Gå til innhold

NHD - Doler med flere personligheter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• ShitDiddelyDo

1

• hvorfor skjer dette??

1

Sarah Elizabeth

Dette er en helt ny personlighetsforstyrrelse.

Den har fått navnet F60.8: Dolomania maligna.

Søk på PubMed viser at det foreløpig ikke er noen behandling som har dokumentert effekt.

Et par "Case Reports" tyder på at forsøk med eksponering for RL kan ha gunstig effekt. Mer omfattende studier tregs før en kan konkludere med at dette hjelper.

Hihi, maligna var vel i grunn å ta litt hardt i. Får vi håpe..

Gjest eksdolomaniker

Dette er en helt ny personlighetsforstyrrelse.

Den har fått navnet F60.8: Dolomania maligna.

Søk på PubMed viser at det foreløpig ikke er noen behandling som har dokumentert effekt.

Et par "Case Reports" tyder på at forsøk med eksponering for RL kan ha gunstig effekt. Mer omfattende studier tregs før en kan konkludere med at dette hjelper.

He he! :-)

Men hva vil de oppnå med å diskutere med seg selv??? Slå ihjel tiden? Oppmerksomhet?? Hva i alle dager?

Har selv hatt dolomani, men aldri diskutert med meg selv. Min behandling var vel som ved OCD, unngå å gå på nettet selv om jeg liksom bare "måtte". Og til slutt ble RL mer interessant og viktigere enn dol. Ja, sakffe et liv i RL. Skole/jobb etc, venner etc. Heldigivs trenger det ikke være total avholdenhet. Man kan faktisk være innom bare en gang iblant.

Bare begynn å tenk over det, så vil du se at det forekommer veldig ofte.

Jeg er sånne kjappe turer innom at jeg ikke rekker å reflektere over det. Dessuten er jeg innmari lettlurt, så antagelig vil jeg ikke klare å legge merke til det :-/

Gjest Ulvinnen

Jeg er sånne kjappe turer innom at jeg ikke rekker å reflektere over det. Dessuten er jeg innmari lettlurt, så antagelig vil jeg ikke klare å legge merke til det :-/

Jeg har vel blitt for kynisk på mine eldre dager...

Men det hender det tar lenger tid enn jeg setter pris på før jeg avslører enkelte.

Gjest Anonym inntil videre

Etter et raskt søk på alta vista/bilder, falt jeg for denne:

http://www.mgentner.de/2004_August/Etappe1.html

Bla dere gjennom alle sidene!

Dette er utmerket terapi, billig, kan utføres over alt i landet, OBS kan gi avhengighet:

http://terrengsykkel.no/img/guide/ritt/full/baal.jpg

For oss som jobber i Oslo by, blir dette akkurat like (lite) spennende som å dole:)

Annonse

• 1 måned senere...
Gjest anouschka78

He he! :-)

Men hva vil de oppnå med å diskutere med seg selv??? Slå ihjel tiden? Oppmerksomhet?? Hva i alle dager?

Har selv hatt dolomani, men aldri diskutert med meg selv. Min behandling var vel som ved OCD, unngå å gå på nettet selv om jeg liksom bare "måtte". Og til slutt ble RL mer interessant og viktigere enn dol. Ja, sakffe et liv i RL. Skole/jobb etc, venner etc. Heldigivs trenger det ikke være total avholdenhet. Man kan faktisk være innom bare en gang iblant.

Jeg også!!! Deilig å høre at det går bra med flere! Har ikke vært her på en stund selv jeg. RL er faktisk ALT! Det er livet!! :0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...