Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Så det å gå etter terrorister/militære/væpnede er "overmenneskeholdning" og nazimetoder, mens det å gå etter sivile er mer høyverdig? Du mener israel går etter militære/væpnede? Fortell meg...er det mest tilfelle i denne saken som omtales her, med 19 drepte sivile (eller noe sånt), eller når israel flyr jagerfly i overlydshastighet lavt over palestinske boligområder om natten, for å drive psykisk terror? Jeg har litt vanskelig for å bestemme meg hva som er mest "militære" mål... "......................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Andel imigranter i Israel er nå så stor at de unge soldatene i den Israelske hæren ikke er særlig mer jødiske enn deg og meg. Husk Jødedommen er en trosretning (som i prinsippet ikke er værre enn andre), staten Israel er en okkupantmakt. Israel er en viktig brikke for vestens internasjonale posisjon, og landet har USA's støtte. Akkurat nå er Gaza et stort fengsel, og det som skjer er forferdelig, ja. Jeg spår det vil pågå inntil Israel trykt kan annektere hele område og kan opprette de bosettingene de vil. Israel trenger mer Lebensraum. Du er jo like ille som israelfantatikerne, bare med motsat fortegn? Er det så vanskelig å se at det rett og slett ikke går an å plukke ut den ene parten og si at disse har rett, mens de andre har feil? "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Her har Israel nok en gang gått langt over streken. Jeg har full forståelse for at de må forsvare seg mot de bestialske overgrep som blir begått av palestinske ekstremister, men null forståelse for at de begår like ille overgrep selv. I denne striden er det for meg lett å ikke ta noen side - siden begge sider representerer holdninger og handlinger som bare fortjener forakt. Det som er leit er alle de uskyldige enkeltskjebnene som rammes på begge sider - men det er desverre ikke lenger mulig å enkelt skille disse fra de som bidrar i konflikten...... Det er vel rimelig nytt, vel? At du ikke tar side med israel i hele konfliten der nede? Ombestemte du deg etter folkemordet i Libanon? "........................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Igjen den samme rallingen, og sytingen og klagingen over at norsk presse både lyver og overdriver. Det er selvfølgelig helt greit, dette, ikke sant? Jeg mener - når palestinske terrorister presterer å SKADE en israeler, så er det jaggu på sin plass å massakrere noen kvinner og barn som hevn. "......................................." "palestinske terrorister", "ikke lest innlegget" Jeg noterer det. Pluss de vanlige superlativer. "Idiot" er ikke med i dag, og det er en forbedring. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Han skriver ikke at det er alle jøders skyld. Han skriver, og jeg antar det er ordvalget det reageres på; jødepakk - men det om de ansvarlige for grusomhetene der borte. Er det ikke lov til å skrive muslimjævel om Osama Bin Laden uten at alle muslimer skal føle seg støtt? Eller kristenjævel om diverse kristenfundementalister uten at alle kristne skal føle seg støtt? Jødepakk er en helt korrekt betegnelse på disse jævla nazijødene. Jeg skjønner hva du mener, selv om enkelte ikke er interessert i å skjønne det. Men jeg er ikke enig i at "jødepakk" er et ord man kan forvente at folk ikke blir støtt av. Det samme gjelder selvfølgelig både "muslimpakk" og "kristenpakk"? Hvorfor? Jo, for noe du forklarer det slik at det kun er snakk om at vedkommende er "jøde" (tilfeldigvis?) og "pakk", så er det faktum at vedkommende er jøde totalt uinteressant. Ordet har dermed ingenting i et skjellsord som kun peker på den det gjelder - da ville "pakk" vært det korrekte. Altså - slike ord er unødvendige, selv om enkelte selvfølgelig bruker det for å uttrykke sinne, provosere, få bestemte reaksjoner etc. Nøytrale er de _ikke_. "......................................" 0 Siter
hidi Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 "palestinske terrorister", "ikke lest innlegget" Jeg noterer det. Pluss de vanlige superlativer. "Idiot" er ikke med i dag, og det er en forbedring. Da har du ikke lest alt han skriver! Og SDD er rimelig frustrert og sinna! Tror de egentlig elsker slike tråder som denne... *mistenker det, ja* 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 "palestinske terrorister", "ikke lest innlegget" Jeg noterer det. Pluss de vanlige superlativer. "Idiot" er ikke med i dag, og det er en forbedring. Når kalte jeg deg idiot, "einstein"? Dette har jeg spurt om før, hvor du grein og klaget over at jeg gjorde det. Du måtte innrømme at jeg aldri hadde gjort det til slutt, noe som fortsatt er tilfellet. Den konspirasjonssytingen din kan du vel ikke forvente at jeg eller så mange andre klarer å ta seriøst? Javisst...hele norge, ihvertfall ALL media, har en stor og verdensomfattende plan som går på å skjule alt negativt som muslimer gjør, og å fremheve alt negativt som blir gjort mot dem. Desverre kræsjer det litt med arbeidet om å overbevise folk om at månelandingen var fake, så det er mye å gjøre kan du si. Jeg jobber i en av landets største mediabedrifter for tiden, og jeg kan selvfølgelig bekrefte at nyhetsdesken sitter kontinuerlig og filtrerer ut alt ufordelaktig om muslimer (og finnmarkinger), slik at de kan late som om det BARE er USA og Israel (og bergensere) som er slemme. Alt annet går rett i Recycle Bin. