Gjest tft Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hjelper det? eller er det bare troen på det som hjeper?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosalind Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg har prøvd det. Det virket ikke på meg.... Jeg tror ikke noe særlig på det... Men en hver må prøve. Kanskje det virker på deg.... Det har med å snu tankemønstre...det trengs... men for meg var ikke det noe hokus pokus... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1994602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman123 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg har prøvd det. Det virket ikke på meg.... Jeg tror ikke noe særlig på det... Men en hver må prøve. Kanskje det virker på deg.... Det har med å snu tankemønstre...det trengs... men for meg var ikke det noe hokus pokus... Jeg har i hvert fall ingen tro på det! At man skal kunne heldberede sykdommer ved å kakke deg i panna og kroppen med tre fingre? Nei, dette er det verste jeg har prøvd. forklaringsteorien er sydd sammen av folk som ser muligheten til å tjene noen kroner ¨på dette..og det gjør de! Jeg har sett oppslag overalt i byen, i garasjen osv. Du trenger bare ta et par kurs, så kan du gå i gang å kurere kroniske sykdommer. Nei dette er det absolutt verste jeg har sett av visvas. Den eneste effekten av dette er at du de første gangene du blir testet på dette, da av andre selvfølgelig, opplever at tankene dine konsentreres om dette, ikke angsten hvis det er problemet. Denne effekten kan du imidlertid oppnå på mange andre måter, og det er gratis! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1995102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tft Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg har i hvert fall ingen tro på det! At man skal kunne heldberede sykdommer ved å kakke deg i panna og kroppen med tre fingre? Nei, dette er det verste jeg har prøvd. forklaringsteorien er sydd sammen av folk som ser muligheten til å tjene noen kroner ¨på dette..og det gjør de! Jeg har sett oppslag overalt i byen, i garasjen osv. Du trenger bare ta et par kurs, så kan du gå i gang å kurere kroniske sykdommer. Nei dette er det absolutt verste jeg har sett av visvas. Den eneste effekten av dette er at du de første gangene du blir testet på dette, da av andre selvfølgelig, opplever at tankene dine konsentreres om dette, ikke angsten hvis det er problemet. Denne effekten kan du imidlertid oppnå på mange andre måter, og det er gratis! På hvilke gratis måter:0) leiter veldig etter noe som kan hjelpe meg. Tåler dårlig AD. Sliter med angst og deprejon. Har forresten prøvd TFT engang,men da mot GAD. Nå har jeg imidlertid fått en fobilsk redsel i tillegg etter et panikkanfall og tenkte kanskje jeg skulle høre hva andre hadde av erfaringer. Mot slik spesifikk angst. GAD er jo det vanskeligste i denne forbindelse, da det ikke er noe spesielt. Jeg måtte imidlerid betale 5000 kroner i forskudd. Det sier vel litt kanskje. Men denne fobien stenger meg så innmari at jeg er villig til å prøve hvis det kan hjelpe meg. Da er penger lite i forhold. Men min erfaring og tanker om det den gang (4 år siden)var også humbug. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1995305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosalind Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 På hvilke gratis måter:0) leiter veldig etter noe som kan hjelpe meg. Tåler dårlig AD. Sliter med angst og deprejon. Har forresten prøvd TFT engang,men da mot GAD. Nå har jeg imidlertid fått en fobilsk redsel i tillegg etter et panikkanfall og tenkte kanskje jeg skulle høre hva andre hadde av erfaringer. Mot slik spesifikk angst. GAD er jo det vanskeligste i denne forbindelse, da det ikke er noe spesielt. Jeg måtte imidlerid betale 5000 kroner i forskudd. Det sier vel litt kanskje. Men denne fobien stenger meg så innmari at jeg er villig til å prøve hvis det kan hjelpe meg. Da er penger lite i forhold. Men min erfaring og tanker om det den gang (4 år siden)var også humbug. Prøv en psykolog. Men på konkrete "enkle" fobier er kanskje en mulighet...Jeg har ei