Gå til innhold

Angstnevrose og behandling

Anbefalte innlegg

Har hatt en vedvarende kronisk angstlidelse i 11 år. Dette gir meg tankeforstyrrelser og problemer med konsentrasjonen. Føler en vedvarende uro og ubalanse i nervesystemet. Har vært i jevn kontakt med psykiater, men medisin og terapi har vært til liten hjelp for meg.

I alternativ behandling snakkes det så mye om energier osv. Hva slags alternativ behandling anbefaler du meg til å prøve "helt" ut ? Hvor lenge, og hvorfor ?

Veldig takknemmelig om du svarer meg !

(Andre enn lege kan også gi råd om de vil)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25172-angstnevrose-og-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære sokra.

Noen ganger kan det lønne seg å tenke helt nytt og vurdere om det kan ligge noen fysisk årsak bak dine plager som reaksjon på matvarer etc. Det er viktig å legge merke til hva som gjør dine plager bedre eller værre og om det finnes andre i slekta som har lignende plager. Hvis fysiske årsaker kan utelukkes finnes det ulike former for alternative psykologiske behandlingsmetoder som for eksempel gestalt-terapi, NLP og psykodrama som kan være nyttige. Dessverre er det vanskelig å si hvilken metode som hjelper best for akkurat deg. Mye kommer an på kjemien mellom deg og din behandler. Alternativt nettverk har en lang liste med terapeuter som jobber alternativt med psykiske problemer (tlf 22-676201 eller [email protected].)

• 2 uker senere...
Gjest Windsong

Kjære sokra.

Noen ganger kan det lønne seg å tenke helt nytt og vurdere om det kan ligge noen fysisk årsak bak dine plager som reaksjon på matvarer etc. Det er viktig å legge merke til hva som gjør dine plager bedre eller værre og om det finnes andre i slekta som har lignende plager. Hvis fysiske årsaker kan utelukkes finnes det ulike former for alternative psykologiske behandlingsmetoder som for eksempel gestalt-terapi, NLP og psykodrama som kan være nyttige. Dessverre er det vanskelig å si hvilken metode som hjelper best for akkurat deg. Mye kommer an på kjemien mellom deg og din behandler. Alternativt nettverk har en lang liste med terapeuter som jobber alternativt med psykiske problemer (tlf 22-676201 eller [email protected].)

Hei sokra!

Jeg har hatt veldig god effekt av akupunktur, men dessverre hjelper ikke det mot det som skjer i tankene. Likevel følte jeg meg fysisk mye mer avslappa og rolig.

Kanskje det kunne være noe å kombinere med en av de mer psykologiske behandlingene som legen foreslår?

Gikk også til en homeopat, som var utrolig grei å prate med. Det hjalp mye.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...