Gå til innhold

Pedofile og andre seksuelle overgripere

Anbefalte innlegg

Gjest prex plutos
Skrevet

Jeg leste innlegget angående Ian Huntly, og spørsmål om passbar straff for pedofile (ikke mordere), og begynte å lure på noe.

Er det mulig å kjemisk kastrere pedofile og andre seksuelle overgripere? Slik at de mister all seksuallyst? Om det så er mulig. Kan de da bli normale samfunnsborgere igjen?

Noen som vet?

Skrevet

Jeg tror det er påvist at kjemisk kastrasjon ofte fører til at overgriperene bruker objekter i steden for kjønnsorganet når de voldtar.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det hjelper ikke å kappe av dem pikken engang. Det sitter i hodet deres.

Gjest prex plutos
Skrevet

Jeg tror det er påvist at kjemisk kastrasjon ofte fører til at overgriperene bruker objekter i steden for kjønnsorganet når de voldtar.

Trodde kjemisk kastrasjon var noe annet enn vanlig kastrasjon. At personen liksom mista sekualldriften jeg. Men det er ikke DET kjemisk kastrasjon er altså?

Skrevet

Trodde kjemisk kastrasjon var noe annet enn vanlig kastrasjon. At personen liksom mista sekualldriften jeg. Men det er ikke DET kjemisk kastrasjon er altså?

Som SDD sier, det sitter i hodet og handler nok mer om makt enn om sex.

Gjest prex plutos
Skrevet

Som SDD sier, det sitter i hodet og handler nok mer om makt enn om sex.

...og med medisinering kan man ikke fjerne den følelsen eller behovet av makt, slik deprimerte kan få medisiner for depresjon?

Jeg spør av ren uvitenhet, eller ønsketenkning...

Skrevet

...og med medisinering kan man ikke fjerne den følelsen eller behovet av makt, slik deprimerte kan få medisiner for depresjon?

Jeg spør av ren uvitenhet, eller ønsketenkning...

Jeg har egentlig ikke peiling på dette. Legg inn spørsmålet på psyk.forum i steden, og se om NHD kan svare deg!

Skrevet

Det gikk en dokumentar om dette på TV for en stund siden. Hvor det bl.a var intervju med pedofile som var med i et forsøk med kjemisk kastrering.

Ja, det sitter i hodet deres,som SDD sier. Men det er fordi SEXLYSTEN er der!

Men ved kjemisk kastrering fjernes sexlysten. Og med den forsvinner også tenningen og den syke forkuseringen på barn.

Felles for dem som ble intervjuet, var at de fortalte om en nærmest sykelig og altoppslukende besettelse når det gjaldt sex.

Noe som er ganske vanlig for folk med avvikende seksualitet, f.eks pedofile.

Dette var så altoppslukende for dem, at de mistet evnene til rasjonell tenkning, og forgep seg på barn tiltross for at de visste dette var galt.

Etter "kastreringen" derimot, erfarte de at de kunne konsentrer seg om andre ting enn sex. De sluttet å tenke på barn "på den måten" fordi de ikke lenger hadde noen sexlyst som trigget disse tankene og fantasiene igang.

Så dette er nok en metode som kan fungere bra.

Problemet er at det ikke er lov til å tvangsbehandle pedofildømte - de er nødt til å la seg behandle frivillig.

Gjest prex plutos
Skrevet

Det gikk en dokumentar om dette på TV for en stund siden. Hvor det bl.a var intervju med pedofile som var med i et forsøk med kjemisk kastrering.

Ja, det sitter i hodet deres,som SDD sier. Men det er fordi SEXLYSTEN er der!

Men ved kjemisk kastrering fjernes sexlysten. Og med den forsvinner også tenningen og den syke forkuseringen på barn.

Felles for dem som ble intervjuet, var at de fortalte om en nærmest sykelig og altoppslukende besettelse når det gjaldt sex.

Noe som er ganske vanlig for folk med avvikende seksualitet, f.eks pedofile.

Dette var så altoppslukende for dem, at de mistet evnene til rasjonell tenkning, og forgep seg på barn tiltross for at de visste dette var galt.

Etter "kastreringen" derimot, erfarte de at de kunne konsentrer seg om andre ting enn sex. De sluttet å tenke på barn "på den måten" fordi de ikke lenger hadde noen sexlyst som trigget disse tankene og fantasiene igang.

Så dette er nok en metode som kan fungere bra.

Problemet er at det ikke er lov til å tvangsbehandle pedofildømte - de er nødt til å la seg behandle frivillig.

Takk for svar. Det var noe slikt jeg trodde det virket. Og det er jo synd, at samfunnet ikke kan gjøre noe pga loven.

Men han Ian Huntly, og alle andre pedofile. Får de et faktisk tilbud om slik behandling, eller er det ennå på forsknings-stadie?

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, kjemisk kastrasjon gjør at mannen mister sexlysten. Og det er et tilbud i noen andre land, såvidt jeg vet, for pedofile å la seg kjemisk kastrere. Men om noe slikt finnes i Norge enda, det vet jeg ingenting om. Som en av de andre skriver her,- forsøk å legge inn spørsmålet på psyk-forumet, og skriv en god overskrift (som feks den du har her), samt "NHD", så kanskje du får svar :)

Skrevet

Det finnes medikamenter som fungerer som en kjemisk kastrasjon. Man fungerer helt som et normalt menneske - bortsett fra evnen til fungere seksuelt.

En del handlinger er i kroppen er dog koblet til læring - og vil ikke nødvendigvis bli borte selv om testosteronproduksjonen opphører.

Skrevet

Takk for svar. Det var noe slikt jeg trodde det virket. Og det er jo synd, at samfunnet ikke kan gjøre noe pga loven.

Men han Ian Huntly, og alle andre pedofile. Får de et faktisk tilbud om slik behandling, eller er det ennå på forsknings-stadie?

Dokumentaren jeg så, var fra Storbritania, så jeg vet ikke hvordan praksisen er her i Norge.

Jeg husker ikke alle dataljer så godt, men jeg tror konseptet gikk ut på at de som lot seg behandle, fikk en form for redusert fengselstraff.

Vil også understreke at de som fikk dette "tilbudet" var "snille pedofile" (hvis man kan kalle det det?)

Dvs at de ikke var voldelige eller farlige personer som hadde vært "slemme" mot, eller drept sine sine ofre.

De hadde ikke utført overgrepene for å misbruke makt, eller få utløp for aggresjon.

De hadde forbrutt seg rett og slett fordi deres seksuelle tenning gikk i "gal" retning, og de hadde ikke istand til å motstå disse driftene. For dem var kjemisk kastrering en mulighet til å kunne fungere som "normale" mennesker, uten å være en trussel for noen.

Derimot mener jeg det er stor forskjell på en som "bare" er pedofil, og en som faktisk er istand til å mishandle, misbruke og drepe et barn.

Når det gjelder sistnevnte, så må de jo være mentalt syke og voldelige i tillegg, og det er nok mere enn bare seksuell tenning som ligger bak overgrepene.

Slike mennesker bør rett og slett sperres inne så samfunnet kan skånes for dem. Så her tror jeg ikke kjemisk kastrering har noen praktisk betydning..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...