Gå til innhold

NHD - Doler med flere personligheter?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

Jeg lurer litt på den (eller de) dolerne som sitter og skriver lange tråder der de diskuterer med seg selv under forskjellige nick.

Tror du de kan ha en persolighetsforstyrrelse som gjør at de har flere personligheter?

Altså, at de rett og slett ikke forstår at de diskuterer med seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/252888-nhd-doler-med-flere-personligheter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• ShitDiddelyDo

1

• hvorfor skjer dette??

1

Gjest Ulvinnen

Jeg forstår tankegangen din. Jeg har også tenkt at noen svarer med flere nick i samme tråd. Noe utover det har jeg ikke noen tanker....

Jeg syns det er veldig tydelig enkelte ganger.

Så jeg syns det er veldig interesant å få vite om de rett og slett "lurer" seg selv. Jeg håper at NHD svarer.

Annonse

ShitDiddelyDo

Godt spørsmål.

Tror ikke alle får med seg samtlige av denne skruens tråder før webbis sletter dem, men jeg som ofte jobber om natta ser gjerne denne skapningen sitte og diskutere med seg selv i timesvis. Klemmer og står i.

Det ser helt vilt ut.

Og det er ingen tvil overhodet om at det er samme person med to (eller flere) nick. Skrivestilen og feilene er veldig karakteristiske.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er en helt ny personlighetsforstyrrelse.

Den har fått navnet F60.8: Dolomania maligna.

Søk på PubMed viser at det foreløpig ikke er noen behandling som har dokumentert effekt.

Et par "Case Reports" tyder på at forsøk med eksponering for RL kan ha gunstig effekt. Mer omfattende studier tregs før en kan konkludere med at dette hjelper.

Gjest bagatelle

Men at en doler opererer med ulike nick i forskjellige tråder, er vel ok håper jeg? Jeg gjør da det, skal jeg inrømme. Bare fordi jeg har personlige problemer som jeg av og til trenger å lufte, anonymt. Jeg er livredd for å bli gjenkjent. Huff, får litt dårlig samvittighet nå.. Det er ikke meningen å lure eller lyve..føler meg som en løgner innimellom:-/ Men jeg bruker aldri flere nick i samme tråd, og krangler aldri med meg selv altså!:-)

hvorfor skjer dette??

Søk på PubMed viser at det foreløpig ikke er noen behandling som har dokumentert effekt.

Et par "Case Reports" tyder på at forsøk med eksponering for RL kan ha gunstig effekt. Mer omfattende studier tregs før en kan konkludere med at dette hjelper.

Haha, fantastisk, NHD :-)

Gjest bagatelle

Gulp, håper jeg går klar den diagnosen. ;-D *lol*

Men at en doler opererer med ulike nick i forskjellige tråder, er vel ok håper jeg? Jeg gjør da det, skal jeg inrømme. Bare fordi jeg har personlige problemer som jeg av og til trenger å lufte, anonymt. Jeg er livredd for å bli gjenkjent. Huff, får litt dårlig samvittighet nå.. Det er ikke meningen å lure eller lyve..føler meg som en løgner innimellom:-/ Men jeg bruker aldri flere nick i samme tråd, og krangler aldri med meg selv altså!:-)

I forskjellige tråder er det helt klart lov å bruke forskjellige nick, men i en og samme tråd er det en fordel om man bruker bare ett nick ja. :o)

Annonse

Gjest Moderator

Har du noe forslag til hva som kan gjøres for å stimulere brukere til å la seg eksponere for RL i stedet for overdreven bruk av dol?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har du noe forslag til hva som kan gjøres for å stimulere brukere til å la seg eksponere for RL i stedet for overdreven bruk av dol?

Etter et raskt søk på alta vista/bilder, falt jeg for denne:

http://www.mgentner.de/2004_August/Etappe1.html

Bla dere gjennom alle sidene!

Dette er utmerket terapi, billig, kan utføres over alt i landet, OBS kan gi avhengighet:

http://terrengsykkel.no/img/guide/ritt/full/baal.jpg

ylvali1365381015

Ikke annet enn å på en eller annen måte hindre folk i å bruke flere nick.

Er det mulig?

Ellers er det lite vi andre kan gjøre med disse personenes prioriteringer og de problemer som måtte ligge bak.

mvh,

Etter et raskt søk på alta vista/bilder, falt jeg for denne:

http://www.mgentner.de/2004_August/Etappe1.html

Bla dere gjennom alle sidene!

Dette er utmerket terapi, billig, kan utføres over alt i landet, OBS kan gi avhengighet:

http://terrengsykkel.no/img/guide/ritt/full/baal.jpg

Du, legger du ut alle disse utrolig fine bildene for å minne meg på at jeg ikke har penger til å reise og at fremkommeligheten er så dårlig at jeg ikke kommer meg noen steder eller ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...