Gjest klumpedeig Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Når jeg skal tilsette smeltet, avkjølet smør til slutt når jeg baker så blir alltid deigen (røren) klumpete pga smøret klumper seg. Hvordan kan jeg unngå dette? Jeg prøver å finne oppskrifter hvor jeg kan piske smør og sukker først, men har funnet ut at det er MANGE oppskrifter hvor man skal tilsette smeltet, avkjølt smør til slutt. HJELP :/ 0 Siter
cecily Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har enda til gode å se at oppskriften sier at det smeltede smøret må være avkjølt. 0 Siter
Gjest klumpedeig Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har enda til gode å se at oppskriften sier at det smeltede smøret må være avkjølt. Hvis du går på www.detsoteliv.no og finner Hverdagsvafler, Vafler, Vaniljemuffins og Brownieskake så står det smeltet, avkjølt smør på alle de... Og jeg kan sikkert finne fler hvis du trenger eksempler 0 Siter
Gjest baker Bolle Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Bland det smeltede smøret sammen med den andre væsken, før du tilsetter det. 0 Siter
cecily Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du går på www.detsoteliv.no og finner Hverdagsvafler, Vafler, Vaniljemuffins og Brownieskake så står det smeltet, avkjølt smør på alle de... Og jeg kan sikkert finne fler hvis du trenger eksempler Da syns jeg de oppskriftene høres rare ut. Jeg har bakt mange gode kaker uten å avkjøle det smeltede smøret først. Det skal ikke ha noe å si. Er det forresten kokesjokoladebiter i disse oppskriftene? Da kunne jeg forstått det, for sjokoladen ville smeltet og blitt rørt ut i røra i stedet for å bestå som biter. 0 Siter
Atene Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du går på www.detsoteliv.no og finner Hverdagsvafler, Vafler, Vaniljemuffins og Brownieskake så står det smeltet, avkjølt smør på alle de... Og jeg kan sikkert finne fler hvis du trenger eksempler Jeg gidder aldri å avkjøle smøret. Har aldri hatt problemer med det, og klumper blir det ikke. 0 Siter
Gjest mrsv Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Avkjølt smør, betyr at smørret skal ha samme temperatur som de andre ingrediensene, og fordeles i massen før melet helles i. Hilsen 0 Siter
Gjest klumpdeig Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg gidder aldri å avkjøle smøret. Har aldri hatt problemer med det, og klumper blir det ikke. Ok, da får jeg prøve med smeltet, varmt smør neste gang 0 Siter
Gjest klumpedeig Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Da syns jeg de oppskriftene høres rare ut. Jeg har bakt mange gode kaker uten å avkjøle det smeltede smøret først. Det skal ikke ha noe å si. Er det forresten kokesjokoladebiter i disse oppskriftene? Da kunne jeg forstått det, for sjokoladen ville smeltet og blitt rørt ut i røra i stedet for å bestå som biter. Nei er ikke med kokesjokolade. Men da skal jeg ikke avkjøle smøret neste gang. Takk for hjelpen 0 Siter
cecily Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Avkjølt smør, betyr at smørret skal ha samme temperatur som de andre ingrediensene, og fordeles i massen før melet helles i. Hilsen Men hvorfor skal det det? Skjønner ikke helt poenget om det ikke er gjærdeig. Opplyse meg? 0 Siter
Gjest klumpedeig Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Avkjølt smør, betyr at smørret skal ha samme temperatur som de andre ingrediensene, og fordeles i massen før melet helles i. Hilsen Vil dette si 37 grader eller er det bare når jeg bruker gjær? 0 Siter
cecily Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Nei er ikke med kokesjokolade. Men da skal jeg ikke avkjøle smøret neste gang. Takk for hjelpen Håper det smaker c",) *fantasere om saftig sjokoladekake* 0 Siter
Gjest mrsv Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Vil dette si 37 grader eller er det bare når jeg bruker gjær? Ja, noe sådan, det er spesielt viktig når du baker med gjær. Lykke til med bakingen. Hilsen 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Kan du ikke kjøpe sånn flytende Melange da? Det er jo kaldt og flytende. 0 Siter
Sofline Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg avkjøler det aldri, og resultatet blir vellykket allikevel. 0 Siter
Gjest klumpedeig Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Kan du ikke kjøpe sånn flytende Melange da? Det er jo kaldt og flytende. Jo kanskje jeg må det.. Takk for tips 0 Siter
Gjest klumpedeig Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg avkjøler det aldri, og resultatet blir vellykket allikevel. Ja, flere sier det, så da får jeg prøve å ikke avkjøle det neste gang. Rart det står det i oppskriftene da.. Men får heller stoler på dere 0 Siter
Gemini Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Ang. avkjøling av smøret, så skal det vel ikke være så varmt at det evt. ødelegger gjær og enkelte andre ingredienser, men heller ikke helt avkjølt. Fx ca 35*C er jo helt fint, trenger ikke være kjøleskapskaldt... :-) 0 Siter
Speak Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Du kan kanskje bruke flytende margarin? Forøvrig avkjøler jeg aldri smøret. Smelter det og heller det i med en gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.