Gå til innhold

Sandwichgenerasjonen

Anbefalte innlegg

Gjest anoidag
Skrevet

Det er de som har små barn og gamle, pleietrengende foreldre på samme tid.

Jeg er kronekspemplet- to små barn og to foreldre som begge har fått slag i løpet av dette året.

Føler meg ferdigtygd og spytta ut - er så sliten!

Flere enn meg som har det sånn? Sympati søkes!

Skrevet

stakker deg, ønsker deg god bedring:)

- kjønner godt att du er sliten..

Skrevet

Så langt er alle i vår foreldregenerasjon friske, men jeg føler veldig med deg.

Jeg synes det er slitsomt nok med barna.

Du får en kjempegod klem av meg *TRØSTEKLEM*, og så håper jeg du har mulighet for avlastning.

Er det noen du kan dele ansvar for foreldrene med?

Er det noen som kan passe barna 1-2 dager/kvelder i måneden så du bare får slappet helt av?

Ofte er det ikke så mye som skal til før man finner overskuddet igjen.

Skrevet

Jeg har det slik, en tiåring som skal ha sitt og en mor som antageligvis er dødende av Alzheimer. Og ingen søsken til å avlaste. Så jeg er vel mest psykisk sliten

Heldigvis jobber jeg ikke og mora mi er på pleiehjem ved siden av der jeg bor slik at jeg kan stikke innom flere ganger i uka.

Og hadde jeg vært helt i orden sjøl så hadde det sikkert vært greit men egentlig har jeg mer enn nok med meg sjøl og mine greier.

Skrevet

Ja, man er heldige så lenge foreldrene er spreke og klarer seg selv, noe mine er i en alder av 80 år. Aldri behøvd noe hjelp enda, går turer i marka hver dag, reiser til fjells, far trener på helsestudio og begge har sine hobbyer bl.a. som dem sier: Vi underholder på gamlehjemmet med sang og musikk for de gamle:-)

Ikke har jeg små barn lenger heller som trenger meg som før, men barnebarnet får mye av min tid noe som bare er koselig og givende.

Skrevet

Huff, svarte visst litt feil jeg.

Du spør jo om det er flere som har det som deg og mitt svar er jo helt motsatt. Vil si til deg at jeg forstår at du har det hektisk nå, men ikke alltid vi kan bestemme over hvordan livet er og foreldrene våre vil vi jo hjelpe i den utstrekning vi klarer. Ønser deg lykke til.

Skrevet

Vel, noe lignende hvertfall.

Har ansvaret for at min skrale bestemor har alt hun trenger til enhver tid og hjelper henne med økonomi,legebesøk osv. I tillegg har jeg en mor som ringer hver gang hun trenger barnevakt for min lillebror på 4 (hun jobber skift). Og selv lever jeg hektisk med en vanskelig realfaglig master og jobber ved siden av.

Har heldigvis lært meg å si nei nå og prioritere, og jobber ikke så mye, men det holdt HARDT en stund. Spes med en mor som ikke skjønner hva nei betyr.

Kanskje ikke en sandwich med din betydning(foreldre-barn), men føler meg stort sett som jeg ligger under en dampveivals!

Masse sympatier herfra!

Skrevet

Jeg skjønner du er utslitt, men i dag har man jo mulighet til å få hjelp fra det offentlige. For 100 år siden, ville du hatt både foreldre og barn hjemme, og kanskje også en gammel bestemor og en ugift søster. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...