Gå til innhold

Brannalarm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spennende hverdag jeg har gitt... Iallefall, jeg bor i en liten blokk der det er installert felles brannalarm, knyttet til en base ved utgangen. Jeg ble valgt inn i styret i sommer, og siden det gamle styret ikke har tatt seg bryet med å finne ut hvordan den funker, ble det ett tema på første styremøte i høst.

To av oss i styret fikk en kort innføring av de som hadde innstallert den (for ca 1 år siden - men det var ikke aktivert visst nok), en tidlig morgen for ett par uker siden.

Vel, nå gikk den altså her i kveld, jeg skjønte jo ikke hva det var med det første, for det var mer sånn bil-alarm-lyd.

Jeg hørte folk var på vei ned trappene da det gikk opp for meg at det var brannalarmen. SÅ jeg gikk ned og fikk slått den av (det husker jeg hvordan jeg gjorde) men har glemt hvordan man aktiverer den igjen gitt.

Noen fortalte at de lagde mat, og at det var blitt litt røyk av det - så vi tenkte det var grunnen til at alarmen gikk. Men etter jeg kom inn igjen til meg selv kom jeg til å tenke på noe han brannalarm-fyren sa. Han mente nemlig at denne ikke var vàr for matos, og dusjing og sånt... Derfor ble jeg litt usikker på om det var dumt å slå den av, før man fant årsaken - jeg har selvfølgelig glemt hvordan man kommer frem til det også - og brukermanualen har jeg ikke fått ennå.

Forresten følte jeg meg ekstremt lite vel der jeg sto i gangen sammen med mine "sambygdinger", syk og i slitt joggedress - og så var han kjekke i 2.etg. tilstede også da....å fjaan....

Jajajeg får være litt var på om det det kommer røyk og slikt i kveld.....selvom jeg tror vel egentlig at det er matlagingen som er årsaken til at alarmen gikk.

Skrevet

Det kan jo være det har brent seg, maten altså, og at det ble utviklet mer enn vanlig matos.

Skrevet

Det kan jo være det har brent seg, maten altså, og at det ble utviklet mer enn vanlig matos.

Ja, det er sant - det kan nok hende.

Jeg var iallefall flink og blåse ut alle stearinlysa før jeg forlot rommet.

Skrevet

Ja, det er sant - det kan nok hende.

Jeg var iallefall flink og blåse ut alle stearinlysa før jeg forlot rommet.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...