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Da har du ikke lest alt han skriver! Og SDD er rimelig frustrert og sinna! Tror de egentlig elsker slike tråder som denne... *mistenker det, ja* Åh? Hva er det jeg skriver, da? Noe å kommentere? "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Jeg har en gang sett et snev av humanisme med rosa sløyfe her, men ellers, nei, dette er et desidert brunbarket område. Men altså, noen synes jo Greenpeace og Stoltenberg er ildrødt, så det er kanskje opp til øynene som ser. *Ler* Jeg tror du er betraktelig nyere enn både Goliath og jeg. Nei, det er ikke spesiellt "brunt" her inne. Litt mer rødt, vil jeg nok tro - selv om det ikke er noen stor overvekt av det heller. Det er tre-fire mannlige faste nick her, og et par-tre kvinnelige, som er rimelig såkalte "brune". Men de utmerker seg også - noen av dem ved å skrive anonyme trolleinnlegg og støtteinnlegg til hverandre :-) ".........................................." 0 Siter
hidi Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Jeg skjønner hva du mener, selv om enkelte ikke er interessert i å skjønne det. Men jeg er ikke enig i at "jødepakk" er et ord man kan forvente at folk ikke blir støtt av. Det samme gjelder selvfølgelig både "muslimpakk" og "kristenpakk"? Hvorfor? Jo, for noe du forklarer det slik at det kun er snakk om at vedkommende er "jøde" (tilfeldigvis?) og "pakk", så er det faktum at vedkommende er jøde totalt uinteressant. Ordet har dermed ingenting i et skjellsord som kun peker på den det gjelder - da ville "pakk" vært det korrekte. Altså - slike ord er unødvendige, selv om enkelte selvfølgelig bruker det for å uttrykke sinne, provosere, få bestemte reaksjoner etc. Nøytrale er de _ikke_. "......................................" Og for engangs skyld, er jeg helt enig med deg! Overskriften var talende nok og jødepakk totalt unødvendig... 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Og i tillegg er det fortsatt sånn at man skal være uhyre forsiktig med å uttale seg negativt om jøder. Da støtter man gjerne Hitler, osv. "Og i tillegg er det fortsatt sånn at man skal være uhyre forsiktig med å uttale seg negativt om jøder. Da støtter man gjerne Hitler, osv. :)" Det er jo en av klassikerne her inne, da :-) Hvor mange har ikke blitt stemplet som jødehatere gjentatte ganger, etter å ha uttalt seg kritisk eller negativt om staten Israel? Ok, ikke så mange - men flere enn de som faktisk _er_ jødehatere :-) "........................................" 0 Siter
hidi Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Åh? Hva er det jeg skriver, da? Noe å kommentere? "........................................" Niks! Sitter her og smiler for meg selv, mens dere står for underholdningen... 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Det gjør jeg. Men nå er det også veldig mange som reagerer på generelt grunnlag så fort man kritiserer en enkelt jøde for noe som helst. Kanskje ikke så rart når de til og med i Norge har en ambasadør som skriker ut om antisemittsme så fort noen kritiserer Staten Israel. Det vil dog ikke si at de har rett. Så fort det er snakk om jøder ser folk 60 år tilbake i tid, og de er livredde selv for å kritisere jøder som oppfører seg som Hitler. For øvrig alltid en populær sammenligning blant israels venner og andre fundementalister. Jeg er meget uenig her. Personlig reagerte jeg ikke med å tro at det var en antisemittisk uttalelse (nick er tross alt mer opptatt av å anklage andre - ihvertfall undertegnede - for å støtte islamsk ekstremisme). Men jeg reagerte på ordbruken, som faktisk - språklig og saklig sett - er helt overflødig i dette tilfellet, og som overhodet ikke tjener til å understreke poenget. Bruken av ordet "jødepakk" tjener kun EN ting: Å få de som leter etter rasistiske/fordømmende uttlalelser til å kicke på det. "......................