Gå til innhold

Gode tips i forhold til brann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, det mest åpenbare forstår jeg: røykvarslere, brannslokkingsapparat, redningsstiger (vi har, men jeg tør ikke gå ned dem med mindre jeg må), å pelle seg ut osv. Og vi har sånne klistrelapper med bilde av senger på på soveromsdørene og -vinduene.

Men - har noen tips som jeg sikkert IKKE har tenkt på - enten for å forhindre brann eller berge livet lettere ved brann? For jeg er redd.

Skrevet

Brannteppe kan være lurt å ha.

Brannteppe? Hva koster det, da? Og hvor kjøpes det?

(Er det mange som har det?) Parentesen siden det ikke er viktig i sammenhengen.

Skrevet

Brannteppe? Hva koster det, da? Og hvor kjøpes det?

(Er det mange som har det?) Parentesen siden det ikke er viktig i sammenhengen.

Hmmm. Fant det. *s*

Skrevet

Hvor har du fått tak i senge-klistremeker?

Innbruddstyvene deler ut sånne på annenhvert hjørne. De vil så gjerne unngå å forstyrre nattesøvnen til folk.

Skrevet

Innbruddstyvene deler ut sånne på annenhvert hjørne. De vil så gjerne unngå å forstyrre nattesøvnen til folk.

Huh?

Skrevet

Hvor har du fått tak i senge-klistremeker?

Vesta forsikring fikk vi tak i noen. Og så gikk det noen og solgte sånne på døra for ei tid tilbake.

Gjest brannmann samm
Skrevet

Jeg har kjøpt inn noen små "brannslukkere" du kan ha i sikringsskap, TV o.l. De er helautomatiske. Tror firmaet jeg kjøpte dem av het firestop eller noe slikt. De har en nettside der du kan bestille dem.

Gjest josefine1
Skrevet

Masser utstyr en kan få kjøpt, men like viktig er å ta en øvelse med barna, informere og informere om hva vi alle må gjøre hvis ulykken først er ute.

Vi har brannvarslere (sånn seriekoblet, begynner det å brenne i ett rom så varsler alle varslerene), brannslukkingsapparat og brannteppe.

Vi har også en stor boks med en slags gele (hvis vi skulle være så uheldige å få en stor brannskade), fikk denne boksen av en slektning som jobber i el-verket, de er pliktet til å ha denne i bilene sine.

Skrevet

Huh?

Det er da innlysende, hvis det er sengemerke på vinduet så bryter innbruddstyvene seg inn gjennom et annet vindu istedet.

Skrevet

Det er da innlysende, hvis det er sengemerke på vinduet så bryter innbruddstyvene seg inn gjennom et annet vindu istedet.

Dobbel sikkerhet, med andre ord.

For jeg vil helst ikke ha tyvene på soverommene...

Skrevet

Ja, men er det positivt eller negativt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...