Gå til innhold

Elsk ikke verden...

Gjest den går til grunne...

Anbefalte innlegg

Gjest den går til grunne...
Skrevet

15 Elsk ikke verden, heller ikke det som er i verden! Den som elsker verden, har ikke kjærligheten til Far i seg. 16 For alt som er i verden -kroppens begjær, øynenes begjær og skrytet av alt en eier - det er ikke av Far, men av verden. 17 For verden går til grunne med alt sitt begjær, men den som gjør Guds vilje, består til evig tid.

1 Joh 2,15-17

Skrevet

Du skal med andre ord ikke elske noen andre enn Gud - for det kan "kanskje være at han eksisterer"....?

Sorry - det velger jeg heller å elske kona, barna og annet jeg eventuelt måtte ha sterke følelser for i denne verden. For den vet jeg at eksisterer.

Skulle det så bety at jeg ikke har kjærlighet til Far (Gud) i meg, så er det helt sikkert veldig riktig...:-)

Gjest laban og laboline
Skrevet

duverden for en optimist du er :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Og dette velger noen å tro på! Helt utrolig.

Gjest girasol
Skrevet

Jeg blir litt irritert når jeg leser sånt som dette tatt ut av sin sammenheng, satt inn i en meningsløs kontekst... hva er poenget med det? Tror ikke du vinner noens tro eller lingnende ved dette, så jeg håper ikke det er det du prøver på.

Skrevet

Matteus 22:39

...

så det er vel litt opp til deg hva du velger å prioritere...

Skrevet

Matteus 22:39

...

så det er vel litt opp til deg hva du velger å prioritere...

For å få mening i hva Jesus sier må en lese de foregående to versene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...