Gå til innhold

PC-skjermen min flimrer :o

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Nå i kveld begynte pc-skjermen min å flimre. Det er bare på noen områder, akkurat som en "elektrisk strøm" som beveger seg oppover langs linjer. Det er tydeligst på skrivebordet, men jeg ser det også på "psoriasis-reklamen" til høyre for her jeg skriver nå. Da er flimringen hovedsaklig på den mørke buksa til mannen. Det er også flimring rundt hånda til høyre for "doktoronline.no", og under "søk >>". På skrivebordbakgrunnen min er også flimringen konsentrert rundt og langs en figur.

Hva er det som skjer? *stressa*

Den har som sagt ikke vært slik før nå for et par timer siden. Jeg prøvde å restarte uten at det hjalp. Så forsøkte jeg å slå den av og la den være av en halvtimes tid, men det hjalp heller ikke. Jeg lurer på om det har blitt verre siden jeg først merket det, faktisk.

Laptop'en er kjøpt april-2005.

Om noen har peiling blir jeg veldig takknemlig :)

Skrevet

Noe elektrisk, f eks en lavvolt arbeidslampe befinner seg for nær?

Er det en CRT-skjerm, kan det være en magnet.

Gjest Calóni
Skrevet

Noe elektrisk, f eks en lavvolt arbeidslampe befinner seg for nær?

Er det en CRT-skjerm, kan det være en magnet.

Hm...har ikke flyttet på noe, så jeg tror ikke det...men kan forsøke å flytte litt rundt på ting på skrivebordet og se om det har noen effekt. CRT-skjerm, er ikke det sånn "stor" skjerm? Det er laptop jeg har.

Skrevet

Hm...har ikke flyttet på noe, så jeg tror ikke det...men kan forsøke å flytte litt rundt på ting på skrivebordet og se om det har noen effekt. CRT-skjerm, er ikke det sånn "stor" skjerm? Det er laptop jeg har.

Hmm.

Skrevet

Før jeg så at det var laptop hadde jeg tenkt å tipse deg om å sette ledningene hardere i, lirke litt på dem og sånn. Høres ut som det kan være en kabel et eller annet sted som det kan være noe tull med. Men med laptop er det selvsagt mye vanskeligere enn med stasjonær.

Gjest Calóni
Skrevet

Før jeg så at det var laptop hadde jeg tenkt å tipse deg om å sette ledningene hardere i, lirke litt på dem og sånn. Høres ut som det kan være en kabel et eller annet sted som det kan være noe tull med. Men med laptop er det selvsagt mye vanskeligere enn med stasjonær.

Gode råd, Åsemor *fnise* :P

Men nei, den er slik uansett om strømkabelen er i eller ikke også...driver og brenner ut backup på CD nå, i tilfelle det skulle skje noe :/

Skrevet

Gode råd, Åsemor *fnise* :P

Men nei, den er slik uansett om strømkabelen er i eller ikke også...driver og brenner ut backup på CD nå, i tilfelle det skulle skje noe :/

Ja men det er jo det jeg sier at det funker ikke på laptop!

Backup er lurt uansett. Her har dvd-brenneren tatt kvelden så jeg har ikke tatt backup av noe som helst på lenge, det er litt dumt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...