venninne som holder på med dette... Hun er terapeut. Hun forsøkte på meg. Betalte du inn 5000 kr. - Det må du ikke gjøre før etter at du har fått en vare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1995860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Et råd til deg Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 På hvilke gratis måter:0) leiter veldig etter noe som kan hjelpe meg. Tåler dårlig AD. Sliter med angst og deprejon. Har forresten prøvd TFT engang,men da mot GAD. Nå har jeg imidlertid fått en fobilsk redsel i tillegg etter et panikkanfall og tenkte kanskje jeg skulle høre hva andre hadde av erfaringer. Mot slik spesifikk angst. GAD er jo det vanskeligste i denne forbindelse, da det ikke er noe spesielt. Jeg måtte imidlerid betale 5000 kroner i forskudd. Det sier vel litt kanskje. Men denne fobien stenger meg så innmari at jeg er villig til å prøve hvis det kan hjelpe meg. Da er penger lite i forhold. Men min erfaring og tanker om det den gang (4 år siden)var også humbug. Har du forsøkt kognitiv terapi? Har gode erfaringer selv med kogn. terapi mot både angst og depresjon. Se også det som er skrevet om kognitiv terapi i dette forum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1995892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman123 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 På hvilke gratis måter:0) leiter veldig etter noe som kan hjelpe meg. Tåler dårlig AD. Sliter med angst og deprejon. Har forresten prøvd TFT engang,men da mot GAD. Nå har jeg imidlertid fått en fobilsk redsel i tillegg etter et panikkanfall og tenkte kanskje jeg skulle høre hva andre hadde av erfaringer. Mot slik spesifikk angst. GAD er jo det vanskeligste i denne forbindelse, da det ikke er noe spesielt. Jeg måtte imidlerid betale 5000 kroner i forskudd. Det sier vel litt kanskje. Men denne fobien stenger meg så innmari at jeg er villig til å prøve hvis det kan hjelpe meg. Da er penger lite i forhold. Men min erfaring og tanker om det den gang (4 år siden)var også humbug. jeg mener at det er selve fokuset på "øvelsen" i TFT som gjør at noen kan oppleve en slags effekt av dette innledningsvis. Dette har selvfølgelig ingen effekt utover dette. Jeg tror ikke denne metoden er bedre enn å stikke en finger i rompa, og det er forkastelig at så mange ser sitt snitt å tjene penger på dette våset. Det er nemlig meget nyttig å lære seg metoder for å få bort tankene(fokus), da kan du enten få igang hjertepumpa ved trening, eller rett og slett bli opptatt med noe du liker. Men dette lærer du mer om i kognitiv terapi. Jeg har selv vært invalidisert av sosial angst, panikkanfall med agorafobi. Samt GAD, hvilket jeg har endel igjen av. Det eneste som har hjulpet meg er langvarig kognitiv terapi. I tillegg har psykomotorisk behandling vært meget frigjørende for kroppslige spenninger på det verste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1997146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tft Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 jeg mener at det er selve fokuset på "øvelsen" i TFT som gjør at noen kan oppleve en slags effekt av dette innledningsvis. Dette har selvfølgelig ingen effekt utover dette. Jeg tror ikke denne metoden er bedre enn å stikke en finger i rompa, og det er forkastelig at så mange ser sitt snitt å tjene penger på dette våset. Det er nemlig meget nyttig å lære seg metoder for å få bort tankene(fokus), da kan du enten få igang hjertepumpa ved trening, eller rett og slett bli opptatt med noe du liker. Men dette lærer du mer om i kognitiv terapi. Jeg har selv vært invalidisert av sosial angst, panikkanfall med agorafobi. Samt GAD, hvilket jeg har endel igjen av. Det eneste som har hjulpet meg er langvarig kognitiv terapi. I tillegg har psykomotorisk behandling vært meget frigjørende for kroppslige spenninger på det verste. Hei igjen Cartman? Greide du å komme deg opp av gjørma helt uten medikamenter?? Jeg tåler dem ikke, så skal i terapi, men trodde nesten det måtte kjemikalier til?? Men hvis du har greid deg uten, er det kanskje et håp for meg og. Gikk du til psykolog eller paykiater? