Gå til innhold

Munnsår

Gjest this is a signature

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppstår munnsår?

Noen som har tips mot dette?

Aldir vært plaget med det før, men nå blir jeg liksom ikke kvitt det..Hatt det i en uke nå..(Kanskje ikke så lenge..:)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvordan type munnsår da? Sprukket i munnviken, fordi huden var tørr? Smør på vaselin e.l? Lypsyl?

Er det blemmer? Kan det være forkjølelsessår? i så fall finnes det salve du kan smøre på i starten på et evt neste utbrudd.

Skrevet

Munnsår, forkjølelsessår, herpes....mange navn, det eneste som funker på meg og flere jeg kjenner er: Vectavir eller Zovirax salve. Disse er reseptbelagt i Norge, men så Vectavir på apoteket i Sverige (Strømstad) i går (behøver altså ikke resept).Den kostet i underkant av 100 sv.kr. Omtrent samme pris i Norge.

Om man har denne salven liggende så bør man smøre på med en gang man kjenner sviing/prikking. Da går sårene tilbake og bryter ikke ordentlig ut.

Skrevet

Er vel virus og ligger latent i kroppen. Bryter ut ved forkjølelse, stress og soling. kan være arvelig.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Er vel virus og ligger latent i kroppen. Bryter ut ved forkjølelse, stress og soling. kan være arvelig.

arvelig?

nei,det tror jeg ikke. Men kanskje foreldre smitter ine barn?

Skrevet

Hvordan type munnsår da? Sprukket i munnviken, fordi huden var tørr? Smør på vaselin e.l? Lypsyl?

Er det blemmer? Kan det være forkjølelsessår? i så fall finnes det salve du kan smøre på i starten på et evt neste utbrudd.

Sprukket i munnviken..Føler liksom ikke at lypsyl hjelper..

Får vel bare ta tiden til hjelp.

Skrevet

arvelig?

nei,det tror jeg ikke. Men kanskje foreldre smitter ine barn?

Vært forska på det, flere barn av foreldre med munnsår får dette. Jeg er en av dem...

Skrevet

Munnsår, forkjølelsessår, herpes....mange navn, det eneste som funker på meg og flere jeg kjenner er: Vectavir eller Zovirax salve. Disse er reseptbelagt i Norge, men så Vectavir på apoteket i Sverige (Strømstad) i går (behøver altså ikke resept).Den kostet i underkant av 100 sv.kr. Omtrent samme pris i Norge.

Om man har denne salven liggende så bør man smøre på med en gang man kjenner sviing/prikking. Da går sårene tilbake og bryter ikke ordentlig ut.

Skriver under på at Vectavir gjør underverker. I tillegg til at du kan kjøpe den i Sverige har de den også på TaxFree flyplasser noen steder.

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg pleier å ha det i en uke hvis jeg ikke gjør noe med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...