Gå til innhold

Sprekk i frontruta

Anbefalte innlegg

Hele frontruta sprekker = kaboom! Calonien henger i lyktestolpen?

eller

Hele frontruta sprekker = det blir litt vel vanskelig å se, så da må man på verksted likevel?

Sprekk i frontruta = hele ruta blir til et nett av bittesmå glassbiter, den henger sammen, men det nytter ikke å se ut av den.

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Var det ikke du som startet en tråd om å midbruke begrepet influensa? Da synes jeg du møter deg selv i døra ved å si at du hadde blitt psykotisk...

Ja, jeg vurderte om jeg skulle bruke det. Men så tenkte jeg at det antakelig hadde endt med innleggelse på Østmarka om det hadde skjedd, så da vurderte jeg det til at jeg kunne bruke "mildt psykotisk". ;)

Gjest Aimabel

Sjekk forsikringen din, har du kjørt skadefritt lenge nok har du kanskje rett til gratis skifte av frontrute.

må man ikke ha frontruteforsikring i tilfele? Fikk høre på verkstedet at dersom jeg hadde hatt frontruteforsikring ville det kostet meg 2000 i stedet for 5000! Dyrt med steinsprut!

Annonse

Kvelden før bilen min skulle på EU-kontroll, oppdaget jeg en sånn liten stripe midt på frontruta. Den var helt glatt og fin å kjenne på både på ut- og innsiden.

Du får ikke bilen EU-godkjend med en sånn liten sprekk. Jeg skiftet hele frontruten. Jeg tok det på forsikringen, men verkstedet tror jeg må betale egenandel.

Gjest Calóni

Kvelden før bilen min skulle på EU-kontroll, oppdaget jeg en sånn liten stripe midt på frontruta. Den var helt glatt og fin å kjenne på både på ut- og innsiden.

Du får ikke bilen EU-godkjend med en sånn liten sprekk. Jeg skiftet hele frontruten. Jeg tok det på forsikringen, men verkstedet tror jeg må betale egenandel.

Det er heldigvis over et år til jeg skal på EU-kontroll, da. Tror det blir til at jeg ser det an. Blir den ikke verre, så gjør jeg ingenting med den foreløpig.

Gjest Calóni

Nå hører jeg for meg radioreklamen fra P4 inni hodet mitt her:

Riis Bilglass fikser skader på fontruta gratis, dersom du har kasko ller delkasko. Ring 09009 i dag da vel!

*lol*

Hihi, ja ;) Det er en reklame som går på NRJ eller noe sånt også. "Ring 800-GLASS" eller noe sånt. Men jeg husker ikke hva mer de sier i reklamen ;)

må man ikke ha frontruteforsikring i tilfele? Fikk høre på verkstedet at dersom jeg hadde hatt frontruteforsikring ville det kostet meg 2000 i stedet for 5000! Dyrt med steinsprut!

Jeg betalte ihvertfall ikke fem flate øre, mulig jeg hadde opptjent egenandelsfordel, det er så lenge siden så det husker jeg ikke. Les her:

http://www.if.no/web/no/private.nsf/noframes/7B5C6DAB1E832527C125719200401513

Det er heldigvis over et år til jeg skal på EU-kontroll, da. Tror det blir til at jeg ser det an. Blir den ikke verre, så gjør jeg ingenting med den foreløpig.

Jeg fikk i dag regning på 2000 i eienandel.

En dag min unge kusine var på biltur med mann og to små barn, gikk plutselig ruten i tusen biter. Den var nærmest pulverisert, ørsmå glassbiter over alt. Heldigvis skadet ikke familien seg. Jeg vet ikke om det var sprekk i ruta fra før.

Jeg har kjørt i mer enn 20 år, og har aldri hatt sprekk i ruta før nå, så det skjer sikkert ikke så ofte.

Gjest Calóni

Jeg fikk i dag regning på 2000 i eienandel.

En dag min unge kusine var på biltur med mann og to små barn, gikk plutselig ruten i tusen biter. Den var nærmest pulverisert, ørsmå glassbiter over alt. Heldigvis skadet ikke familien seg. Jeg vet ikke om det var sprekk i ruta fra før.

Jeg har kjørt i mer enn 20 år, og har aldri hatt sprekk i ruta før nå, så det skjer sikkert ikke så ofte.

Hm? Fikk du sprekk i frontruta etter at du svarte meg første gangen? :o

Annonse

Gjest Calóni

Nei, jeg skrev vel at jeg hadde oppdaget en liten sprekk dagen før jeg skulle på EU-kontroll. Ruta ble skiftet like før jeg svarte deg og i går kom regningen.

Ja, Åsemor hjalp meg med å forstå :P Er ikke så greit ;)

Men kjipt at du måtte betale egenandel når du trodde du kom til å slippe unna, da :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...