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1998619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman123 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hei igjen Cartman? Greide du å komme deg opp av gjørma helt uten medikamenter?? Jeg tåler dem ikke, så skal i terapi, men trodde nesten det måtte kjemikalier til?? Men hvis du har greid deg uten, er det kanskje et håp for meg og. Gikk du til psykolog eller paykiater? Hei, jeg måtte få assistanse fra Modum Bad, det var meget bra! I tillegg har jeg gått lenge hos en kvalifisert terapeut på kognitiv terapi her i byen. Medikamenter har jeg gjort mange forsøk på å klare meg uten, men det greier jeg ikke å langt. Medisin v typen SSRI er den beste for meg med mange typer angst, den og kognitiv terapi har vel vært 50/50 mht. nytten. Bare spør om det r noe mer jeg kan fortelle om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1999128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tft Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hei, jeg måtte få assistanse fra Modum Bad, det var meget bra! I tillegg har jeg gått lenge hos en kvalifisert terapeut på kognitiv terapi her i byen. Medikamenter har jeg gjort mange forsøk på å klare meg uten, men det greier jeg ikke å langt. Medisin v typen SSRI er den beste for meg med mange typer angst, den og kognitiv terapi har vel vært 50/50 mht. nytten. Bare spør om det r noe mer jeg kan fortelle om. Tåler ikke ssri jeg. Så spørs om kognitiv terapi alene er nok. annen AD er også bare bibirkninger desverre. Har du tenkt å gå på ssri resten av livet?? eller har du håp om å få sluttet en gang. Jeg kan ikke seponere dem mer,blei skikkelig --skikkelelig syk, og er det ennå,etter mange mnd uten. Så hvis jeg må begynne på dem igjen, må det være livslangt, og det er skremmende med tanke på alle angstanfallene jeg fikk. Og så tenker jeg på om de vil virke en 40 år til. Hører mange som plutselig ikke får virkning?? eller plutselig begynner å få masse anfall?? Så de skremmer meg. Jeg vil føle meg rimelig fanget i en felle. jeg begynte på dem mot GAD (somatisert)og noe sosialangst , og endte opp med deprejson, økt vond angst (indre smerte), angst for panikkanfall og tvangstanker. Hva slag bruker du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1999190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman123 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Tåler ikke ssri jeg. Så spørs om kognitiv terapi alene er nok. annen AD er også bare bibirkninger desverre. Har du tenkt å gå på ssri resten av livet?? eller har du håp om å få sluttet en gang. Jeg kan ikke seponere dem mer,blei skikkelig --skikkelelig syk, og er det ennå,etter mange mnd uten. Så hvis jeg må begynne på dem igjen, må det være livslangt, og det er skremmende med tanke på alle angstanfallene jeg fikk. Og så tenker jeg på om de vil virke en 40 år til. Hører mange som plutselig ikke får virkning?? eller plutselig begynner å få masse anfall?? Så de skremmer meg. Jeg vil føle meg rimelig fanget i en felle. jeg begynte på dem mot GAD (somatisert)og noe sosialangst , og endte opp med deprejson, økt vond angst (indre smerte), angst for panikkanfall og tvangstanker. Hva slag bruker du? Jeg har nøyaktig samme symptomer som du faktisk. Jeg bruker 20mg cipralex. dersom jeg slutter med de får jeg mye gad og indre smerte. jeg har også hatt massive panikkanfall, og sosial angst! jeg har vel forsonet meg med å måtte bruke disse medisinene, de hjelper tros alt mye! men efekten er avtakende etter endel år, og jeg må nå enten øke dosen eller finne noe annet. det er et helsikes liv ja, og jeg føler meg fanget , for uten medisiner kan jeg ikke være!, og ikke tåler jeg mye medisiner heller. og akkurat nå er jeg sliten og har endel GAD, så det er ikke så greit. også er jeg pappa til en gutt på ett år så det krever jo sitt...men jeg vet at dersom jeg får tilgang på rett hjelp så er den der, problemet er å finne en medisin man tåler.. Har du vurdert å søke et opphold på modum bad's klinikk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1999269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tft Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har