Gå til innhold

Program/ Snakke sammen

Anbefalte innlegg

Gjest Engasjert mamma
Skrevet

Hei

Min sønn er en ivrig nettspiller.....

men mangler et program hvor han og vennene kan snakke sammen over nettet.

Dette må jo være slik at så mange som vil kan være tilkoblet, men samtidig må det være mulig å stenge av for utenforstående som ikke er med på dette spillet.

Eller for de som ikke er invitert. Altså en privat liten greie.

Finnes dette? Uten at det koster allverden for de som er involvert?

Aller helst freeware....

Noen som vet

Gjest hørt om MSN
Skrevet

Er han en ivrig nettspiller og så har han ikke hørt om MSN ???

Noe som omtrent ALLE barn bruker masser av tid på idag ...

Gjest Engasjert  mamma
Skrevet

Er han en ivrig nettspiller og så har han ikke hørt om MSN ???

Noe som omtrent ALLE barn bruker masser av tid på idag ...

Hei

Jeg har hørt om msn.. og sikkert også min sønn..

Det jeg her etterlyser er et program hvor det snakkes via mikrofon.

Det blir som et avskjærmet rom hvor mennesker møtes og snakker sammen.

Min kjennskap til msn er slik at man snakker sammen en og en, og med fingrene.

Skrevet

Hei

Sjekk ut om Skype kan være noe for dere. www.skype.no

Gjest Engasjert mamma
Skrevet

Sjekk ut om Skype kan være noe for dere. www.skype.no

Hei

Takk for tipset...

Har tittet litt på det, og det ser ut som om dette er noe som kan funke.

Skrevet

MSN er kult for barn.

Skype for de voksne (uten alt sludderet med figurer og tivoli). Der kan du også ringe fasttelefoner for 13 øre flatt pr minutt uten fastavgift.

Sende SMS for kr 1,37, litt dyrt, men da slipper du å bruke telefonens små taster, kan kopiere tekst og mye enklere å bruke.

Skrevet

Msn kan ikke brukes. Skype kan til nød brukes men man kan når som helst bli forstyrret av andre som vil snakke med deg.

Seriøse gamere bruker TeamTalk http://www.bearware.dk/ - På TeamTalk kan man opprette egne rom som man kan sette passord på. Da er man nødt til å kjenne passordet for å kunne komme inn i samtalen. Ved å bruke flere rom kan f.eks. hvert av lagene logge på hvert sitt rom. På den måten kan man jo ikke lytte til hva det andre laget sier. - Noe som selvfølgelig er noe av poenget ;)

Ulempen med TeamTalk er at det skal installeres på en "server" som må være tilgjengelig når all skal snakke sammen.

Gjest Engasjert mamma
Skrevet

Msn kan ikke brukes. Skype kan til nød brukes men man kan når som helst bli forstyrret av andre som vil snakke med deg.

Seriøse gamere bruker TeamTalk http://www.bearware.dk/ - På TeamTalk kan man opprette egne rom som man kan sette passord på. Da er man nødt til å kjenne passordet for å kunne komme inn i samtalen. Ved å bruke flere rom kan f.eks. hvert av lagene logge på hvert sitt rom. På den måten kan man jo ikke lytte til hva det andre laget sier. - Noe som selvfølgelig er noe av poenget ;)

Ulempen med TeamTalk er at det skal installeres på en "server" som må være tilgjengelig når all skal snakke sammen.

hei

Ja har hørt om tema talk..

Problemet ligger i det med server.

Antar det er mulig å leie seg inn ett sted.

Eller mulig å sette opp privat person sin maskin som fungerende server

Problemt for oss ligger i at vi ikke har mulighet for bredbånd her vi bor.. så det er utelukket å gjøre det herfra.

Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for plass på server.... og hva dette evt koster?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hei

Neida, man kan bruke både kamera og mikrofon på MSN, i alle fall siste versjon, Live Messenger. Hvor mange som kan snakke sammen har jeg aldri sjekka, men her i heimen bruker åtteåringen live messenger og headset m/mikrofon til å snakke med slekta andre steder i landet.

Skrevet

TeamSpeak er vel like aktuell som TeamTalk, tenker jeg.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...