Gå til innhold

Avisene manipulerer og sjonglerer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har nettutgavene begynt i større grad å henvise til pairutgaven i artikler, og bringer ikke forsidesaker fra papirutgaven i nettutgaven.

Jeg skrev til en av dem og sa at jeg bare ville slutte å lese nettutgaven deres hvis de fortsatte med det. Ikke alle kan få tak i papirutgavene, og dermed kan annonsene deres på nettutgaven stå der usette.

Dermed kom en lang tirade om marked, inntjening og masse sutring. Jeg svarte at jeg driter i deres problemer og om svigermora deres er slem, de kan ikke styre hva jeg gjør uansett. Jeg bare forteller hva jeg kommer til å gjøre. Og jeg gjør det. Ikke bare tyter det fullstendig over av reklame, men når de i tillegg gjør narr av meg så finner jeg på noe annet å gjøre.

Gjest nettleseren
Skrevet

Jeg skjønner de veldig godt jeg da, har egentlig aldri helt forstått at de legger ut avisene på nettet, hvem gidder å kjøpe avisene i butikken da, vi f.eks. sluttet å kjøpe VG etter at den ble lagt ut på nettet. De kan da umulig tjene noe som helst på oss lenger.

Reklamen bryr jeg meg ikke noe om.

Skrevet

Jeg skjønner de veldig godt jeg da, har egentlig aldri helt forstått at de legger ut avisene på nettet, hvem gidder å kjøpe avisene i butikken da, vi f.eks. sluttet å kjøpe VG etter at den ble lagt ut på nettet. De kan da umulig tjene noe som helst på oss lenger.

Det er annonsene på nettet de tjener penger på. Kun derfor har de nettsider. Men noe må trekke folk til nettsidene, og det er nyhetene. Men nå prøver de å få deg til BÅDE å se på nettsidene OG kjøpe papirutgaven. Der ligger manipuleringsgevinsten.

Gjest Belly23
Skrevet

Det er jo langt fra alt som havner på nettet av det som står i avisen. På nettet må journalistene skrive mer kortfattet og mer direkte for at leserne skal henge med. Det er to helt forskjellige måter å skrive på. Vil en ha mere tekst må en kjøpe avisene.

Skrevet

Det er annonsene på nettet de tjener penger på. Kun derfor har de nettsider. Men noe må trekke folk til nettsidene, og det er nyhetene. Men nå prøver de å få deg til BÅDE å se på nettsidene OG kjøpe papirutgaven. Der ligger manipuleringsgevinsten.

Er så enig så enig!

I nettutgaven til en avis jeg leste kunne de ha store oppslag om en eller annen nyhet, så jeg ble nysgjerrig og ville lese mer. Ha, ha, fire linjer sto der og resten leses i papirutgaven. Jeg trodde det måtte være en spøk!

Når det gjelder reklame, har sønnen lagt inn et program, som gjør at jeg ikke ser noe reklame... Aner ikke hva, men det funker fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...