nøyaktig samme symptomer som du faktisk. Jeg bruker 20mg cipralex. dersom jeg slutter med de får jeg mye gad og indre smerte. jeg har også hatt massive panikkanfall, og sosial angst! jeg har vel forsonet meg med å måtte bruke disse medisinene, de hjelper tros alt mye! men efekten er avtakende etter endel år, og jeg må nå enten øke dosen eller finne noe annet. det er et helsikes liv ja, og jeg føler meg fanget , for uten medisiner kan jeg ikke være!, og ikke tåler jeg mye medisiner heller. og akkurat nå er jeg sliten og har endel GAD, så det er ikke så greit. også er jeg pappa til en gutt på ett år så det krever jo sitt...men jeg vet at dersom jeg får tilgang på rett hjelp så er den der, problemet er å finne en medisin man tåler.. Har du vurdert å søke et opphold på modum bad's klinikk? Nei, men jeg har fått tilbud om Modum Bad. Psykiatikeren som jeg gikk til i privat praksis, har jobbet der i mange år. Men han har nå gått over i en annen stilling, og har også sluttet i sin private praksis, så jeg venter på time hos psykiatiker på poliklinikken i byen her.Til kognitiv terapi. Grunnen til at jeg ikke ville til Modum var at man må være helt av benzo. Og det klarer jeg ikke etter 20 år. Vil ikke heller, orker ikke,og vet at jeg trenger dem. De er min energi/svimmelhetsoppløser, og grunnen til at jeg har kunnet leve "normalt" med alle mine psykosomatiske plager i disse årene. Jeg kaller dem min "life-saver" når det røyner på. Har ikke utviklet toleranse og klarer meg fint på terapautisk dose. Jeg fikk faktisk mitt skikkelige veggmøte for 12 år siden, etter et 12 mnd lang opphold fra valium. Opphold i forbindelse med svangerskap. Før dette svangerskapet brukte jeg dem riktignok sporadisk, men etter det veggmøtet hvor jeg ble både permanent svimmel og utmattet over natten, har jeg brukt dem fast. Først 5 mg daglig i mange år, nå 7,5 til 12,5 daglig. Så det er ikke valium som har gjort min somatiserte GAD/utmattelses syndrom, for jeg fikk det etter et helt år uten medikamenter. Og før det som sagt sporadisk bruk i 14 år. Jeg synes også ærlig talt en slik regel som Modum Bad har er "diskiriminerende" i henhold til dette med benzo,hvis det er det rette ordet. Alle vet jo at en benzo seponering er hard, og at mange av oss faktisk trenger dem. Det sa faktisk også min "Modum Bad" psykiater . At psykiatrien hadde vært hjelpeløse uten benzo mot angst i mange tilfeller. Men før ssri hadde jeg som sagt "bare" psykosomatiske plager som svimmelhet, kvalme og energiløshet og mange andre rare hodeplager som psykiatikeren kaller somatisert GAD. Dette gjorde seg og i perioder utslag i sosialangst, men det var/ er ikke permanent. Hadde heller ikke "indre smerte", men var redd for at jeg var somatisk syk med alle de fysiske utslagene. Men under den cipralex kuren fikk mine første panikkanfall, og i seponeringsfasen fikk jeg min første deprejon. I tillegg hadde jeg så mye seponerings plager (kvalme,oppkast,søvnløshet, abnorm svimmelhet,pustevansker, strømstøt og total kraftløshet m.m.) at jeg måtte legges inn på sykehus en periode.Fikk sovemedisin og kvalestillende. Seponerings plagene avtok, men ikke deprejonen, angsten for nye panikkanfall og tilløp til tvangstanker,(også noe nytt???). Så jeg er mye sykere enn jeg noen gang har vært etter mitt ssri forsøk. Men mens jeg gikk på dem hadde jeg ikke denne depresjonen og tvangstankene, var litt sterkere til å takle redselen for panikkangst. (Antidepressiva gjør en jo litt sterkere). Selv om det var under ssri behandlingen jeg fikk panikkanfallene, så takler jeg dem dårligere nå. Har utviklet fobisk angst for å sette meg i situasjoner som jeg fikk anfall i. Hvis du skjønner. Men ssri hjalp ikke på min somatiserte GAD som jeg begynte med dem for. Men jeg har fått så store etterplager at jeg vurderer faktisk å bruke dem igjen, dersom ikke depresjonen gir seg.