Gå til innhold

Hvordan gro på seg tykkere hud

Anbefalte innlegg

Gjest life is life
Skrevet

Når man bare får "tynnere hud" etterhvert som årene går.. Og tar seg lettere og lettere nær av ting, og begynner å lure på hva som er feil med en selv siden andre synes å kunne oppføre seg akkurat som de vil mot deg..

Hva er i ferd med å skje?

Jeg har alltid vært litt usikker, som de fleste, antar jeg. Men egentlig hatt grei selvtillit, og alltid vært blid og vennlig mot folk, klart meg fint gjennom alle små og store konflikter man nødvendigvis møter i livet. Jeg har alltid våknet opp neste morgen og med positiv innstilling og smilt av gårsdagens dårlige opplevelser.

Nå klarer jeg ikke lenger dette, men lar "dårlige opplevelser", også små bagateller, kverne om og om igjen i hodet, til jeg har problemer med å sovne om kvelden.

Hvorfor klarer jeg ikke å være rasjonell lenger, hvorfor blir jeg liksom mindre voksen etter som jeg faktisk vokser til? Er 30. Plutselig begynner alt å hope seg opp for meg, og jeg finner ikke helt veien ut av tankene. Jeg ser ikke klart, er frustrert og til tider deprimert.

Hvor får jeg kjøpt tykkere hud? Hvordan finne tilbake til roen og selvtilliten jeg bygget så fint opp frem til for et par år siden?

Gjest Been there too
Skrevet

Depresjonen gjør at du tenker negative tanker. du må få bukt med depresjonen. Les på forum for psyk., så kan du finne mye bra til hjelp for deg.

Gjest melmøll
Skrevet

Kjenner igjen det der. Mange små ting som gjennom år bygger seg opp til et stort problem. Jeg går til psykolog for å bearbeide det. Det har kvernet rundt i hodet mitt i flere år, men psykologen hjelper til å få det i system. Du jobber deg systematisk igjennom det. Jeg synes du skulle oppsøke proffesjonell hjelp hvis dette er et stort problem for deg i hverdagen. Bestill time hos fastlegen nå! Lykke til

Skrevet

"Plutselig begynner alt å hope seg opp for meg, og jeg finner ikke helt veien ut av tankene. Jeg ser ikke klart, er frustrert og til tider deprimert."

Der har du vel gitt svaret sjølv, det er nok ein depresjon som rotar det til for deg. Det kan ofte ta tid for den å utvikle seg, så ikkje noko rart om du har kjent på det ei stund.

Det går an å nøste opp i ting igjen, heldigvis. Prøv å få til ein avtale med psykolog, så du kan finne tilbake til korleis du skal meistre ting på ein OK måte :)

Venleg helsing,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...