smurf78 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kjøpte en dvd-opptaker uten harddisk for noen år siden. Problemet var at siden vi har parabol, dekoder og det ikke var 2 tunere på spilleren (som mannen i butikken sa) så kunne vi ikke se på et program og ta opp et annet samtidig. De eneste gangene vi kunne ta opp var når vi var borte fra tv'n. Og da blir det jo litt dumt. Har lyst på dvd-opptaker med harddisk nå. Men hvordan funker det sammen med parabol og dekoder? Blir det samme greia? Må vi virkelig ha kabel-tv for at dette skal fungere ordentlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det blir akkurat samme greia, ja. Det er det som er det store minuset med parabol - kanalen må stå på det programmet som brennes. (Vi har både kabel og parabol.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det finnes dekoder med 2 tunere. Blir altså ingen billig affære å få dette til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Det finnes dekoder med 2 tunere. Blir altså ingen billig affære å få dette til. Så det du mener er at jeg må ha en dekoder med 2 tunere? Og da kan jeg bruke en hvilken som helst dvd-opptaker eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Det finnes abonnementer med f eks to eller tre kort, antenner med to eller tre hoder, nettopp for å løse slike problemer. Ellers så må du ha to kort/mottakere for å se på den ene og ta opp fra den andre kanalen. Jeg har fått kabel-TV nettopp av den grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Så det du mener er at jeg må ha en dekoder med 2 tunere? Og da kan jeg bruke en hvilken som helst dvd-opptaker eller? Signalet fra en parabol må innom en dekoder før det kan brukes til noe, slik at eneste mulighet er en dekoder med to tunere med mulighet til å sende sinal ut av to separate ledninger, en til Tv'en og en til Dvd-opptageren. Tror at www.dreambox.no hadde en slik før, men kan ikke finne den der nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Signalet fra en parabol må innom en dekoder før det kan brukes til noe, slik at eneste mulighet er en dekoder med to tunere med mulighet til å sende sinal ut av to separate ledninger, en til Tv'en og en til Dvd-opptageren. Tror at www.dreambox.no hadde en slik før, men kan ikke finne den der nå. Hm ble litt avansert dette. Tror jeg heller satser på å flytte til et sted de har kabel-tv snart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morsk Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hm ble litt avansert dette. Tror jeg heller satser på å flytte til et sted de har kabel-tv snart. Ja, men det er heller ikke problemfritt i den sammenhengen her..For det første blir det (uten dekoder) en dramatisk forverring av bildekvaliteten. Og selv med en dekoder får man ikke tatt opp kanaler som krever kortet for å virke, altså de utenfor grunnpakka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg kjøpte nettopp en ny tuner fra viasat, den er det harddisk i og vi kan ta opp akkurat det vi vil og se det vi vil, ja vi kan ta opp 2 programmer samtidig og se på et annet! Jeg er storfornøyd med viasat+ akkurat nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.