(den knekker meg) Men da må jeg tåle anfall og tåle å bli fanget på dem resten av livet.Kan ikke utsette meg for en slik seponering en gang til. Det er ille at midler mot depresjon,panikkanfall og tvangstanker, gav meg alt dette etter seponering.??? Skulle jo vært motsatt. Leste forresten på en tråd her inne nylig at ssri ikke er løsningen for folk med utmattelses syndrom, som mine utgangsplager jo ligner svært på. Så kanskje det er grunnen til at ssri ble så fatalt for meg.Det stor også at man forsket på om rivotril som jo og er et benzo, kunne hjelpe de med CFS. Så kanskje derfor valium har hjulpet meg så mye. At grunndiagnosen min er CFS, og at angsten er en følge av det??? Dette ble langt og rotete, håper du finner tråden i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-1999879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tft Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har nøyaktig samme symptomer som du faktisk. Jeg bruker 20mg cipralex. dersom jeg slutter med de får jeg mye gad og indre smerte. jeg har også hatt massive panikkanfall, og sosial angst! jeg har vel forsonet meg med å måtte bruke disse medisinene, de hjelper tros alt mye! men efekten er avtakende etter endel år, og jeg må nå enten øke dosen eller finne noe annet. det er et helsikes liv ja, og jeg føler meg fanget , for uten medisiner kan jeg ikke være!, og ikke tåler jeg mye medisiner heller. og akkurat nå er jeg sliten og har endel GAD, så det er ikke så greit. også er jeg pappa til en gutt på ett år så det krever jo sitt...men jeg vet at dersom jeg får tilgang på rett hjelp så er den der, problemet er å finne en medisin man tåler.. Har du vurdert å søke et opphold på modum bad's klinikk? Hei igjen du:0)) Har du prøvd mange AD? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-2000502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman123 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Nei, men jeg har fått tilbud om Modum Bad. Psykiatikeren som jeg gikk til i privat praksis, har jobbet der i mange år. Men han har nå gått over i en annen stilling, og har også sluttet i sin private praksis, så jeg venter på time hos psykiatiker på poliklinikken i byen her.Til kognitiv terapi. Grunnen til at jeg ikke ville til Modum var at man må være helt av benzo. Og det klarer jeg ikke etter 20 år. Vil ikke heller, orker ikke,og vet at jeg trenger dem. De er min energi/svimmelhetsoppløser, og grunnen til at jeg har kunnet leve "normalt" med alle mine psykosomatiske plager i disse årene. Jeg kaller dem min "life-saver" når det røyner på. Har ikke utviklet toleranse og klarer meg fint på terapautisk dose. Jeg fikk faktisk mitt skikkelige veggmøte for 12 år siden, etter et 12 mnd lang opphold fra valium. Opphold i forbindelse med svangerskap. Før dette svangerskapet brukte jeg dem riktignok sporadisk, men etter det veggmøtet hvor jeg ble både permanent svimmel og utmattet over natten, har jeg brukt dem fast. Først 5 mg daglig i mange år, nå 7,5 til 12,5 daglig. Så det er ikke valium som har gjort min somatiserte GAD/utmattelses syndrom, for jeg fikk det etter et helt år uten medikamenter. Og før det som sagt sporadisk bruk i 14 år. Jeg synes også ærlig talt en slik regel som Modum Bad har er "diskiriminerende" i henhold til dette med benzo,hvis det er det rette ordet. Alle vet jo at en benzo seponering er hard, og at mange av oss faktisk trenger dem. Det sa faktisk også min "Modum Bad" psykiater . At psykiatrien hadde vært hjelpeløse uten benzo mot angst i mange tilfeller. Men før ssri hadde jeg som sagt "bare" psykosomatiske plager som svimmelhet, kvalme og energiløshet og mange andre rare hodeplager som psykiatikeren kaller somatisert GAD. Dette gjorde seg og i perioder utslag i sosialangst, men det var/ er ikke permanent. Hadde heller ikke "indre smerte", men var redd for at jeg var somatisk syk med alle de fysiske utslagene. Men under den cipralex kuren fikk mine første panikkanfall, og i seponeringsfasen fikk jeg min første deprejon. I tillegg hadde jeg så mye seponerings plager (kvalme,oppkast,søvnløshet, abnorm svimmelhet,pustevansker, strømstøt og total kraftløshet m.m.) at jeg måtte legges inn på sykehus en periode.Fikk sovemedisin og kvalestillende. Seponerings plagene avtok, men ikke deprejonen, angsten for nye panikkanfall og tilløp til tvangstanker,(også