Gå til innhold

Sykemelding og dårlig samvittighet!

Gjest Mor til Oliver

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til Oliver

Jeg går i en nattevaktsstilling inntil den blir besatt.Jeg har søkt og fått mange signaler på at jeg kommer til og få stillingen.I det siste har jeg imidlertid vært mye syk og borte fra jobb.Det er meget sjelden jeg er borte pga sykdom.Dette gir meg DÅRLIG samvittighet og redd for at det skal påvirke avgjørelsen om hvem som får jobben.Skulle jobbet i hele helga, men har fått herpesutbrudd på hendene så legen ville ha meg hjemme pga smitterisiko da jeg jobber på et aldershjem.DÅrlig samvittighet igjen.Flere som kjenner seg igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Du kan forandre ting! Lykke til!

Spis litt sunnere, slik at du ikke er syk hele tiden. Du kan jo faktisk påvirke din hverdag. Det at du spiser dårlig, går ut over immunforsvaret, og du blir syk. Sånn sett vet du sikkert selv innerst inne at dine egne handlinger har en finger med i spillet, det er nok derfor du har dårlig samvittighet. Ved å avdekke hvorfor, kan du jo gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor til Oliver

Spis litt sunnere, slik at du ikke er syk hele tiden. Du kan jo faktisk påvirke din hverdag. Det at du spiser dårlig, går ut over immunforsvaret, og du blir syk. Sånn sett vet du sikkert selv innerst inne at dine egne handlinger har en finger med i spillet, det er nok derfor du har dårlig samvittighet. Ved å avdekke hvorfor, kan du jo gjøre noe med det.

Takk for svar.Kostholdet er det ingen ting i veien med.Jeg trener regelmessig også, men har hatt en langvarig virusinfeksjon.Dette har også resultert i herpesutbrudd.Har en sønn som har vært mye syk etter at han har begynt i barnehagen også så vi har vel kanskje smittet hverandre?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du kan forandre ting! Lykke til!

Takk for svar.Kostholdet er det ingen ting i veien med.Jeg trener regelmessig også, men har hatt en langvarig virusinfeksjon.Dette har også resultert i herpesutbrudd.Har en sønn som har vært mye syk etter at han har begynt i barnehagen også så vi har vel kanskje smittet hverandre?!

Vet du hva...

Hadde jeg vært deg, ville jeg blitt provosert over mitt forrige innlegg. Jeg er trøtt, og leste helt, helt feil. Må ha blandet sammen ditt innlegg med et annet. Mitt svar framstår jo som det man kaller "helt på trynet", det er jo irrelevant i forhold til det du spør om.

Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krysser fingrene for deg

Selvsagt er det ikke kostholdet. De aller fleste av oss har et kosthold som er normalt. Mye sunt og litt sukker.

Kan trøste deg med at høsten er den verste tiden for de fleste av oss. Vi blir omgitt av halsonder og forkjølelser,virus osv.Særlig når man har barn ihus. Da er smitten ekstra stor i en familie. Men dette vet du nok alt om fra før når du er i et omsorgsyrke.

Jeg ville ha tatt en prat med sjefen og sagt at du er litt fortvilet med tanke på sykdomsfraværet. Og henvise til tidligere jobber eller skole hvor du ikke har vært mye borte. Slik at sjefen skjønner at dette ikke er sedvanlig hos deg. Kun tilfeldigheter som råder for øyeblikket. Og at du ønsker deg jobben kjempemasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor til Oliver

Vet du hva...

Hadde jeg vært deg, ville jeg blitt provosert over mitt forrige innlegg. Jeg er trøtt, og leste helt, helt feil. Må ha blandet sammen ditt innlegg med et annet. Mitt svar framstår jo som det man kaller "helt på trynet", det er jo irrelevant i forhold til det du spør om.

Beklager.

Lar meg ikke provosere så mye, men stusset nok litt når jeg leste det :-) Bra det er helg så du kanskje kan få slappet av.Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva...

Beklager.

Jeg begynte å lure når jeg leste det første innlegget ditt! Hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...