Gjest batteri Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 jeg lurer på hva som feiler meg! jeg har hatt mageproblemer lenge nå,men i det siste har jeg også hatt plager i halsen,jeg får på følelsen av at jeg har noe der,nesten som om jeg må kaste opp..og så kommer det noe gulpaktige greier opp som lager en sånn lyd.jeg kan på en måte presse det opp.kjenner avogtil som om det brenner i magen/brystet/halsen..jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. når det har gått lang tid siden jeg har spist,eller det trenger ikke vere så veldig lang tid,så blir jeg slapp,kjenner meg rar i hodet..og får ekkel smak i munnen.jeg fungerer liksom ikke før jeg spiser igjen.selv om jeg spiser god frokost og drikker juice eller vann til,blir jeg fort sånn når jeg kommer på skolen igjen.er det normalt??jeg har ikke væske mangel eller noe sånt for jeg drikker veldig mye vann. når jeg har mye luft i magen får jeg ofte magesmerter,og i det siste har jeg også følt meg litt dårlig..har vert slapp,når jeg reiser meg etter å ha sittet lenge(foreksempel!)-får jeg plutselig vondt i hodet og blir litt svimmel og uvel.har også vert litt kvalm..etter sist gang,for ca.2 uker siden,da jeg hadde spysjuka,har jeg ette¨rpå følt meg kvalm og nesten som det er noe i halsen. det er ubehagelig!jeg vet ikke om jeg er syk,bør jeg snakke med moren min og gå til lege?? jeg har lurt litt på om jeg kan ha cøliaki.men også på om jeg kan ha laktoseintoleranse...slik søstera mi har,for jeg har merket avogtil at jeg reagerer på melkeprodukter.som f-eks grøt,ost,sjokolade. håper en lege kan gi meg ett slags svar på dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25161-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 19. april 2001 Del Skrevet 19. april 2001 Kjære batteri. Jeg synes du bør få undersøkt magen din av en lege da det alltid er vanskelig å kunne si sikkert hva som feiler deg over nettet. Det kan høres ut som en magekatarr og at magesekken reagerer på ulike former for matvarer. I slike tilfeller har jeg god erfaring med å drikke en te av fennikkel og kamille. Fyll en termos med vann. Ta dette vannet over i en gryte sammen med 3ts fennikkel (kjøpes på apotek). Kok det hele i 5 minutter. Trekk gryta av varmen. Tilsett 3 ts kamille (også fra apotek) og la det trekke i 10 minutter. Sil blandingen gjennom en tesil tilbake på termosen. Drikkes tre kopper daglig, eventuelt søtet med litt honning. Effekten kommer etter 1-2 uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25161-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-lege/#findComment-104812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.