noe nytt???). Så jeg er mye sykere enn jeg noen gang har vært etter mitt ssri forsøk. Men mens jeg gikk på dem hadde jeg ikke denne depresjonen og tvangstankene, var litt sterkere til å takle redselen for panikkangst. (Antidepressiva gjør en jo litt sterkere). Selv om det var under ssri behandlingen jeg fikk panikkanfallene, så takler jeg dem dårligere nå. Har utviklet fobisk angst for å sette meg i situasjoner som jeg fikk anfall i. Hvis du skjønner. Men ssri hjalp ikke på min somatiserte GAD som jeg begynte med dem for. Men jeg har fått så store etterplager at jeg vurderer faktisk å bruke dem igjen, dersom ikke depresjonen gir seg.(den knekker meg) Men da må jeg tåle anfall og tåle å bli fanget på dem resten av livet.Kan ikke utsette meg for en slik seponering en gang til. Det er ille at midler mot depresjon,panikkanfall og tvangstanker, gav meg alt dette etter seponering.??? Skulle jo vært motsatt. Leste forresten på en tråd her inne nylig at ssri ikke er løsningen for folk med utmattelses syndrom, som mine utgangsplager jo ligner svært på. Så kanskje det er grunnen til at ssri ble så fatalt for meg.Det stor også at man forsket på om rivotril som jo og er et benzo, kunne hjelpe de med CFS. Så kanskje derfor valium har hjulpet meg så mye. At grunndiagnosen min er CFS, og at angsten er en følge av det??? Dette ble langt og rotete, håper du finner tråden i det. Hei igjen! Det er endel historier om at folk opplever det du sier mht. SSRI'er, altså etterplager som man ikke hadde før. Jeg skal ikke prøve å forklare dette for det har jeg ikke kunnskaper om. Hvis jeg skulle gjette ut fra MIN erfaring, kan det jo hende at symptomene som ble utløst hr ligget latent, og at medisinene tilfeldigvis ble en utløsende faktor. På modum er det flere avdelinger, der de ulike har sine egne oppfatninger av behandling med og uten medsisiner. På angst "avdelingen" er ALL medisin tabu, selv paracet og omega3. Jeg seponerte ALT på to uker; cipramil, vival, sovemedisin, og andre benso. Et helvete! På andre avdeligner er AD vanlig, mens benso er på et minimum, men ikke alltid uaktuelt. Det er 3 år siden ejg var der, og jeg har prøvd begge "fløyene" der. Begge har "rett", og begge har "feil" kan man vel si om filosofien ang medsisiner. Dette temaet er gjenstand for diskusjon i alle medisinske miljøer overalt! Jeg synes du skal tenke mer på tilbudet derfra, mange gjør erfaringer de ikke hadde trodd på forhånd, og jo mer vilje du har jo større er potensialet. JEg synes jo dine erfaringer mht. SSRI'ene er noe som burde tas veldig på alvor av psykiater, håper du får dette! For meg er ssri'ene gode, men serum er nå helt på minimum. Også ble jeg tipset om melatonin på modum, det er det beste alternativet på søvn jeg har prøvd. Andre AD' er jeg har prøvd er mange, de fleste ssri'er vel gjevngode, og de "gamle" typene har ikke vært noe særlig for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-2002737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tft Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hei igjen! Det er endel historier om at folk opplever det du sier mht. SSRI'er, altså etterplager som man ikke hadde før. Jeg skal ikke prøve å forklare dette for det har jeg ikke kunnskaper om. Hvis jeg skulle gjette ut fra MIN erfaring, kan det jo hende at symptomene som ble utløst hr ligget latent, og at medisinene tilfeldigvis ble en utløsende faktor. På modum er det flere avdelinger, der de ulike har sine egne oppfatninger av behandling med og uten medsisiner. På angst "avdelingen" er ALL medisin tabu, selv paracet og omega3. Jeg seponerte ALT på to uker; cipramil, vival, sovemedisin, og andre benso. Et helvete! På andre avdeligner er AD vanlig, mens benso er på et minimum, men ikke alltid uaktuelt. Det er 3 år siden ejg var der, og jeg har prøvd begge "fløyene" der. Begge har "rett", og begge har "feil" kan man vel si om filosofien ang medsisiner. Dette temaet er gjenstand for diskusjon i alle medisinske miljøer overalt! Jeg synes du skal tenke mer på tilbudet derfra, mange gjør erfaringer de ikke hadde trodd på forhånd, og jo mer vilje du har jo større er potensialet. JEg