Gå til innhold

Vedvarende kvalme og ubehag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gutt på 19 år og bedriver idrett, og trener derfor ganske mye.

For 3 uker siden kastet jeg opp rett foran en konkurranse, etter å ha spist en banan. Etter det har jeg ikke følt meg bra. Til tider har det fungert greit, men når jeg har trent noe hardere har jeg blitt kvalm og vært på nippet til å kaste opp, blitt litt svimmel og magen har vært ubehagelig. Jeg har rett og slett følt meg dårlig. Dette kommer og går også. Jeg kan føle meg bra igjen i noen timer, men så blir jeg dårlig igjen. Har tatt flere pauser fra trening, og så begynt å trene rolig igjen, for så å øke intensiteten, men det samme skjer igjen når jeg trener hardere. Kvalmen går over etterhvert, men jeg føler meg ikke bra i 2-3 dager etterpå.

Jeg har vært hos fastlegen med dette, og tatt blodprøver for å sjekke diverse verdier (jern, blodsukker osv etter legens anbefalinger), men disse viste at alt var i orden.

Jeg har jo som sagt prøvd å ta det med ro en stund for å bli kvitt det, men det ser ikke ut til å hjelpe. Fastlegen sa bare at jeg burde lytte til kroppen... Jeg vil gjerne bli frisk så fort som mulig, og det er frustrerende og ikke i det hele tatt vite hva det kan være.

Har du noen anbefalinger om hva jeg kan gjøre, evt. hva det kan være som er galt? Kan det være noe jeg har spist?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...