Gå til innhold

NHD - Doler med flere personligheter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• ShitDiddelyDo

1

• hvorfor skjer dette??

1

Etter et raskt søk på alta vista/bilder, falt jeg for denne:

http://www.mgentner.de/2004_August/Etappe1.html

Bla dere gjennom alle sidene!

Dette er utmerket terapi, billig, kan utføres over alt i landet, OBS kan gi avhengighet:

http://terrengsykkel.no/img/guide/ritt/full/baal.jpg

Den skjønte jeg ikke. Dersom jeg hadde hatt spaltet personlighet så skulle disse bildene gjøre noe med det?

Flott land vi har forresten :)

Annonse

Gjest Ulvinnen

Dette er en helt ny personlighetsforstyrrelse.

Den har fått navnet F60.8: Dolomania maligna.

Søk på PubMed viser at det foreløpig ikke er noen behandling som har dokumentert effekt.

Et par "Case Reports" tyder på at forsøk med eksponering for RL kan ha gunstig effekt. Mer omfattende studier tregs før en kan konkludere med at dette hjelper.

Takk for godt svar. Vi får prøve å finne frem til disse personene og koble ut pc'ene deres, slik at de må ut i RL for å finne seg nye steder å surfe. Dermed må de begi seg så vidt utenfor hjemmets lune rede.

Tror du det vil hjelpe?

Takk for godt svar. Vi får prøve å finne frem til disse personene og koble ut pc'ene deres, slik at de må ut i RL for å finne seg nye steder å surfe. Dermed må de begi seg så vidt utenfor hjemmets lune rede.

Tror du det vil hjelpe?

Jeg er ikke så sikker på at dette er en lidelse som klassifiserer for tvangsbehandling, Ulvinnen... Det beste er nok å forsøke frivillig behandling så langt det er mulig. Jeg er redd at det å ta fra en med denne diagnosen pc´en sin i flere timer, i verste fall dager, kan føre til flere negative konsekvenser enn positive, noe som gjør det vanskelig å forsvare tvangsbehandling.

Forøvrig tenker jeg at det er ganske få som havner i den diagnosen dersom et kriterium er at man diskuterer med seg. Dersom kriteriene går på antall timer brukt på DOL per dag osv. er jeg redd for at dette allerede er en epidemi på linje med andre nettavhengig-diagnoser.

Men det er jo ikke det dummeste sted å være når man har en sånn diagnose da ;-) Det å oppsøke et helsenettsted er jo et klart tegn på bedring synes jeg! Jeg har dessuten hørt at diagnosen er svært sunn i korte perioder, men at det er over lengre perioder der livskvaliteten blir kraftig redusert at behandlingen bør settes inn. Har også hørt at det trengs motivasjon fra pasienten sin side og der er det ofte et problem, da jeg har inntrykk av at komorbiditeten med (andre) psykiske lidelser er stor ;)

amerikafareren

Ikke annet enn å på en eller annen måte hindre folk i å bruke flere nick.

Er det mulig?

Ellers er det lite vi andre kan gjøre med disse personenes prioriteringer og de problemer som måtte ligge bak.

mvh,

Det er en absoulutt fordel på medisinsk forum å kunne bruke flere nick. Da mener jeg ikke i samme tråd, men i forskjellige tråder. Det er en mania som mange har å samle opplysninger om nickene, og jeg blir av og til overrasket over den enorme oversikten noen har.

Å diskutere med seg selv er en helt annen sak. Det har ikke noe med anonymitet å gjøre.

Annonse

Gjest kielfergene

Du, legger du ut alle disse utrolig fine bildene for å minne meg på at jeg ikke har penger til å reise og at fremkommeligheten er så dårlig at jeg ikke kommer meg noen steder eller ;o)

Pengene kan jeg ikke hjelpe deg med, men de nye kielfergene har god fremkommeliget for de fleste.

Gjest Ulvinnen

Jeg er ikke så sikker på at dette er en lidelse som klassifiserer for tvangsbehandling, Ulvinnen... Det beste er nok å forsøke frivillig behandling så langt det er mulig. Jeg er redd at det å ta fra en med denne diagnosen pc´en sin i flere timer, i verste fall dager, kan føre til flere negative konsekvenser enn positive, noe som gjør det vanskelig å forsvare tvangsbehandling.

Forøvrig tenker jeg at det er ganske få som havner i den diagnosen dersom et kriterium er at man diskuterer med seg. Dersom kriteriene går på antall timer brukt på DOL per dag osv. er jeg redd for at dette allerede er en epidemi på linje med andre nettavhengig-diagnoser.

Men det er jo ikke det dummeste sted å være når man har en sånn diagnose da ;-) Det å oppsøke et helsenettsted er jo et klart tegn på bedring synes jeg! Jeg har dessuten hørt at diagnosen er svært sunn i korte perioder, men at det er over lengre perioder der livskvaliteten blir kraftig redusert at behandlingen bør settes inn. Har også hørt at det trengs motivasjon fra pasienten sin side og der er det ofte et problem, da jeg har inntrykk av at komorbiditeten med (andre) psykiske lidelser er stor ;)

Nei, kriteriene går ikke på antall timer brukt på dol, eller å bruke flere nick.

Diagnosen går utelukknde på personer som bruker flere nick i samme tråd mens de diskuterer med seg selv, kjefter på seg selv, eller gir støtte og klemmer til seg selv.

Gjest KariKruskakli

Dette er en helt ny personlighetsforstyrrelse.

Den har fått navnet F60.8: Dolomania maligna.

Søk på PubMed viser at det foreløpig ikke er noen behandling som har dokumentert effekt.

Et par "Case Reports" tyder på at forsøk med eksponering for RL kan ha gunstig effekt. Mer omfattende studier tregs før en kan konkludere med at dette hjelper.

"Den har fått navnet F60.8: Dolomania maligna"

Ha ha, nå fikk jeg meg en god latter;)

Gjest KariKruskakli

Haha, jeg reagerte ikke på diagnosenavnet! Men jeg vet lite om psykiske sykdommer også da. Javel, dolomania! :)

Jeg vet nok like lite som deg, men at det er mange forskjellige diagnoser har jeg fått med meg;)

Man lærer litt av og dole også. Det er ikke helt bortkastet tidtrøyte:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...