synes jo dine erfaringer mht. SSRI'ene er noe som burde tas veldig på alvor av psykiater, håper du får dette! For meg er ssri'ene gode, men serum er nå helt på minimum. Også ble jeg tipset om melatonin på modum, det er det beste alternativet på søvn jeg har prøvd. Andre AD' er jeg har prøvd er mange, de fleste ssri'er vel gjevngode, og de "gamle" typene har ikke vært noe særlig for meg. Takk for svar cartman... må spørre litt igjen,jeg ..for skal jeg på AD igjen, så må det nok bli av de gamle TCA. Hørte aldri om så store seponerings problemer med dem nemlig Var det for stor bivirkninger for deg, eller virker de bare ikke tilfredstillende?? Du skrev at du seponerte vival og annen benzo på 14 dager!! Hva slags benzo var det og,hvilken doser gikk du på??. Godt gjort på 14 dager, må ha vært et h.. Håper du finner et ssri/AD hvor serumet ikke går nedover på.Er det forresten vanlig? At de virker dårligere og dårligere. Da er det jo umulig å bruke dem livslangt???Eller?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-2002746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman123 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Takk for svar cartman... må spørre litt igjen,jeg ..for skal jeg på AD igjen, så må det nok bli av de gamle TCA. Hørte aldri om så store seponerings problemer med dem nemlig Var det for stor bivirkninger for deg, eller virker de bare ikke tilfredstillende?? Du skrev at du seponerte vival og annen benzo på 14 dager!! Hva slags benzo var det og,hvilken doser gikk du på??. Godt gjort på 14 dager, må ha vært et h.. Håper du finner et ssri/AD hvor serumet ikke går nedover på.Er det forresten vanlig? At de virker dårligere og dårligere. Da er det jo umulig å bruke dem livslangt???Eller?? Hei, jeg brukte ikke mer enn 10mg vival, men av og til sobril, samt litt xanor, pluss max cipramil. Det betyr jo mye at seponeringen skjer i meget trygge og kvlifiserte omgivelser. Ved seponering av ssri var jeg spesielt plaget av "strømstøt", et problem ikke alle synes og være kjent md selv i dag. De gamle typene virket ikke noe bra på meg,men husk at dette er individuelt. Men det er de nye ssri som har best dokumentert effekt på panikkangst og sosial fobi så vidt jeg vet i hvert fall. Da ssri kom ble det jo sagt at de ikke gav noen avhengighet men dette er jo ikke rktig, det er et hel.. å seponere de. Men det går over. Om det er vanlig at serum/effekten går ned etter hvert skulle jeg jo likt og se noen statistikk på, min erfaring tilsier i hvert fall det, og målinge stemmer med min opplevde effekt. Jeg har sluttet og tro at jeg klarer meg uten ad, det er greit nok bare de i hvert fall gjør jobben. I startfasen kan man oppleve at plagene faktisk øker, men dette er bare i begynnelsen. men så er det kjempeviktig at dette følges opp, for å kontrollere at ting går som man forventer. I noen få tilfeller gjør det jo ikke det. Er du litt heldig kan du forvente mye av de riktige medisiner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-2002879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tft Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei, jeg brukte ikke mer enn 10mg vival, men av og til sobril, samt litt xanor, pluss max cipramil. Det betyr jo mye at seponeringen skjer i meget trygge og kvlifiserte omgivelser. Ved seponering av ssri var jeg spesielt plaget av "strømstøt", et problem ikke alle synes og være kjent md selv i dag. De gamle typene virket ikke noe bra på meg,men husk at dette er individuelt. Men det er de nye ssri som har best dokumentert effekt på panikkangst og sosial fobi så vidt jeg vet i hvert fall. Da ssri kom ble det jo sagt at de ikke gav noen avhengighet men dette er jo ikke rktig, det er et hel.. å seponere de. Men det går over. Om det er vanlig at serum/effekten går ned etter hvert skulle jeg jo likt og se noen statistikk på, min erfaring tilsier i hvert fall det, og målinge stemmer med min opplevde effekt. Jeg har sluttet og tro at jeg klarer meg uten ad, det er greit nok bare de i hvert fall gjør jobben. I startfasen kan man oppleve at plagene faktisk øker, men dette er bare i begynnelsen. men så er det kjempeviktig at dette følges opp, for å kontrollere at ting går som man forventer. I noen få tilfeller gjør det jo ikke det. Er du litt heldig kan du forvente mye av de riktige medisiner Takk for svar.. prøvde du tolvon og remeron, eller prøvde du sarotex og sinequan, anafranil m.m. