Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Jeg liker nå best å forholde meg til virkeligheten, jeg da. Selv på internett.

Virker som jeg er en utdøende rase... :P

Så er vi nå to, i alle fall. :)

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Idéfix

8

• cecily

6

• serendipity

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men hvor ligger gleden i å lyve på seg f.eks et mer spennende liv her inne?

Hvis man ikke har noen andre gleder i livet, er det vel ikke så vanskelig å forestille seg det? Kanskje de får et kick av å juge på seg et liv de ikke har?

Når jeg leser disse svarene, blir jeg ærlig talt litt skuffet over folks mangel på innlevelse. Er man virkelig så selvsentrert at man ikke klarer å sette seg inn i hvordan det er å ha det annerledes?

Skrevet

Jeg liker nå best å forholde meg til virkeligheten, jeg da. Selv på internett.

Virker som jeg er en utdøende rase... :P

Internett er da ikke virkelighet.

Skrevet

Hvis man ikke har noen andre gleder i livet, er det vel ikke så vanskelig å forestille seg det? Kanskje de får et kick av å juge på seg et liv de ikke har?

Når jeg leser disse svarene, blir jeg ærlig talt litt skuffet over folks mangel på innlevelse. Er man virkelig så selvsentrert at man ikke klarer å sette seg inn i hvordan det er å ha det annerledes?

Et så trist liv er jeg glad for at jeg ikke har. Med det Idéfix skriver, legger jeg i at hun (?) vil at vi skal tro at Idéfix er mer spennende eller har et annet liv enn hun har i virkeligheten. Det syns jeg høres trist ut.

Om en derimot har en morsom historie å fortelle kan en jo gjøre det med et mer anonymt nick eller kun fortelle historien som en historie, ikke late som om den er sann. Dersom poenget med å fortelle usannhetene er å få andre dolere til å oppleve et nick annerledes enn det som faktisk er tilfelle - ja da syns jeg det høres direkte trist ut. En kan heller la være å fortelle intime detaljer om sitt liv - jeg legger ikke ut alt om meg selv her inne.

Eneste gang jeg kan forstå at det bør/kan lyves er om en har fortalt mer enn en egentlig ville - og så føler at en bør redde seg ut av risikoen for å bli gjenkjent ved å legge til noen usannheter.

Skrevet

Hva er vitsen med å lyve for å lyve?? Men skjønner goidt at enkelte "skriver om sannheten" for ikke å bli gjenkjent.. DET er liksom noe annet..

Skrevet

Et så trist liv er jeg glad for at jeg ikke har. Med det Idéfix skriver, legger jeg i at hun (?) vil at vi skal tro at Idéfix er mer spennende eller har et annet liv enn hun har i virkeligheten. Det syns jeg høres trist ut.

Om en derimot har en morsom historie å fortelle kan en jo gjøre det med et mer anonymt nick eller kun fortelle historien som en historie, ikke late som om den er sann. Dersom poenget med å fortelle usannhetene er å få andre dolere til å oppleve et nick annerledes enn det som faktisk er tilfelle - ja da syns jeg det høres direkte trist ut. En kan heller la være å fortelle intime detaljer om sitt liv - jeg legger ikke ut alt om meg selv her inne.

Eneste gang jeg kan forstå at det bør/kan lyves er om en har fortalt mer enn en egentlig ville - og så føler at en bør redde seg ut av risikoen for å bli gjenkjent ved å legge til noen usannheter.

haha, det har jeg da aldri skrevet. Jeg har sagt at jeg forstår man gjør det for å gjøre en histore enda bedre. Jeg juger for å ikke bli gjenkjent!

Skrevet

Hva er vitsen med å lyve for å lyve?? Men skjønner goidt at enkelte "skriver om sannheten" for ikke å bli gjenkjent.. DET er liksom noe annet..

Og forskjellen ved å skrive om sannheten og juge er?

Skrevet

Jeg tror det kan være ulike motiver. Mangel på liv i virkeligheten er en mulighet.

Og kanskje det vktigste motivet.

Men det var en stund her at jeg fikk en tydelig følelse av at vi ble "høringsinstans" for en eller flere personer som tok utdanning innenfor barnevern eller lignenede. Det dukket opp den ene historien mer utrolig enn den neste. Som en slags oppgave på studidet, lufting av tenkte tilfeller som man ønsket tilbakemelding på.

Og alltid slik at det ble kastet ut et spørsmål og en dramatisk historie, men aldri fulgt opp noe mer av trådstarteren.

Skrevet

skal man juge så kan man like så godt droppe å si noe.. vits med å juge?

Skrevet

Og forskjellen ved å skrive om sannheten og juge er?

Du skjønte garantert hva jeg mente!

Skrevet

Poenget er vel å gjøre det vanskeligere å bli gjenkjent.

Det var det som var mitt poeng istad også.. at man fkes. stkriver at dattera er 10 år istedet for 8, (det har jo ingen betydning for historien, men for kansklje å ikke bli gjenkjent).

Skrevet

Jeg tror det kan være ulike motiver. Mangel på liv i virkeligheten er en mulighet.

Og kanskje det vktigste motivet.

Men det var en stund her at jeg fikk en tydelig følelse av at vi ble "høringsinstans" for en eller flere personer som tok utdanning innenfor barnevern eller lignenede. Det dukket opp den ene historien mer utrolig enn den neste. Som en slags oppgave på studidet, lufting av tenkte tilfeller som man ønsket tilbakemelding på.

Og alltid slik at det ble kastet ut et spørsmål og en dramatisk historie, men aldri fulgt opp noe mer av trådstarteren.

Slikt har jeg ikke noen problemer med.

Det er om f.eks du ville at jeg skulle tro at du er høyesterettsadvokat i stedet for advokatsekretær jeg ikke hadde skjønt poenget med.

(bare for å si det, dette er helt oppdiktede eksempler. Alt jeg vet om Babette er at hun er et hespetre c",) )

Skrevet

Jeg klarer ikke å juge i RL, så da klarer jeg det heller ikke her. Er man en løgner her, så er man det vel ellers også, til tider???

Skrevet

Det er om f.eks du ville at jeg skulle tro at du er høyesterettsadvokat i stedet for advokatsekretær jeg ikke hadde skjønt poenget med.

(bare for å si det, dette er helt oppdiktede eksempler. Alt jeg vet om Babette er at hun er et hespetre c",) )

Det er jo ikke så lite bare det! For det finnes egentlig ikke så mange genuine hespetre i verden.

Skrevet

OG helt VILL etter mine kaker :-)

Skrevet

Det er jo ikke så lite bare det! For det finnes egentlig ikke så mange genuine hespetre i verden.

Det er en sannhet!

Skrevet

Spanderer du kaker?

Babette har stadig ønsker, og hva gjør man ikke for et hespetre i sin beste alder???

Skrevet

Internett er da ikke virkelighet.

Internett er ikke virkeligheten men de som skriver her er virkelige. Og når vi har sitter

t her inne og skrevet i årevis så kjenner vi hverandre også, selv om vi aldri har møtt hverandre.

Skrevet

Jeg spiller ikke et spill, nei. Og jeg lyver ikke.

Det jeg skriver er sant (bortsett fra når det er opplagt tull i en tulletråd), og jeg føler ingen grunn til å dikte opp ting om meg selv, heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...