Gå til innhold

Hvor mye gikk dere opp i vekt?


Gjest guttebabyifebruar

Anbefalte innlegg

Gjest guttebabyifebruar

Er gravid i 24. uke, og fant nettopp ut at jeg har gått opp 3 kg i vekt i løpet av 3 uker!

Fikk helt bakoversveis! Bør jeg seriøst legge om kostholdet, eller er det normalt?

Har vel gått opp totalt 8-9 kg, men jeg synes ikke jeg ser så stor ut. Nå var jeg ikke kjempetynn før, så jeg tror kiloene kommer lettere da.

Hvor mye gikk dere opp i vekt før og etter uke 24?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...den evige natteravn...

Nei, det husker jeg ikke, men jeg har totalt lagt på meg mellom 400 gr og 10 kg i hvert av de fire svangerskapene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine 3 svangerskap har jeg gått opp totalt 23, 25 og 24 kg.

I de to første gikk jeg gradvis opp. I det siste hadde jeg gått opp 14 kg når jeg hadde kommet til uke 30. Var veldig fornøyd med det. Men så gikk jeg opp 4 kg på 1 uke!!!

De siste ukene legger jo babyen mer på seg, og det er vanlig å gå mer opp i vekt som mor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 kg første svangerskap. 9 kg andre svangerskap. (to år mellom ungene)

MEN jeg la på meg 8 kg mens jeg ammet den eldste, og veide det samme da jeg ble gravid med nr 2 som da jeg var høygravid! Opplevde en ulvehunger jeg aldri har sett maken til, kunne spise 6-7 knekkebrød til frokost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg om kostholdet, men tenk på at du ikke skal spise mye usunt. Kanskje går det nå noen uker da du nesten ikke legger på deg. La på meg 12 kg da jeg var gravid. Men gikk ned 5 de første 2 mnd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke før og etter uke 24, men det ble betydelig mye mer mot slutten, ja!

Totalt 20 kilo ble det (heldigvis mest vann, for 21 kilo var borte da snuppa var 10 dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gått opp ca 6 kg i uke 26 andre gang jeg var gravid. Tilsammen gikk jeg opp 12 kg. For meg har det tatt ca 6 mnd å komme tilbake til idealvekta mi etter de tre fødslene mine. Kiloene gikk altså sakte men sikkert av. Jeg er i utgangspunktet slank, så jeg ville nok sett rimelig skrapa ut om kiloene rant av meg for kjapt. Amming tar på!

Søster'n, som den gang var endel kilo tyngre enn meg i utgangspunktet, la på seg 30 kg i svangerskapene! Hun gikk ned 23 kg de to første ukene etter fødslene!

Jeg tror det er litt sånn at kiloene tilpasses den kroppen man har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 8 kg (nå i uke 39).

Gikk opp mitt første kilo ca i uke 16-17 og hadde gått opp ca 4 kg til uke 24. Fram til uke 33 hadde jeg gått opp totalt ca 7 kg og nå har det omtrent stått stille vektmessig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Med sistemann gikk jeg opp 20 kg. Det meste av det kom mot slutten av svangeskapet. Men jeg fikk mye vann i kroppen, og 12 kg rant av mens jeg lå på barselavdelingen. De resterende 8 kg tok det over et år å bli kvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått opp 7 kg da jeg var halvveis.

På slutten gikk jeg jeg opp 1 kg i uka pga ødemer.

Totalt gikk jeg opp 20 kg og jeg var veldig nøye med hva jeg spiste. Så for min del var det mye vann, men også noen kilo som satt 2-3 mnd etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det husker jeg ikke, men jeg har totalt lagt på meg mellom 400 gr og 10 kg i hvert av de fire svangerskapene jeg har hatt.

La du på deg 400 gr i et svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jo ikke nøyaktig dette her, men jeg tror jeg hadde gått opp omtrent like mye som deg på samme tid i svangerskapet. Til sammen endte jeg på 12-14 kg i begge svangerskap. Jeg hadde en ganske jevn vektøkning gjennom hele svangerskapet. Og så hadde jeg veldig halsbrann de siste tre månedene, derfor spiste jeg nok litt lite mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la på meg 27 kg i mitt første svangerskap... *dåne* Jeg tror jeg la på meg ganske jevnt hele veien, uten at jeg husker det helt. Jeg var alvorlig hekta på sjokolade :o)

Nå er snuppa 13 mnd, og jeg er gravid igjen. Da jeg ble gravid nå veide jeg 5 kg mer enn jeg gjorde da jeg ble gravid med snuppa, men har ikke lagt på meg noe enda (er i uke 11). Sist hadde jeg allerede gått opp 3 kg på denne tiden, så jeg krysser fingrene for at jeg skal klare å holde vekta nede denne gangen. Ingen sjokoladehunger har meldt seg foreøpig i alle fall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå midt i uke 22, og har til nå lagt på meg 1 kilo. Jeg håper at det kan drøye så lenge som overhode mulig med å dra seg til, da jeg har en bestemor som er et "skrekkeksempel". Hun la på seg 32,5 kg i begge sine svangerskap! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 8 kg (nå i uke 39).

Gikk opp mitt første kilo ca i uke 16-17 og hadde gått opp ca 4 kg til uke 24. Fram til uke 33 hadde jeg gått opp totalt ca 7 kg og nå har det omtrent stått stille vektmessig for meg.

Oj, du er snart i mål, jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du er snart i mål, jo!!

Jepps.

Og nå feiter jeg meg opp i helgen. Det har vært helg fredag, lørdag og søndag. Chips, brus, is, kjeks, sjokolade og kokosboller.

Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann: total vektoppgang var 23 kilo. Begynte tidlig å legge på meg. Alt forsvant innen et år etter fødselen.

Andremann: Total vektoppgang: 20 kilo. La ikke på meg de første 4-5 mnd. Alt + et par kilo til forsvant i løpet av 1,5 år etter fødselen.

Tredjemann: Total vektoppgang: 17 kilo. La ikke på meg de første 3-4 mnd. Mangler fremdeles et par kilo før alt er borte (HUn er 2,5 år nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps.

Og nå feiter jeg meg opp i helgen. Det har vært helg fredag, lørdag og søndag. Chips, brus, is, kjeks, sjokolade og kokosboller.

Nam!

Du er i god form, med andre ord ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...