Gå til innhold

Har vekten betydning for å elske noen?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt for tung....
Skrevet

Jeg er en kvinne på 39 år. Før (2 år siden) sa alltid kjæresten min at han elsket meg. Nå har jeg dessverre gått opp 15 kg i vekt. Han sier aldri noe lenger. Jeg spurte om han elsket meg, og han svarte han er glad i meg :-( Jeg har tenkt til å slanke meg nå. Hva om han etter det sier han "elsker meg"? Betyr det at det er vekten min som avgjør om jeg blir elsket eller ikke?

Skrevet

I såfall er han en ekstremt overfladisk fyr.

Jeg er sterkt overvektig, og mannen min elsker meg like høyt nå som for x antall kg siden.

Gjest semper fidelis
Skrevet

Ja, men kun utenfor vide grenser.

Er det ikke fint å ha en ærlig partner?

Gjest Elextra
Skrevet

Det er vel sannsynlig at dette har mer med tiden som har gått enn med vekten å gjøre?

Følelsene hans _kan_ ha endret seg, men om det er på grunn av vektøkningen er jo umulig å si.

Skrevet

Jeg hadde elsket kjæresten min akkurat like høyt om han hadde lagt på seg 30 kilo, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde tent like mye på ham.

Skrevet

Jeg hadde elsket kjæresten min akkurat like høyt om han hadde lagt på seg 30 kilo, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde tent like mye på ham.

Godt og ærlig sagt!

:-)

Skrevet

15 kilo er jo ikke allverdens.

Samboeren min er i dag veldig godt trent. Men jeg vet jo at han ikke vil se slik ut bestandig. Men jeg vil fremdeles elske han den dagen kroppen begynner å sige og kiloene kryper på.

Noe annet hadde det vært om han la på seg 20 kilo fordi han hadde sittet pal i sofaen og spist. Da ville kanskje følelsene forandret seg. Ikke mest fordi han hadde lagt på seg, men pga. den holdningen han da hadde vist.

Så i tillegg til vektøkningen er det flere ting som spiller inn, og det gjelder nok for kjæresten din også. Om han i det hele tatt føler annerledes for deg.

Gjest Flystripa
Skrevet

Å elske, kommer fra hjertet. Å tenne, skjer via det vi ser. Jeg er mye penere når jeg veier 58 kg, enn når jeg veier 73 kg. Mannfolk er litt "enkle" noen ganger - går nok på tenninga, dette her.

laguna1365380434
Skrevet

Hm..Det er jo rart å slutte å elske noen fordi de legger på seg..

Men jeg hadde nok også forandret noe følelser for en kjæreste om han plutselig la på seg femten kilo, dvs, jeg hadde nok ikke hatt så lyst på ham lenger. Men det hadde gått på tenning, ikke på hvorvidt jeg elsket ham eller var glad i ham.

Skrevet

I et kjærlighetsforhold er det vanskelig å skille mellom forelskelse og kjærlighet. Og forelskelse har også med fysisk tiltrekning og tenning å gjøre. Dermed er det ikke så unaturlig at følelsene kan kjennes kjøligere hvis man ikke lenger er så tent på partneren.

Gjest girl with no name
Skrevet

Det kommer vel an på den som elsker det. Noen er dessverre veldig ytrefokusert. Synd på dem egentlig. Har ei venninne som aldri finner type, for hun skjønner ikke at hun ikke kan velge på øverste hylle hele tiden. Hadde hennes kjæreste blitt feit, så hadd enok følelsene hennes garantert kjølnet. Glad jeg ikke er slik. Gubben min kan bli både tjukk og skallet, han er jo den samme inni!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...