org Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Altså, det mest åpenbare forstår jeg: røykvarslere, brannslokkingsapparat, redningsstiger (vi har, men jeg tør ikke gå ned dem med mindre jeg må), å pelle seg ut osv. Og vi har sånne klistrelapper med bilde av senger på på soveromsdørene og -vinduene. Men - har noen tips som jeg sikkert IKKE har tenkt på - enten for å forhindre brann eller berge livet lettere ved brann? For jeg er redd. 0 Siter
Gjest Venus fra Milo Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Brannteppe kan være lurt å ha. 0 Siter
org Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 Brannteppe kan være lurt å ha. Brannteppe? Hva koster det, da? Og hvor kjøpes det? (Er det mange som har det?) Parentesen siden det ikke er viktig i sammenhengen. 0 Siter
Gjest Venus fra Milo Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Brannteppe? Hva koster det, da? Og hvor kjøpes det? (Er det mange som har det?) Parentesen siden det ikke er viktig i sammenhengen. http://www.tryggogsikker.no/nettbutikk/home.php?cat=255 0 Siter
org Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 Brannteppe? Hva koster det, da? Og hvor kjøpes det? (Er det mange som har det?) Parentesen siden det ikke er viktig i sammenhengen. Hmmm. Fant det. *s* 0 Siter
org Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 http://www.tryggogsikker.no/nettbutikk/home.php?cat=255 Takk! 0 Siter
Gjest Venus fra Milo Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Takk! http://www.norsk-brannvern-forening.no/ontime.asp?doc_id=15 Her er info, hvis du vil lese mer om brannsikkerhet. :-) 0 Siter
org Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 http://www.norsk-brannvern-forening.no/ontime.asp?doc_id=15 Her er info, hvis du vil lese mer om brannsikkerhet. :-) Takk, det var kjekt! 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hvor har du fått tak i senge-klistremeker? 0 Siter
nick Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Hvor har du fått tak i senge-klistremeker? Innbruddstyvene deler ut sånne på annenhvert hjørne. De vil så gjerne unngå å forstyrre nattesøvnen til folk. 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Innbruddstyvene deler ut sånne på annenhvert hjørne. De vil så gjerne unngå å forstyrre nattesøvnen til folk. Huh? 0 Siter
org Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Skrevet 15. oktober 2006 Hvor har du fått tak i senge-klistremeker? Vesta forsikring fikk vi tak i noen. Og så gikk det noen og solgte sånne på døra for ei tid tilbake. 0 Siter
Gjest brannmann samm Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har kjøpt inn noen små "brannslukkere" du kan ha i sikringsskap, TV o.l. De er helautomatiske. Tror firmaet jeg kjøpte dem av het firestop eller noe slikt. De har en nettside der du kan bestille dem. 0 Siter
Gjest josefine1 Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Masser utstyr en kan få kjøpt, men like viktig er å ta en øvelse med barna, informere og informere om hva vi alle må gjøre hvis ulykken først er ute. Vi har brannvarslere (sånn seriekoblet, begynner det å brenne i ett rom så varsler alle varslerene), brannslukkingsapparat og brannteppe. Vi har også en stor boks med en slags gele (hvis vi skulle være så uheldige å få en stor brannskade), fikk denne boksen av en slektning som jobber i el-verket, de er pliktet til å ha denne i bilene sine. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Huh? Det er da innlysende, hvis det er sengemerke på vinduet så bryter innbruddstyvene seg inn gjennom et annet vindu istedet. 0 Siter
org Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Skrevet 16. oktober 2006 Det er da innlysende, hvis det er sengemerke på vinduet så bryter innbruddstyvene seg inn gjennom et annet vindu istedet. Dobbel sikkerhet, med andre ord. For jeg vil helst ikke ha tyvene på soverommene... 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Det er da innlysende, hvis det er sengemerke på vinduet så bryter innbruddstyvene seg inn gjennom et annet vindu istedet. Ja, men er det positivt eller negativt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.