smurf78 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Pleier å ha vannet på 38 grader når jeg bruker tørrgjær, men på pakka står det faktisk 45-50 grader. Det syns jeg var veldig mye. Men idag bakte jeg brød på 40 grader og brødene har aldri blitt bedre? Psykisk? Blir det bedre dess høyere temperatur på gjæren? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jenten82 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Oj, dette visste ikke jeg.. Jeg har alltid 38 grader jeg også! Kanskje jeg må bake i morgen pg sjekke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorneROSA1365380904 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Oj, dette visste ikke jeg.. Jeg har alltid 38 grader jeg også! Kanskje jeg må bake i morgen pg sjekke OG sjekke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eljo Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 38 grader gjelder fersk gjær. Tørrgjær trenger høyere temperatur for å "våkne til liv" :-) Det gjelder ikke at jo høyere temperatur på gjæren jo bedre nei, hvis det blir for varmt dør gjærcellene, og da hever det ikke i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Vel.. sist jeg bakte med tørrgjær glemte jeg å varme væsken og laget med kaldt vann. Og det ble kjempebra! Forstå det den som kan! Men det var lys gjærbakst da, bare fint hvetemel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Tørrgjær trenger litt varmere væske enn fersk gjær ja, det var først da mora til en kompis fortalte det at jeg klarte å bake ordentlige grovbrød. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg har alltid ganske varm væske når jeg bruker tørrgjør. Måler ikke temperaturen, men tror nok den ligger på rundt 50 grader. Gjærbaksten min hever seg alltid godt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det er riktig, som du sier, at tørrgjær skal ha høyere temperatur en fersk gjær. Nå vet du det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det er som det står på pakka. Det må meir varme til for å vekke tørrgjæra ut av dvalen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.