Gå til innhold

Betablokkere mot migrene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen bivirkninger? Hvor høy dose?

Jeg kan ikke uttale meg om jeg har bivirkninger av det eller ikke... for jeg har så mange diagnoser og bruker så mye medisiner....

For meg er jo migreneforebyggingen en bivirkning, selv om det er en positiv sådan :)

• 3 uker senere...

Heter tablettene selo-zok? Jeg har migrene flere dager hver uke, så jeg må prøve noe annet nå. Jeg tok inderal retard en periode uten at det hjalp, og jeg har også prøvd atacand uten ønsket effekt.

Ja, det heter de. Jeg har de fremdeles i skapet.... De er liksom siste utvei. Har migrene 1-3 ganger pr uke og det er altfor mye!

Annonse

• 1 måned senere...

Betablokkere kan virke forebyggende mot migrene. Noen kan oppleve en god virkning som blir mindre og mindre etterhvert slik at man stadig må øke dosene. Etterhvert finner man riktig dose, eller forsøker andre forebyggende medisiner. Noen har god hjelp av medisiner mot høyt blodtrykk feks SeloZok, Atacand.. Andre har hjelp av epelepsi-medisin mens andre igjen opplever god effekt med "nervemedisin".

Viktigste med forebyggende medisin er at du tar din foreskrevne dose hver dag. Du kjenner ikke noen virkning før etter en tid, så det er ikke noe å ha i skapet for verste tilfelle.. dette er medisin som må taes over lengre tid før den har virkning. Og den har som regel en god virkning og du vil oppleve mindre antall anfall. Evt. bivirkninger er det opplyst om på pakningsvedlegget...

• 3 måneder senere...

Min søster begynte på selozok, og ble ganske bra. Mamma går på de, men for noe annet og har heller ikke hatt migrene.

Jeg prøver ut Catapresan. begynte på mandag, fikk et skikkelig anfall på tirsdag. Har ikke hatt noe i fire uker, da jeg har vært med i et prosjekt med en nye migrene medisin. Men så manglet jeg en time mellom to anfall, og da var det slutt. :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...