Gå til innhold

MSN

Gjest Forstårikkehelt

Anbefalte innlegg

Gjest Forstårikkehelt
Skrevet

Hei!

Etter å ha hatt ICQ i mange år (og vært veldig fornøyd med det!) - har jeg nå omsider gått over til MSN Messenger etter iherdige overtaelser fra venner. Jeg har ikke fått satt meg så veldig inn i dette programmet ennå - men en ting som slår meg er at jeg i løpet av den tiden jeg har vært pålogget, ikke har mottatt en eneste melding fra andre enn de jeg har på kontaktlisten min. På gamle gode ICQ fikk man meldinger fra nye bekjentskaper rett som det var - noe som i grunnen var ganske hyggelig.

Hva kommer det av at det virker så "dødt" på MSN? Er det ikke mulig for andre enn de man har oppført på kontaktlisten sin å se at man er online? Og må man vite folks e-post adresser for å kunne ta kontakt? (jeg benytter for eksempel en annen e-post adresse på MSN enn det som er min ordinære - betyr dette at venner og bekjente som ikke kan denne nye adressen min - ikke kan søke seg frem til meg på MSN?).

Noen som vet?

Skrevet

Gå inn på menyen Verktøy - Alternativer - Personvern og fjern krysset om at kun de på listen din kan kontakte deg.

Gjest msn bruker
Skrevet

*Er det ikke mulig for andre enn de man har oppført på kontaktlisten sin å se at man er online?*

NEI

*Og må man vite folks e-post adresser for å kunne ta kontakt? (jeg benytter for eksempel en annen e-post adresse på MSN enn det som er min ordinære - betyr dette at venner og bekjente som ikke kan denne nye adressen min - ikke kan søke seg frem til meg på MSN?).*

STEMMER

Gjest Forstårikkehelt
Skrevet

Gå inn på menyen Verktøy - Alternativer - Personvern og fjern krysset om at kun de på listen din kan kontakte deg.

Hei!

Takk for svar! Jeg sjekket nå om det var haket av noe kryss i ruten du foreslo - men det var det ikke. Og allikevel får jeg altså ingen meldinger :-(

Skrevet

Hei!

Takk for svar! Jeg sjekket nå om det var haket av noe kryss i ruten du foreslo - men det var det ikke. Og allikevel får jeg altså ingen meldinger :-(

Jeg har aldri ønsket kontakt med andre enn de på listen min, så da vet jeg ikke. Men hvorfor kan du ikke ha både ICQ og MSN da?

Skrevet

Jeg får alltid spørsmål om jeg ønsker å legge personen til kontaktlisten, og om jeg ønsker at personen kan se når jeg er pålogget og kontakte meg, når en ny person vil inn på kontaktlisten min.

Hvorfor vil du bli kontaktet av andre enn du gir adressen til da? Du kan jo bare gi de du ønsker å ha msn-kontakt med adressen din, så får du de jo på listen.

Skrevet

Jeg får alltid spørsmål om jeg ønsker å legge personen til kontaktlisten, og om jeg ønsker at personen kan se når jeg er pålogget og kontakte meg, når en ny person vil inn på kontaktlisten min.

Hvorfor vil du bli kontaktet av andre enn du gir adressen til da? Du kan jo bare gi de du ønsker å ha msn-kontakt med adressen din, så får du de jo på listen.

Gjest Forstårikkehelt
Skrevet

Jeg har aldri ønsket kontakt med andre enn de på listen min, så da vet jeg ikke. Men hvorfor kan du ikke ha både ICQ og MSN da?

Jo, jeg kan jo for så vidt ha begge programmene på maskinen min. Problemet med ICQ nå er jo at de aller fleste brukerne har gått over til MSN (inkludert alle mine venner og bekjente!) - og at ICQ er ganske så "dødt" om dagen det også.

Vet du om det er mulig å benytte en online.no - adresse på MSN? Eller må man ha en hotmail-adresse?

Skrevet

Jo, jeg kan jo for så vidt ha begge programmene på maskinen min. Problemet med ICQ nå er jo at de aller fleste brukerne har gått over til MSN (inkludert alle mine venner og bekjente!) - og at ICQ er ganske så "dødt" om dagen det også.

Vet du om det er mulig å benytte en online.no - adresse på MSN? Eller må man ha en hotmail-adresse?

Du kan bruke en hvilkensomhelst mailadresse.

Gjest Forstårikkehelt
Skrevet

Hei!

Takk for svar! Når du får spørsmål om du ønsker å legge en person til kontaktlisten din, eller ikke - er det da en person du kjenner fra før - eller er det et helt nytt bekjentskap?

Joda, man kan jo gi adressen sin til en rekke personer man vil ha MSN-kontakt med. Men det er jo alltid morsomt å plutselig få en melding fra en jente fra Kina, en gutt fra USA osv...personer fra alle verdens hjørner man ikke ville hatt mulighet til å blitt kjent med ellers :-) (på ICQ var det sånn tidligere!).

Gjest Forstårikkehelt
Skrevet

Du kan bruke en hvilkensomhelst mailadresse.

Okey, så man kan benytte hvilken som helst adressa, ja. Og man har mulighet til å søke opp adresser på MSN også?

Hvis jeg for eksempel kjenner en person som heter Kari Nordmann og har mail-adresse: [email protected] - så kan jeg finne frem til henne på MSN? (om hun nå har MSN da!).

Skrevet

Du kan ha en hvilken som helst e-post adresse.

Du søsker opp via kontakter i menylinjen.

Skriver inn e-mail adressen til din venn, og så sender programmet en forespørseøl om vedkommende vil opprette kontakt med deg og voila så enkelt er det.

Hilsen

Skrevet

Okey, så man kan benytte hvilken som helst adressa, ja. Og man har mulighet til å søke opp adresser på MSN også?

Hvis jeg for eksempel kjenner en person som heter Kari Nordmann og har mail-adresse: [email protected] - så kan jeg finne frem til henne på MSN? (om hun nå har MSN da!).

Når du velger "legg til ny kontakt", kan du enten oppgi email-addressen til den du leter etter, eller du kan søke på navn / land etc...

Skrevet

Hei!

Takk for svar! Når du får spørsmål om du ønsker å legge en person til kontaktlisten din, eller ikke - er det da en person du kjenner fra før - eller er det et helt nytt bekjentskap?

Joda, man kan jo gi adressen sin til en rekke personer man vil ha MSN-kontakt med. Men det er jo alltid morsomt å plutselig få en melding fra en jente fra Kina, en gutt fra USA osv...personer fra alle verdens hjørner man ikke ville hatt mulighet til å blitt kjent med ellers :-) (på ICQ var det sånn tidligere!).

Aha, skjønner. :-)

De en får spørsmål om en vil legge til, er personer en har gitt msn-adressen til.

Så det er nok ikke på samme måte som det du brukte før da. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...