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-2003533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman123 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Takk for svar.. prøvde du tolvon og remeron, eller prøvde du sarotex og sinequan, anafranil m.m. Jeg har kun prøvd Tolvon av de du nevner, jeg husker at den gjorde meg velig trøtt, og at den faktisk gav litt angst i begynnelsen. Men jeg brukte den ikke lenge, og jeg tror faktisk det er tolvon min nye lege ønsker at jeg nå skal prøve pånytt men i mye større dose. I så fall kommer jeg jo til å være i soveland hele dagen, og jeg har jo fortalt henne om trettheten av tolvon.. Hva slags er de andre du nevner, vet du om de kan kombineres med ssri'er, og om de fungerer på angst? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-2004249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det hjelper for mange og har penger tilbake garanti om du ikke merker noe forskjell etter første behandling. Det hjalp meg godt på selvtillit, på 15 min beh. Jeg har fjernet fobier også. Ved angst og depresjonsproblemer kan du regne med å kanskje bruke alle 5timene til behandling. Det finnes som regel en årsak til anfallene, den må finnes og behandles. Denne metoden er uten piller av noe slag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-2004302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tft Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har kun prøvd Tolvon av de du nevner, jeg husker at den gjorde meg velig trøtt, og at den faktisk gav litt angst i begynnelsen. Men jeg brukte den ikke lenge, og jeg tror faktisk det er tolvon min nye lege ønsker at jeg nå skal prøve pånytt men i mye større dose. I så fall kommer jeg jo til å være i soveland hele dagen, og jeg har jo fortalt henne om trettheten av tolvon.. Hva slags er de andre du nevner, vet du om de kan kombineres med ssri'er, og om de fungerer på angst? De hadde jo ikke annet fram til tolvon og senere remeron kom. Ssri'ene er jo de nyeste og kom på begynenlsen av 90 tallet. Kjenner folk som er blitt friske på både sarotex og sinequan. Både angst og deprejson. Jeg har prøvd sinequan uten hell, men kjenner ei som ble kvitt somatisert GAD og panikkanfall. Ei annen jeg kjenner hadde innmari angst. Panisk redd for å være aleine.Hun hadde nesten forfølgeslses (vanvidd),og bodde på den tiden aleine i Oslo. Hu blei frisk på sarotex og terapi. Så de hjalp de også,og så hørte en ikke så mye om seponeringsplager?? Anafranil tror jeg var god på panikkangst og tvangstanker. Den hadde blitt klassifisert som et ssri i dag. Kjenner flere som ble bra på den. Men de har nok for noen en del bivirkninger. Men det har jammen ssri og for mange av oss og. Av de gamle har jeg prøvd anafranil og sinequan. Men jeg hadde GAD, og hverken depresjon, sosialangst eller panikkangst på den tiden. Så ikke noen revolusjon på meg. Men kanskje vil jeg prøve sarotex..den ble betegnet som en veldig gode medisine av psykiatikeren på sykehuset jeg var innlagt på i sommer. Hørte bare han sa det i en bisetning til en annen. Men merket meg det. Så den har nok hjulpet mange. Når det gjelder oppstartsproblemer og problemer og seponeringsproblemer var de gamle bare småtteri i forhold til cipralex for meg. Så enten har jeg forandret meg,for dette er noen år siden, eller så var de ikke så ille som ssri.Eller jeg tåler ikke ssri?? Det er jo så individuelt. Var jeg deg ville jeg ikke ha anafranil uprøvd. Men jeg tror ikke de kan bruker sammen med ssri. Det ble og sagt på sykehuset at alle Ad som er beregnet på depresjon i utgangspunktet,også hjelper mot angst, fordi en føler seg sterkere av dem og dermed takler angsten bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/252591-hva-tror-nhd-om-tankefelt-terapi/#findComment-2006062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.