Gå til innhold

Fysioterapi

Gjest jenta i 20 åra

Anbefalte innlegg

Gjest jenta i 20 åra
Skrevet

Hei!

Må man betale fysioterapi selv, går hos en spes i manuell terapi og det blir ganske dyrt for en student.

Skrevet

Det beror på hvilken diagnose du har, altså grunnen til at du må gå hos fysioterapeut. Noen kroniske lidelser slipper egenandel. Men sjekk på trygdekontoret.

Gjest sosionomen
Skrevet

Det beror på hvilken diagnose du har, altså grunnen til at du må gå hos fysioterapeut. Noen kroniske lidelser slipper egenandel. Men sjekk på trygdekontoret.

Refusjon for fysioterapi er både diagnosebasert og avhengig av om fysioterapeuten har avtale med kommunen om refusjon.

Skrevet

Refusjon for fysioterapi er både diagnosebasert og avhengig av om fysioterapeuten har avtale med kommunen om refusjon.

Kanskje lurt å legge svaret til den som kom med spørsmålet så h*n kan sjekke dette i forhold til sin situasjon?

Skrevet

Kanskje lurt å legge svaret til den som kom med spørsmålet så h*n kan sjekke dette i forhold til sin situasjon?

Hvis folk er nye, så vet de ikke helt hvordan det fungerer...

Jeg skjønte ingenting i begynnelsen og svarte i hytt og vær, samt startet tråder på feil forum! Det var ikke så lett, nei.

Gjest sosionomen
Skrevet

Det var meningen, men av og til går det litt fort i svingene... :-)

Skrevet

Det var meningen, men av og til går det litt fort i svingene... :-)

Jeg kjenner til det. :)

Gjest jenta i 20 åra
Skrevet

Fysioterapauten har avtale med kommunen, men det er en egenandel på 250 kr for 25 min, siden fysioterapauten er spesialist i manuell terapi. Og jeg har ingen diagnose som gir rett til fri fysioterapi tror jeg. Mer er det noen øvre grense for hvor mye man må betale av fysioterapien selv i året, som det er med annen lege tjeneste?

Skrevet

Fysioterapauten har avtale med kommunen, men det er en egenandel på 250 kr for 25 min, siden fysioterapauten er spesialist i manuell terapi. Og jeg har ingen diagnose som gir rett til fri fysioterapi tror jeg. Mer er det noen øvre grense for hvor mye man må betale av fysioterapien selv i året, som det er med annen lege tjeneste?

Det går vel på egenandelskort 2 som er på ca 2500 per år. Etter det får du frikort

Gjest sosionomen
Skrevet

Egenandelstaket på fysioterapi, egenandel 2 er på kr. 2500,- i året. Du får ikke eget kvitteringskort, men må samle på alle kvitteringene og ta med de til trygdekontoret for ev. å få frikortet.

Skrevet

Snakk med legen din og si rett ut at dette har du ikke råd til!

Vi har et vannvittig dårlig helsesystem i Norge! Jeg måtte avslutte min behandling fordi jeg og ungene trengte mat mer enn jeg "tydeligvis" trenger behandling, i følge staten.

Behandlingene skal ofte i begynnelsen være to eller tre ganger i uken. Hallo! Det er 500 til 750 kroner p. uke!

Ingen har fortalt meg om et frikort nr 2?

• 2 måneder senere...
Gjest manuell.40
Skrevet

Hvis folk er nye, så vet de ikke helt hvordan det fungerer...

Jeg skjønte ingenting i begynnelsen og svarte i hytt og vær, samt startet tråder på feil forum! Det var ikke så lett, nei.

Vær forsiktig. Min søster fikk lammelse i den ene handa og nedsatt beveglighet ett ben etter MANUELL TERAPI . Sikkert ufarlig for de fleste,men pass på at de kan det. Fysioterap. fikk mer refundert fra TR.k. v. manuell terapiHAN villealtså tjene mer penger. Med til advarslen hører det til at hun har idag full førlighet etter at det gikk tilbake ved trening og av seg selv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...