Gå til innhold

panikk anfall?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en jente på 27 år som siden i sommer har opplevd ting som jeg bare kan gjette er panikk anfall? Det begynte med at ansiktet mitt ble helt numment og hodet mitt føltes helt kaldt, noe så lett som å smile ble helt umulig. Den siste tiden har det utviklet seg til at jeg plutselig ikke klarer å prate, det er fysisk umulig å få ut et ord og det står helt stille for meg. Også da blir hodet mitt helt kaldt. Nå kan det også hende at det blir helt tåkete når jeg prøver å lese noe. Disse anfallene varer ikke mer enn 5-10 sekunder hver gang, men det kan skje opptil 3 ganger pr. dag, og det virker som det kan skje når som helst, på jobb, når jeg spiser, ser på tv etc., alene eller sammen med kollegaer, venner og familie og forlovede. Jeg kan heller aldri forutse når dette kommer til å skje, det har alltid vært helt plutselig. Jeg har ikke opplevd noe lignende tidligere, og dette skremmer meg litt. Jeg er, og har alltid vært, et menneske som tar bekymringene litt på forskudd, jeg vet ikke om det kan ha noen sammenheng med det jeg skriver over?

Jeg vil veldig gjerne ha et svar på hva dette kan være og ikke minst hva jeg kan gjøre for å slippe dette ubehaget.

Jeg imøteser rask tilbakemelding.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251485-panikk-anfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Det kan godt være panikkanfall.

Likevel synes jeg andre årsaker skal utelukkes. Derfor bør du oppsøke fastlegen for en utredning. Kanskje bør det tas CT/MR av hjernen + EEG. Snakk med legen din om dette.

Hei Nils Håvard,

Viser til tidligere spørsmål og svar. Jeg har nå vært hos min fastlege flere ganger, jeg har fått tatt CT og EEG uten at noe har kommet frem der. Legen min har sykmeldt meg for en stund da hun tror det kan være stress-relatert. Siden sist jeg skrev har symptomene utviklet seg noe, jeg har hatt veldig sterke hodepiner ganske ofte, og anfallene inkluderer nå også at jeg plutselig kan bli helt på gråten og får en følelse av at jeg bare må stoppe opp eller komme meg ut fra hvor enn jeg er. Jeg begynner plutselig å hyperventilere også. I dag morges fikk jeg et anfall som skremte meg veldig, jeg fikk plutselig helt hetta, jeg husker ikke episoden slik den foregikk, jeg trodde at jeg hadde beveget meg mye, sparket med bena etc, men min forlovede fortalte at jeg bare hadde lagt meg på ryggen og pusten veldig tungt helt plutselig. Det som skremmer meg med dette anfallet er at jeg ikke husker ordentlig hva som skjedde, alle andre anfall har jeg hvertfall vært klar over hva som skjedde, selv om jeg ikke vet hvorfor. Det er meningen at jeg skal tilbake på jobb neste uke, og jeg gruer meg da disse anfallene ser ut som de bare blir verre. Har du noen forslag til hva dette kan være nå og hva jeg kan gjøre med det, det virker ikke som om sykemeldingen og et par uker med avslapning har gjort det noe bedre.

Imøteser svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/251485-panikk-anfall/#findComment-2043732
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...