Gå til innhold

far under fødselen


Gjest The one and only

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur

Han var med, ja. Men jeg la ikke så mye merke til ham, og jeg kjeftet ikke (det jeg kan huske). Jeg hadde nok med det som skjedde og smertene under riene. Før fødselen sa jeg at han fikk selv bestemme om han ville med eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var med ja :-)

Under den første fødselen var han uvurderlig! Han forstod hva jeg trengte av massasje og varmeposer + andre ting. Han stod oppe ved hodet mitt og så ikke nede. Han var vel like lykkelig som meg da fødselen var over!

Med nummer to var han også til stor hjelp - men da ble det hastekeisersnitt, og han ble lukket ute på gangen midt på natta uten at noen informerte ham om hva som skjedde. Han fikk imidlertid være hos lillejenta hele tiden mens jeg lå på post-operativ.

Nummer tre var planlagt keisersnitt. Da satt han og holdt meg i hånden mens de utførte operasjonen. Også denne gangen var han hos barnet vårt mens jeg kom meg på post-operativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far var med under alle 3 fødslene.

Under keisersnittet med første satt han ved siden av meg. Kan ikke huske han sa så mye - jeg var vel mest opptatt av meg selv.

Under første vaginale fødsel var han utrolig støttende underveis. Husker ikke hvordan han reagerte da hun var ute...

Under siste fødsel, også vaginal, kjeftet jeg litt på ham. Jeg hadde fryktelig vondt og lå på siden. Han satt på "feil" side slik at han måtte reise seg opp og gå rundt senga for å komme og massere ryggen min når riene kom. Jeg mente han kunne stå bak meg og være klar med en gang.

Han ble kjempeglad når gutten kom ut, men syntes det var litt rart med det hovne kjønnsorganet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var med og han var helt uunnværlig!! Han serverte drikke, ga meg mat, masserte ryggen, vasket meg i ansiktet med en kald klut og oppmuntret da det stod på som verst.

Da babyen kom ut kom tårene hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

Far var med under alle 3 fødslene.

Under keisersnittet med første satt han ved siden av meg. Kan ikke huske han sa så mye - jeg var vel mest opptatt av meg selv.

Under første vaginale fødsel var han utrolig støttende underveis. Husker ikke hvordan han reagerte da hun var ute...

Under siste fødsel, også vaginal, kjeftet jeg litt på ham. Jeg hadde fryktelig vondt og lå på siden. Han satt på "feil" side slik at han måtte reise seg opp og gå rundt senga for å komme og massere ryggen min når riene kom. Jeg mente han kunne stå bak meg og være klar med en gang.

Han ble kjempeglad når gutten kom ut, men syntes det var litt rart med det hovne kjønnsorganet...

Hovent kjønnsorgan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, han var med. Satt ved hodet mitt og strøk meg på kinnet, husker jeg.

Med førstemann var det fullt kaos (styrtfødsel), og det var han som hjalp meg av med knappene på selebuksa mi (for jordmødrene påsto det gikk bra uten å kneppe opp - det gjorde det altså ikke!).

Jeg er sjeleglad han var med, og han ville ikke ha unnvært det selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har vært en helt uunværlig deltaker ved mine fødsler. En fantastisk støtte hele veien. Vi har alltid hatt en veldig god og fortrolig tone oss i mellom under fødslene og de har bundet oss enda fastere sammen. _Helt_ spesielt var det jo selvfølgelig ved de 4 siste fødslene, hvor han var "jordmor". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovent kjønnsorgan?

Veldig mange guttebabyer blir født med et brokk som gjør pungen stor og hoven. Forsvinner etter noen dager, som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har vært en helt uunværlig deltaker ved mine fødsler. En fantastisk støtte hele veien. Vi har alltid hatt en veldig god og fortrolig tone oss i mellom under fødslene og de har bundet oss enda fastere sammen. _Helt_ spesielt var det jo selvfølgelig ved de 4 siste fødslene, hvor han var "jordmor". :-)

Hvor mange har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovent kjønnsorgan?

Veldig mange nyfødte har hovne kjønnsorgan - både piker og gutter. Særlig mellomsøster hos oss hadde veldig hovne kjønnslepper, og lillebror hadde veldig stor pung.

Men etter noen dager går det bort.

Det kommer av hormoner som mor overfører under svangerskapet og er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

Veldig mange nyfødte har hovne kjønnsorgan - både piker og gutter. Særlig mellomsøster hos oss hadde veldig hovne kjønnslepper, og lillebror hadde veldig stor pung.

Men etter noen dager går det bort.

Det kommer av hormoner som mor overfører under svangerskapet og er helt normalt.

Det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjeftet ikke på han i det hele tatt. Var ikke sint eller sur på noen, faktisk.

Han satt nå bare der og så på. Jeg hadde vondt og da vil jeg absolutt ikke bli klenget på.

Han tok sønnen vår først, for jeg var så utslitt. Tok meg riktignok bare et minutt eller så før jeg strakte ut armene ;) I dagene på sykehushotellet var han forørvig uvurderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Han var med, og var en veldig god støtte for meg.

Rolig hele tiden, og når jeg så hvor full av kjærlighet han var, til den lille gutten vår som kom opp magen min, fikk jeg ett veldig godt minne for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var med på begge fødslene, han tørket vekk svette husker jeg, og tok seg av kommunikasjon med jordmor hvis jeg ikke fikk med meg det som foregikk. -ellers var jeg såpass vekk at jeg ikke husker helt hva han dreiv med.

Etter at ungen var ute tok han bilder, og hjalp til med vekt og mål mens jeg ble sydd.

-men jeg tror ikke det helt gikk opp for ham at han hadde blitt pappa før vi kom hjem fra sykehuset. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var med alle tre gangene. Det viktigste han gjorde var å massere meg hardt i korsryggen. Etter andre fødselen var jeg blå på korsryggen og han blå på knyttneven ;-)

Fødslene mine var såpass kjappe at han ikke fikk gjort stort mer enn dette. Når babyene kom ut, smilte han fra øre til øre og øynene var en smule rødkantete;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultemor26

Ja, han var med. Han prøvde å gjøre det beste han kunne, men det var jo ikke mye han fikk gjort. Prøvde å massere meg på korsryggen da, men det funka ikke. Han fikk ikke noe kjeft, selv ikke da han på død og liv måtte filme meg mens jeg hadde ri. Han henta noe jeg kunne spy i da spytrangen plutselig dukket opp mens jeg lå i badekar og han var bare snill og god.

Under trykkingen sto han ved min side og jeg husker ikke hva han gjorde annet enn å ta okygenmaska mi og bruke den selv.. hehe.

Da snuppa var ute så gråt og snufset han litt. Han var veldig søt, og en veldig god støtte for meg under det hele. Veldig tålmodig og grei. Det varte jo i 17 timer liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...