Gå til innhold

Leger uten grenser, innsamlingsaksjon

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Har dere sett programmene på NRK i forbindelse med innsamlingsaksjonen på søndag?

http://www.leger-uten-grenser.no/filestore/index.html

For en helt sinnsykt fantastisk jobb disse folka gjør under så enormt vanskelige, primitive og ikke minst farlige forhold! De lever hele tida med ferdigpakket sekk, i tilfelle de må flykte inn i bushen og gjemme seg hvis leiren skulle bli angrepet, dusjer under ei bøtte, sover i telt, bæsjer i et hull i jorda og koker mat på glør i 6 mnd. av gangen - fordi de prioriterer å hjelpe.

Fatter ikke at de klarer verken å jobbe, leve eller holde motet oppe under slike forhold!

Jeg skal i alle fall både være bøssebærer og gi penger på søndag, og oppfordrer alle som ikke lever på/under fattigdomsgrensen til å gjøre det samme!

Skrevet

Jeg lot meg verve til feltpartner, dvs et månedlig bidrag - i en takknemlighetsrus over mine friske, fine og vaksinerte barn, så kan jeg bidra til at noen flere barn i verden får det like godt som oss...

God tur på søndag!

Skrevet

Leger uten grenser har jeg stor sans for. Gir dem regelmessig bidrag - hver måned.

Skal selvsagt gi noe på søndag også.

Skrevet

Helt enig med deg.

Og selvfølgelig skal jeg gi til de på søndagen.

Kan dessverre ikke være bøssebærer denne gangen.

Skrevet

Helt enig med deg.

Og selvfølgelig skal jeg gi til de på søndagen.

Kan dessverre ikke være bøssebærer denne gangen.

Her skal skulane ha innsamling og selge ting dei har laga sjøl, med inntekt til den der organisasjonen :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg lot meg verve til feltpartner, dvs et månedlig bidrag - i en takknemlighetsrus over mine friske, fine og vaksinerte barn, så kan jeg bidra til at noen flere barn i verden får det like godt som oss...

God tur på søndag!

Hva vil det si å være feltpartner, utover det at du gir penger? Jeg har et fadderbarn gjennom Plan, og da får jeg årlige oppdateringer og sånt. Får man noen oppdateringer eller noe sånt underveis?

Skrevet

Hva vil det si å være feltpartner, utover det at du gir penger? Jeg har et fadderbarn gjennom Plan, og da får jeg årlige oppdateringer og sånt. Får man noen oppdateringer eller noe sånt underveis?

Jeg får nyhetsbrev 4-6 ganger i året, fra forskjellige steder de arbeider, og en perm å ha det i. For dem betyr det en forutsigbar inntekt som gjør det lettere for dem å planlegge.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg får nyhetsbrev 4-6 ganger i året, fra forskjellige steder de arbeider, og en perm å ha det i. For dem betyr det en forutsigbar inntekt som gjør det lettere for dem å planlegge.

Hvor mye bidrar du med i mnd?

Skrevet

Hvor mye bidrar du med i mnd?

Det kan du velge selv, jeg gir 250,-

Gjest Calóni
Skrevet

Det kan du velge selv, jeg gir 250,-

Jeg noterer meg det, iallfall, så får vi se om det kan bli noen bidrag fra meg i fremtiden. Foreløpig har jeg nok med de 240 kr/mnd jeg gir til fadderbarnet mitt, men leger uten grenser er absolutt noe å støtte, ja.

Skrevet

Å være bøssebærer her i Oslo tør jeg rett og slett ikke, men kommer til å gi en slant ja!

Har utrolig mange ganger tenkt at om jeg fikk velge på nytt skulle jeg blitt lege og viet meg til dette arbeidet. Helt fantastisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...