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Niks! Sitter her og smiler for meg selv, mens dere står for underholdningen... Morsomt. Kan ikke se at jeg har underholdt noen her - annet enn å le litt av keinstein når han er i akkurat det humøret (han er stort sett en grei kar ellers). Hvis jeg hadde begitt meg ut på en heftig diskusjon, eller fremmet ekstreme meninger/påstander, så kanskje. Men det gjør jeg ikke. "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Det er bare 900 jøder i Norge, så de er lette å rakke ned på her. I USA er de 7 mill og farlige, sammen med sine venner de konservative kristne, som er ca 30 mill. Litt bakgrunnsstoff: http://xrl.us/s39f Jada. "Rakke ned på" - på samme måte som Gårder "rakket ned på" jøder? *Ler* "........................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Når kalte jeg deg idiot, "einstein"? Dette har jeg spurt om før, hvor du grein og klaget over at jeg gjorde det. Du måtte innrømme at jeg aldri hadde gjort det til slutt, noe som fortsatt er tilfellet. Den konspirasjonssytingen din kan du vel ikke forvente at jeg eller så mange andre klarer å ta seriøst? Javisst...hele norge, ihvertfall ALL media, har en stor og verdensomfattende plan som går på å skjule alt negativt som muslimer gjør, og å fremheve alt negativt som blir gjort mot dem. Desverre kræsjer det litt med arbeidet om å overbevise folk om at månelandingen var fake, så det er mye å gjøre kan du si. Jeg jobber i en av landets største mediabedrifter for tiden, og jeg kan selvfølgelig bekrefte at nyhetsdesken sitter kontinuerlig og filtrerer ut alt ufordelaktig om muslimer (og finnmarkinger), slik at de kan late som om det BARE er USA og Israel (og bergensere) som er slemme. Alt annet går rett i Recycle Bin. "........................................." "Jeg jobber i en av landets største mediabedrifter for tiden.." Prøv å oversette: "America provides the political material and logistical cover for the crimes of the Zionist occupation (Israel) and it is responsible, before the occupation (Israel), for the massacre of Beit Hanoun,". Prøv så å finne en korrekt oversettelse av dette budskapet i norsk presse, publisert for all folket som et utsagn fra en "frihetskjemper" i Palestina. Problemet er at det ligner for mye på nazi-propaganda av velkjent gammelt merke, derfor nøler de. Fortell meg hvor denne oversettelsen gjengis korrekt, og jeg skal straks gå i strupen på dem. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Jeg mener bestemt ikke at man er rasist eller antisemitt fordi man kritiserer staten Israel. Men å bruke et ord som jødepakk er ikke heldig uansett hvordan man vrir og vender på det. (Jeg ville sagt det samme om noen sa muslimpakk om muslimske terrorister -da ville terroristpakk vært et bedre ord.) Et bedre ord ville vært, som en annen nevner her, israelsmillitærj.... Godt sagt. Ikke nødvendigvis rasistisk ment - selv om det absolutt _høres_ ut som en rasistisk uttalelse - men definitivt "uheldig" hvis man ønsker å oppnå noe annet enn å provosere. "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 "Jeg jobber i en av landets største mediabedrifter for tiden.." Prøv å oversette: "America provides the political material and logistical cover for the crimes of the Zionist occupation (Israel) and it is responsible, before the occupation (Israel), for the massacre of Beit Hanoun,". Prøv så å finne en korrekt oversettelse av dette budskapet i norsk presse, publisert for all folket som et utsagn fra en "frihetskjemper" i Palestina. Problemet er at det ligner for mye på nazi-propaganda av velkjent gammelt merke, derfor nøler de. Fortell meg hvor denne oversettelsen gjengis korrekt, og jeg skal straks gå i strupen på dem. Jeg har jo allerede bekreftet at alle nyhetsjournalister har en hemmelig klubb som arbeider for islamittisk verdensherredømme, og kjølhaling av Elmer Midd og alle jøder. Hva mer vil du at jeg skal gjøre? "......................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Jada. "Rakke ned på" - på samme måte som Gårder "rakket ned på" jøder? *Ler* "........................................." Problemet, min kjøre Prozac, er at det som kommer fra Palestina er gammel nazipropaganda. Jødehat. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Helt uenig. Hvis jeg kaller Dagfinn Høybråten for kristenjævel skjeller jeg ut Høybråten. Ikke min religiøse nabo. Selvfølgelig er jødepakk er nedlatende ord, men det går på den eller de aktuelle personene man skjeller ut, og disse nazijødene nick her skjeller ut er nettopp jødepakk. De er jøder og de er pakk, ergo ordet jødepakk. "Helt uenig. Hvis jeg kaller Dagfinn Høybråten for kristenjævel skjeller jeg ut Høybråten. Ikke min religiøse nabo." Men det hjelper lite hva du egentlig mener med ordet, så lenge det for folk flest høres ut som om du setter det at han er en jævel i sammenheng med at han er en kristen, og dermed dømmer kristne generellt etter samme standard. "......................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.