

Det er naturligvis steroider (og muligens narkotiske stoffer) de leter etter, og med mindre du ikke ser ut som en A4-kvinne finnes det ingen fare for at de vil teste deg.

For øvrig tror jeg ikke studioet har lov til å teste deg uansett. Det er kun skremsel. Med mindre lovene har blitt forandret har de kun lov til å teste folk som driver organisert idrett.

Det er tross alt fult lovlig å bruke dopingpreparater i Norge.

Tester de noen er det broilerne på 120 kilo.

Jeg ville tro at hvis de først skal teste noen, så tester de broilerne på 120 kilo pluss noen som er utypiske bare for å vise at de ikke kun går etter kroppsfasong. Derfor er jeg litt redd for at de tester meg. Ut fra det jeg har lest har de visst lov til å teste folk som trener der.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville tro at hvis de først skal teste noen, så tester de broilerne på 120 kilo pluss noen som er utypiske bare for å vise at de ikke kun går etter kroppsfasong. Derfor er jeg litt redd for at de tester meg. Ut fra det jeg har lest har de visst lov til å teste folk som trener der.

Men hvorfor er du redd? De tester i så fall etter anabole steroider. Det er ikke akkurat noe du får i deg ved en feil via noe du kjøper på helsekosten.

For øvrig er jeg ganske sikker på at jeg har rett. Grunnen til at de har den plakaten der (ser det har kommet en sånn der jeg trener nå også) er at de vil gjøre det klart at de ikke ønsker brølende okser som skremmer bort andre kunder.

Har du noen gang hørt om noen som har blitt testet? Det har ikke jeg. Selv om jeg har trent på et studio med den policien der i 10 år.

Jeg vet at det for 3-4 år siden var ulovlig å teste vanlig trenende. Det foreligger til og med en dom på det der, hvor et helsestudio ble bøtlagt på grunn av ulovlig testing da den trenende gikk til sak etter utestengelsen.

Så lenge det fortsatt er lov til å dope seg utenfor organisert idrett, er jeg ganske sikker på at ingenting er forandret på det området.

Gjest Aviaana
Skrevet

Men hvorfor er du redd? De tester i så fall etter anabole steroider. Det er ikke akkurat noe du får i deg ved en feil via noe du kjøper på helsekosten.

For øvrig er jeg ganske sikker på at jeg har rett. Grunnen til at de har den plakaten der (ser det har kommet en sånn der jeg trener nå også) er at de vil gjøre det klart at de ikke ønsker brølende okser som skremmer bort andre kunder.

Har du noen gang hørt om noen som har blitt testet? Det har ikke jeg. Selv om jeg har trent på et studio med den policien der i 10 år.

Jeg vet at det for 3-4 år siden var ulovlig å teste vanlig trenende. Det foreligger til og med en dom på det der, hvor et helsestudio ble bøtlagt på grunn av ulovlig testing da den trenende gikk til sak etter utestengelsen.

Så lenge det fortsatt er lov til å dope seg utenfor organisert idrett, er jeg ganske sikker på at ingenting er forandret på det området.

jeg vet de ikke vil finne noe spor av doping hos meg, men vil helst ikke bli bedt om å avgi en dopingprøve. Må vel si at jeg synes det er ydmykende.

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg vet de ikke vil finne noe spor av doping hos meg, men vil helst ikke bli bedt om å avgi en dopingprøve. Må vel si at jeg synes det er ydmykende.

Hvis de ber deg om det forteller du dem at de faktisk ikke har lov. Men de kommer aldri til å be deg om det.

Hvis du trener i samme kjede som meg vil jeg anta det er samme plakat som har dukket opp på ditt studio, og da vil du se at det også står om studioets nære samarbeid med politiet, og at samtlige positive dopingprøver vil bli anmeldt.

Dette igjen tyder på at de som har skrevet disse plakatene overhodet ikke aner hva de snakker om, for uansett hvordan man vrir eller vrenger på det finnes det ingenting å anmelde. En som bruker disse stoffene gjør ikke noe ulovlig - noe politiet er fullstendig klar over.

Nok et bevis på at studioene driter seg ut stort med denne kampanjen de har satt i verk, all den tid alt som står på den plakaten er basert på løgn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...