Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest innlegg hvor enkelte reagerer på at vi juger om oss selv. Jeg mener at det ligger i kortene, at på slike sider som dette spiller man et spill. Jeg ville ikke lyve i mitt virkelige liv, men jeg tar ikke fem øre for det her inne. Jeg har ingen forpliktelser overfor noen til å snakke sant.

Juger ikke du her? Spiller det egentlig noen rolle hvis vi pynter på sannheten eller kommer meg usannheter?

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Idéfix

8

• cecily

6

• serendipity

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Årsaken kan være så mange, men ofte er det for å skape spenning, eksperimentere. Tidsfordriv.

Hvis du ikke snakker om Munchhausen syndrom.

Gjest juger og juger
Skrevet

:) spesielt på småbarnssidene tror jeg det er MANGE som juger.

De drømmer nok mer enn de forteller sannheten tror jeg. For det er sjeldent en møter så "prektige" mødre in the real som inne på de sidene.

Gjest trultemor26
Skrevet

Det er forskjell på å juge og det å pynte litt på sannheten da.

Skrevet

Ser ikke helt poenget med å fortelle usannheter her inne heller, jeg da.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg gidder ikke å lyve her inne, hva skulle poenget være med det?

Det er mye om meg selv jeg lar være å fortelle, eller jeg kan tøyse litt (men da burde det være åpenbart for de fleste at det er spøk), men det jeg forteller ellers, stemmer.

Skrevet

Hva er poenget med å lyve? Jeg ser ingen grunn til det.

I tillegg er det mange jeg kjenner real life som leser hva jeg skriver. Og mennesker her i fra, som har blitt msn-venner. Jeg ville ikke løyet til noen av de.

Skrevet

Hva er poenget med å lyve? Jeg ser ingen grunn til det.

I tillegg er det mange jeg kjenner real life som leser hva jeg skriver. Og mennesker her i fra, som har blitt msn-venner. Jeg ville ikke løyet til noen av de.

Poenget er vel å gjøre det vanskeligere å bli gjenkjent.

hare1365380455
Skrevet

Ser ikke helt poenget med å fortelle usannheter her inne heller, jeg da.

Jeg er enig.

hare1365380455
Skrevet

Så holder man tilbake informasjon, da. Eller evt bruker et annet nick.

Skrevet

Ah, sånn sett. Akkurat det er ikke noe problem for meg, da jeg er den jeg er. Om noen gjenkjenner meg er det i grunnen bare koselig :)

Skrevet

Så holder man tilbake informasjon, da. Eller evt bruker et annet nick.

Eller man føler at man har avslørt for mye og vil mislede igjen.

Skrevet

Jeg juger ikke, men prater forferdelig mye tull, til tider. Hehe, kunne egentlig ha ønsket meg et forum for tullprat, fjas og vås, der man aldri behøvde å ha dårlig samvittighet for å ødelegge for folk som har behov for å være seriøse.

Nok om det.

Jeg ser at flere sier at de ikke kan forstå poenget med å lyve.

Det kan imidlertid jeg. Jeg tror det er noen som søker oppmerksomhet, og som derfor legger ut problemer og historier de selv ikke har opplevd. Til dels sensasjonelle ting. For å få oppmerksomhet, empati, forståelse og interesse. Og framfor alt oppmerksomhet.

Enten er det ren fantasi, ellers så har de lagt på en god del, eller så kjenner de kanskje noen som har opplevd dette.

Har jeg bevis eller dokumentasjon for dette? Nei, absolutt ikke.

Skrevet

Nei, jeg sier som Glimtipper, hvorfor skulle jeg det?

Her sier jeg hva jeg mener og skal jeg juge om hva jeg mer så er jo vitsen men hva jeg sier borte.

Men det er endel jeg i livet mitt som jeg ikke skriver om. Dol behøver ikke vite alt om meg.

Skrevet

Eller man føler at man har avslørt for mye og vil mislede igjen.

Så bytter du nick, da.

Skrevet

Jeg juger ikke, men prater forferdelig mye tull, til tider. Hehe, kunne egentlig ha ønsket meg et forum for tullprat, fjas og vås, der man aldri behøvde å ha dårlig samvittighet for å ødelegge for folk som har behov for å være seriøse.

Nok om det.

Jeg ser at flere sier at de ikke kan forstå poenget med å lyve.

Det kan imidlertid jeg. Jeg tror det er noen som søker oppmerksomhet, og som derfor legger ut problemer og historier de selv ikke har opplevd. Til dels sensasjonelle ting. For å få oppmerksomhet, empati, forståelse og interesse. Og framfor alt oppmerksomhet.

Enten er det ren fantasi, ellers så har de lagt på en god del, eller så kjenner de kanskje noen som har opplevd dette.

Har jeg bevis eller dokumentasjon for dette? Nei, absolutt ikke.

Jeg tenker ikke på å juge for sensasjonens skyld, eller oppmerksomheten. Blir innleggene for sære blir det bare dumt. Men småløgner for å gjøre en historie bedre eller mer interessant forstår jeg vitsen med. Det skjer jo hele tiden i det virkelige liv også.

Skrevet

Så bytter du nick, da.

Gjør det også. Men så blir man usikker på om man kan bli gjenkjent og juger for å ikke bli det. Trenger man ærlighet er det vel en større hit å prate med "virkelige" mennesker.

Skrevet

Gjør det også. Men så blir man usikker på om man kan bli gjenkjent og juger for å ikke bli det. Trenger man ærlighet er det vel en større hit å prate med "virkelige" mennesker.

Men hvor ligger gleden i å lyve på seg f.eks et mer spennende liv her inne?

Skrevet

Jeg liker nå best å forholde meg til virkeligheten, jeg da. Selv på internett.

Virker som jeg er en utdøende rase... :P

Skrevet

Jeg tenker ikke på å juge for sensasjonens skyld, eller oppmerksomheten. Blir innleggene for sære blir det bare dumt. Men småløgner for å gjøre en historie bedre eller mer interessant forstår jeg vitsen med. Det skjer jo hele tiden i det virkelige liv også.

Jeg har heller ikke noe sånt behov, og jeg svarer ikke ut fra hvordan jeg selv føler.

Men jeg har ingen problemer med å sette meg inn i hvordan det er å søke oppmerksomhet. Det er jo en del mennesker som har et nokså kjedelig liv, og som "lever" på nettet.

Du kan si det sånn: Jeg har aldri røykt, men kan godt sette meg inn hvordan det er å ha røyksug.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...